Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik had vroeger een Giant, prima fiets verder maar ik vergeet nooit de eerste keer op mijn vorige Canyon. Werkelijk alles klopte.
Daarna weleens geswitsch op fietsen van fietsmaten maar de Canyon geometrie voelt voor mij als gegoten.

Voor een ander misschien totaal niet.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zonoskar schreef:Ik merk bij mezelf dat ik steeds naar Rocky Mountain getrokken wordt. En dat meestal na een proefrit. Het voelt altijd als thuiskomen op een Rocky. Anderen hebben dat met een ander merk. Volgens mij komt dat een beetje doordat de ontwerper(s) van het merk dicht staan bij wat jij fijn vind fietsen. En misschien ook een beetje de lichaamsbouw van de ontwerpers. Een vriend van me kon niet wennen aan zijn Element 29, terwijl ik dat de fijnste fiets vind die ik geprobeerd heb. Hij is ook net wat korter, dus misschien zit ik precies op de fiets zoals de ontwerpers voor ogen hadden en hij net niet.
Dat is toch raar, want deze Rocky is in geometrie (bijvoorbeeld) geheel gelijk aan een Specialized van 2 jaar terug. En het is in ieder geval een compleet andere fiets dan 10 jaar terug, dan 15 jaar terug, dan 20 jaar terug.

Eigenlijk pas je dus overal op!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Nats
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 14:17

Lancering van de Lux is bijna, nog even wachten! Iets met Juni ;)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hoe weet je dat zo zeker, juni? Bron? Of is het een wens, vermoeden?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

(de Oosterburen, mtb-news, kregen van Canyon de opdracht om de huidige Strive nog eens te testen. Kennelijk is daarvan de verkoop ingezakt nu 'iedereen' wacht op een nieuwe model)
&
Als ich vor ca. vier Wochen bei Canyon war und mir das aktuelle Strive und Spectral angeschaut habe, hat mir der Verkäufer gesagt, dass nächstes Jahr ein neues Strive in 29" kommen soll.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Meer over de nieuwe Lux van MvdP, uitgerust met de nieuwe 1x12 XTR groep.
https://bikerumor.com/2018/05/26/protot ... -der-poel/" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afbeelding
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Bijna alle fietsen van Canyon zijn om te likkebaarden. Alleen van deze nieuwe Lux weet ik nog niet echt wat ik moet vinden. Benieuwd in welke paintjobs hij komt.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

poiuytr schreef:Bijna alle fietsen van Canyon zijn om te likkebaarden. Alleen van deze nieuwe Lux weet ik nog niet echt wat ik moet vinden. Benieuwd in welke paintjobs hij komt.
Ziet er een beetje uit als zo'n chinese open mold frame. Maar dat kan ook komen door het gebrek aan een paar mooie kleurtjes erop.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Komen beide uit dezelfde fabriek :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef:Bleeeegh! Ik kreeg dit weekend een "goed nieuws" email dat mijn Canyon "al tussen 4 en 8 juni wordt geleverd". Betaling was overigens al gedaan via mail vlak ervoor met betalingslink.
Ik was onaangenaam verrast. Bij bestelling stond op de site bij mijn CGC AL SL 7.0 rood L namelijk toch echt "levering 14 - 19 mei". Heb zelfs een screenshot ervan.

Gemaild met Canyon, slap verhaal over nét te laat in productieproces bla bla blaat. Bijna een maand (!!) langer wachten dus. Inmiddels is op de site de datum aangepast. Ik krijg daar een nare bijsmaak van, ondanks de naar mijn mening nog steeds prima aankoop.
The Eagle has landed! :-q Toch een week eerder bezorgd. Fiets ziet er geweldig uit.
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Maar er is dus nog steeds niemand met nieuws over wanneer de nieuwe trail bike die gaat uitkomen?
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

The Pwep schreef:Maar er is dus nog steeds niemand met nieuws over wanneer de nieuwe trail bike die gaat uitkomen?
De normale sales/support-medewerkers laten daar niets over los in ieder geval. Maar de Spectral is dit seizoen toch net vernieuwd? Wil je alweer een nieuwe of zit je te azen op een 29'er?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

RuudRuud schreef:
The Pwep schreef:Maar er is dus nog steeds niemand met nieuws over wanneer de nieuwe trail bike die gaat uitkomen?
De normale sales/support-medewerkers laten daar niets over los in ieder geval. Maar de Spectral is dit seizoen toch net vernieuwd? Wil je alweer een nieuwe of zit je te azen op een 29'er?
De spectral is iets ruiger geworden, van mij mag de Neuron dezelfde update en verschuiving.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

I_do schreef:
De spectral is iets ruiger geworden, van mij mag de Neuron dezelfde update en verschuiving.
De Neuron is dit seizoen (of vorig seizoen?) al een stukje langer geworden.
Plaats reactie