NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

baron062 schreef:Zondag een rondje Zeist/Austerlitz gedaan. Kan mij geen mul stuk herinneren, was ook niet op een Plusfiets. Misschien ging ik te hard! :tong

Wel een erg leuk parkoers, een van de betere op de UHR mijns inziens.
Dat horen we graag :bier:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb er gisteren mijn arm gebroken. Maar het stukje dat ik gefietst heb was geweldig. Als de biker die me geholpen heeft meeleest dan wil ik hem graag bedanken.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

CC-Rider schreef:Ik heb er gisteren mijn arm gebroken. Maar het stukje dat ik gefietst heb was geweldig. Als de biker die me geholpen heeft meeleest dan wil ik hem graag bedanken.
sterkte man dat is flink balen. maar wat is er gebeurd? viel je verkeerd?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

OTB mijn hele gewicht draaide op mijn hand die ik vooruit had gezet. Daar kon mijn arm niet tegen helaas.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

oeps, beterschap.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Waar we op dit moment (voor de regen) last van hebben, is een harde ondergrond met een klein laagje los zand er bovenop. Op het losse bovenlaagje ga je makkelijk schuiven en het laagje zelf schuift dan ook nog mee met de harde ondergrond. Je schuift dan ineens op iets wat zelf ook aan het schuiven gaat en dan heb je ineens een flinke... schuiver.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen zondag was dat op Amerongen ook wel een uitdaging, maar vanochtend net na dat beetje regen lag het er daar in ieder geval vrijwel perfect bij.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

vanochtend na de regen zeist en austerlitz gereden naar ik snap nu wel welk stuk er bedoeld werd een paar comments terug. ik dook ook vol in het mulle zand. ging overigens wel goed haha. maar lag er lekker bij vooral langs de a12 en austerlitz vanaf beauforthuis was kneiterhard en niks geen mul zand. wel veel mensen zonder helm in spijkerbroek gezien die als ze gingen rusten midden op de track gingen chillen...
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Ik ben net terug van route Zeist en heb weer erg genoten. Bij een klein dropje ergens tussen paaltje 7 en 8 heb ik wel een koprol gemaakt. Net na de drop lag een kuil met flink mul zand waar ik onaangenaam door werd verrast. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en kon ik (en mijn fiets) zonder schade door.

Ik vond op sommige stukken de track best wel droog maar over het algemeen goed te doen. Al zou een dag regen wel goed doen. Ik blijf me ook verbazen over hoe snel sommige bikers zijn... Af en toe word ik ingehaald alsof ik stil sta en als ik dan probeer aan te haken, zijn ze zo aan de horizon verdwenen. Dat geld trouwens voor zowel mannelijke als vrouwelijke bikers :-q . Mijn conditie is niet heel slecht (fietsen,hardlopen) en ik denk dat de meeste tijdwinst uit mijn techniek te halen valt. Toch maar eens een clinic overwegen...
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Lucky you!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

CC-Rider schreef:OTB mijn hele gewicht draaide op mijn hand die ik vooruit had gezet. Daar kon mijn arm niet tegen helaas.
Flink balen! Beterschap. Waar op de route was je OTB gegaan?

Rijd vaak op Zeist en zie het ook muller worden. Hoort beetje bij tijd van het jaar. Alleen hopen dat die paar klimmetjes die er in zitten nu niet lager worden. Moet maar weer een klusgaatje maken in mn agenda :)
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

We waren net een fietspad overgestoken nabij paaltje 4. Eerst was er bovenop een zandbak. Geen probleem voor de fatbike. Iets verder in een bocht een soort jumpje met een anderhalve meter verder nog een wortel en direct daarna een gat met los zand. Ik jumpte en landde met mijn voorwiel in de zandbak en het achterwiel voor de tweede wortel.OTB was het gevolg en omdat mijn linkerhand op de grond had staan draaide mijn hele gewicht over mijn arm, met een breuk als gevolg.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

CC-Rider schreef:Ik heb er gisteren mijn arm gebroken. Maar het stukje dat ik gefietst heb was geweldig. Als de biker die me geholpen heeft meeleest dan wil ik hem graag bedanken.
Ik lees net dat jij minder geluk hebt gehad. Denk je dat je gevallen bent waar ik ook over de kop ging? Heel veel succes met je herstel iig. Ik hoop voor je dat je snel weer op de fiets zit!

Misschien een domme vraag maar wat betekent OTB?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Otb is over the bar, dus voorover van je fiets gevlogen.
Sneeuwmonster
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

Robin-S schreef:Af en toe word ik ingehaald alsof ik stil sta en als ik dan probeer aan te haken, zijn ze zo aan de horizon verdwenen. Dat geld trouwens voor zowel mannelijke als vrouwelijke bikers :-q . Mijn conditie is niet heel slecht (fietsen,hardlopen) en ik denk dat de meeste tijdwinst uit mijn techniek te halen valt. Toch maar eens een clinic overwegen...
Dat zal je altijd blijven houden. Ik rij zelf net iets boven de helft van het deelnemersveld als ik Strava mag geloven. Ik werd woensdag ook ingehaald door 2 snelle gasten. Er kon geen links of rechts vanaf bij het inhalen en daarvoor stonden we stil met 2 anderen die een obstakel niet haalde. Geen vraag of alles goed was. Daaraan kan je al afleiden wat voor type rijders het zijn.

Wat ik altijd even check is wat ze hebben gedaan en wie het zijn in Strava Flyby's . Deze waren echt snel, geen Strava segment rijders, hun stats waren ook veel hoger dan die van mij, km en hm. Vaak zijn het personen die ook erg veel fietsen en ook de straatracer pakken en in de bergen rijden. Dat laatste is trouwens ook goed voor je algemene vooruitgang op de fiets, rijden in het buitenland in heuvels/bergen van 500+ Hm.

OT: Mocht er iets gedaan kunnen worden aan de zandbak na dat jumpje (zal vanavond eens een nummer op een paaltje bekijken) dan zou dat fijn zijn. Woensdag weer niet doorgekomen zonder voetje aan de vloer. Kan me voorstellen dat in het weekend dit voor opstoppingen kan leiden. Ook de zandbak na de 2 smalle bomen, met de nasty wortels, een stukje verderop is voorzien van een zandbak erna. Begint ook een OTB obstakel te worden.
Plaats reactie