Cube, Ghost of Bulls?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
BushmasterH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 december 2014, 22:52

Hallo bikers,
Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Jan ik ben 45 jaar, en 95 Kg.
Woonachtig in Hellendoorn.
Mijn huidge bike is een Bulls Black Adder, deze heb ik onlangs tegen een boompje geparkeerd, frame gebartsen, kan nog wel hersteld worden maar ik denk toch dat ik een andere bike ga kopen.
Voor mij belangrijk is dat de bike wendbaar is en dat er stijve, lichte wielen op zitten.

Mijn drie keuzes:
https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/mount ... blue-2018/" onclick="window.open(this.href);return false; kost €2499,- :-D
https://www.ghost-bikes.com/nl/fietsen/ ... tor-69-lc/" onclick="window.open(this.href);return false; kost €2999,- :-?
https://www.bulls-bikes.com/produkt/bul ... -71041_ZEG" onclick="window.open(this.href);return false; kost €3499,- :~

Welke is de beste keuze?
Moet ik voor Boost wielen gaan i.v.m. gewicht?

Graag hoor ik jullie mening.
Groeten Jan,
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Als ik puur naar de wielen kijk zou ik voor de Ghost gaan.
Deze heeft DT Swiss M 1700, kan 10kg meer gewicht aan dan de DT Swiss X 1700 van de bulls.
Die fulcrum wielen zou ik niet doen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

De Cube met een setje mooie wielen naar smaak voor de 500 euro die je in je zak houd? En dan kun je de originel wielen nog verkopen voor een aardig bedrag. Ben je voor 2800 euro klaar en heb je de beste wielen.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Algehele looks van de Ghost staan mij het meest aan, (al is dit niet de hoofreden van dit topic, maar wat een gave fiets)
Bulls oogt erg goedkoop. (had meer verwacht)

zoals I_Do zegt is de cube een mooie optie en zelf nieuwe wielen laten spaken / aanschaffen voor het geld wat je overhoudt.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vanwege het gewicht vind ik zelfs de voorvork op het randje! Tenzij je meer van het toerwerk bent op minder spannende parcoursen, ga je met een (letterlijk) dikkere vork veel meer lol hebben!

Die wielen is zeker een punt. Boost ga je merken. Een goed handgemaakt setje wielen ga je ook merken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vincentgiesbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 22 februari 2017, 15:12

Mijn voorkeur zou naar de Ghost gaan maar dan vooral vanwege het frame. Lekker stijf en mooi frame.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Maar er zit ook duizend euro verschil tussen de Cube en de ghost als je iets meer uit geeft bij een Cube krijg je een hele andere fiets ;)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

De lector is wel bekend als een bikkelharde fiets. Moet je leuk vinden.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Bulls vind ik ook maar matig voor 3.5K
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
BushmasterH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 december 2014, 22:52

Heren,

Bedankt voor jullie advies, het is de Cube geworden met DT-Swiss Boost wielen M1700.

Groeten.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Maar de Cube heeft toch fulcrum wielen?
BushmasterH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 december 2014, 22:52

Yep maar de extra centjes die ik over had ten opzichte van de Ghost heb ik in "betere" wielen gestopt, hoop ik. :-q
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

En de oude wielen verkopen, of heb je de DT swiss voor een leuke prijs en ruil van de oude velgen kunnen bemachtigen.

Cube is een goede fiets. Veel plezier ermee.
Wir wollen leben!
BushmasterH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 december 2014, 22:52

Eerste twee ritjes erop zitten, bike stuurt lekker, het is nog even wachten op de DT-swiss wielen die pas leverbaar zijn in week 31 maar dan kan het alleen maar beter van worden.
Fulcrum wielen mag ik er zolang inhouden en die heb ik inderdaad ingeruild op de DT wielen.
Minpuntje is de zadelpen van Newmen Advanced, 27.2mm deze heeft het nu al begeven maar hier krijg ik een beter (sterker) exemplaar voor 8)
Plaats reactie