Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

De langste rockgarden bevindt zich gewoon op de Utrechtse Heuvelrug. Daar liggen zoveel rem knippen voor praktisch ieder kombochtje, dat moet haast wel een rockgarden gevoel teweeg brengen :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

McFiddles schreef:Dat mis ik toch echt in Nederland, de goede rock gardens. Iemand enig idee waar je deze kan vinden? In bijzonder in de omgeving van Utrecht?
Nieuwegein kent een stukje, op de Nederlandse Berg.



Papendal heeft een serieuze.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op ma 14 mei 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MacReal schreef:Ligt die rockgarden in Oostvoorne er sinds kort? Ik ben er een paar jaar geleden voor het laatst geweest, maar kan me geen grote rockgarden herinneren.

Die in centrum Zoetermeer blijft erg leuk :bier:

Maar ook op de route van Nieuwegein ligt een rockgarden toch?
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Vandaag een rondje Heuvelrug gereden, en kwam erachter dat een verstopt aangelegde jumpline helaas er niet meer is. Nu vooral technisch vanwege het boomklimgehalte op dat pad :D
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

nomad030 schreef:Vandaag een rondje Heuvelrug gereden, en kwam erachter dat een verstopt aangelegde jumpline helaas er niet meer is. Nu vooral technisch vanwege het boomklimgehalte op dat pad :D
Waar was dat?

En wat bedoel je met boomklimgehalte?
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Hoog langs het spoor in Noordhout; daar liep altijd al een mooie track. Vorig jaar reed ik daar na tijden weer eens en zag een opeenvolging van gebouwde jumps. Zag ze inmiddels niet meer, en het pad is geblokkeerd door vakkundig gemikte bomen door de boswachter. En daar moest ik dus overheen klimmen :) Jammer, dit pad was ook zonder die jumps een tof paadje.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

nomad030 schreef:Hoog langs het spoor in Noordhout; daar liep altijd al een mooie track. Vorig jaar reed ik daar na tijden weer eens en zag een opeenvolging van gebouwde jumps. Zag ze inmiddels niet meer, en het pad is geblokkeerd door vakkundig gemikte bomen door de boswachter. En daar moest ik dus overheen klimmen :) Jammer, dit pad was ook zonder die jumps een tof paadje.
Ik had al zo'n vermoeden dat je dat pad bedoelde. Het pad reed ik voorheen ook altijd. De jumps ken ik overigens niet.

Het Noordhout kom ik niet meer aangezien het voor de biker echt verboden terrein is. Dit gebied is voor Utrechts Landschap een natuurreservaat. Oftewel alleen maar voor de beestjes. Hier wordt ook regelmatig gecontroleerd en bekeurd.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

https://www.strava.com/segments/1418944 ... k1NjQwNDI=
Deze is het. Klopt dat UL daar liever niemand wil hebben ivm het ecoduct een stukje verderop.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

robko schreef: zo 13 mei 2018, 21:47 De langste rockgarden bevindt zich gewoon op de Utrechtse Heuvelrug. Daar liggen zoveel rem knippen voor praktisch ieder kombochtje, dat moet haast wel een rockgarden gevoel teweeg brengen :lol:
Dit was vandaag met de bevroren ondergrond nog meer waar. Heerlijk gereden.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Ik was vorige week ergens tussen Beilen en Spier, de vereniging uit Beilen heeft daar een soort bike park (je) aangelegd meg o.a. een wip wap.
maar hoe hoort zo'n ding te functioneren. Naar mijn idee reageerde deze erg traag, de eerste keer had ik moeite om boven te komen, de 2de keer met meer snelheid reed ik er bijna af. Vol in de ankers stond kompleet stil op 2 mtr hoogte en laagzaam aan kwam ie in beweging.
inclusief fiets weeg ik ongeveer 95 kg.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

In Almere is er ook een. Ik had het nog nooit gedaan en ben er langzaam opgereden naar ongeveer (of iets over) het midden, toen even zo goed als stilstaan tot hij kantelde en toen er aan de andere kant af. Ik heb twee anderen het ook op die manier zien doen. Maar of het echt zo bedoeld is weet ik niet.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat is een manier. Andere manier is de wipwap als schans gebruiken 8)
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Jurriaan schreef: do 23 mei 2019, 18:51 Dat is een manier. Andere manier is de wipwap als schans gebruiken 8)
he, grapjas, dan ben je bij deze uitgenodigd om eens langs te komen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Leuk. Locatie?
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Ter Horsterzand heet het daar, ligt vrijwel aan de A28 tussen Hoogeveen en Assen.
de vereniging die het beheert komt uit Beilen.
gister was ik er weer, toen kiepte hij wel makkelijker, of ik wordt er handiger in :tong
Plaats reactie