Mtb Flow clinic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Afgelopen zondag heb ik, met 4 vrienden, een clinic gevolgd bij Mtb Flow. En wij zijn zeer tevreden.

Na wat heen en weer gemail, kwamen we uit bij Halde (D) als locatie. Daar hadden we net wat meer uitdaging en was het wat technischer allemaal.

We hebben de volgende onderdelen behandeld: basishouding, attackhouding, remmen, bochten, kijken, take off en landing bij een sprong. Tussendoor werd ook nog even de rebound van vork en demper gecheckt.

Robbert (eigenaar) is erg geduldig, legt duidelijk uit, heeft oog voor details en neemt op wat we doen. Zo kunnen we ter plekke zien wat goed gaat en wat niet. En die bestanden krijg je ook gemaild, zodat je eindeloos naar je eigen gepruts kan kijken :D Hij nam er echt de tijd voor.

We hebben echt veel geleerd; hoe het wél moet en een aantal eye openers en aha-erlebnissen.

Een echte aanrader!
http://mtbflow.nl
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hoe lang is de wachttijd? Ik vind Mickey erg goed, maar heb een hekel aan een half jaar moeten wachten..
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Het duurde bij ons wat langer, omdat het lastig bleek een dag te plannen die wij met z'n vijven tegelijk konden.

Maar ik denk dat er binnen 4-6 weken wel een datum te prikken is.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ook een aanrader inderdaad, Robbert is zeker erg goed! In het verleden wel eens met hem gereden, erg duidelijk in zijn aanwijzingen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Approved by Lars TB! :-q

Om eerlijk te zijn: interessant! Mijn zelfvertrouwen op de fiets kan wel weer een opkikker gebruiken....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ok top, bedankt voor de info, ik heb me aangemeld voor a.s. zondag, mischien kan ik nog aanhaken.
Ik ben ook blij dat hij bij mij om de hoek zijn trainingen geeft.
Wel zo fijn om er heen te kunnen fietsen en zelf ook een beetje aan te kunnen klooien na de training.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ga zondag mee, had een groep van 4 aangemeld en ik kon aanhaken.
Misschien iemand van hier?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef:Ik ga zondag mee, had een groep van 4 aangemeld en ik kon aanhaken.
En, was het de moeite waard?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja was het zeker, de oefeningen waren hetzelfde als Old n Rusty aan gaf.
Weer een paar goede tips gehad, vooral vooruitgang gemaakt op sturen met de fiets.
Volgende keer wil ik meer trainen met springen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Zeker een aanrader!
Robbert heeft afgelopen zondag ook zelf zijn skills op de City Downhill in Nijmegen laten zien en is 3e geworden (in Wijchen werd hij zelfs 1e). Hij weet dus echt wel waar hij het over heeft.
Daarnaast heb ik van hem in Maart ook een clinic daar in Kleve gehad, en er zitten serieus leuke uitdagingen in dat park wat normaal niet toegankelijk is voor niet-leden.
Dus alleen al om de kans te hebben m daar een keer te kunnen rijden is het de moeite waard!

Helaas kan ik zelf zondag niet, anders was ik zeker nog een keer gegaan! :-q
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ja... dit had ik ook wel leuk gevonden.. maar ik kan helaas ook niet zondag..
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Dat klinkt ook wel als iets voor mij, nog nooit zoiets gedaan en na mn valpartijtje is wat extra kennis/vertrouwen wel fijn.. :winkie:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

mauke schreef: di 22 oktober 2019, 20:38 Dat klinkt ook wel als iets voor mij, nog nooit zoiets gedaan en na mn valpartijtje is wat extra kennis/vertrouwen wel fijn.. :winkie:
En, geweest? :D
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik werk helaas in ploegen en dit jaar lukt al niet😅 2020 nieuwe kansjes en er zijn natuurlijk nog meer die een leuke clinic kunnen geven mag ik hopen
Plaats reactie