Dagtrips All-Mountain - XCountry

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Net terug van 2 weken Saalbach. De komende weekenden zullen in t teken staan van klussen in t nieuwe huis. Eerst volgende is dr trail tocht in Beek en rondjes door de buurt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Huggiedug schreef:GPS kan toch ook prima op je iphone? Heb er net 3 weken Alpen opzitten en ging uitstekend!

Even investeren in een bevestiging op je stuur (ik heb een quadlock) en je bent klaar...
Tot het gaat regenen...
Tot je valt...
Tot de accu leeg is...

Het kan, maar je moet de beperkingen in de gaten houden en opletten dat de aanpassingen niet meer gaan kosten dan een (2e hands) GPS.
Ik heb zelf een iPhone 6s in een Otter box, maar die zit netjes in mn rugzak.
De Garmin zit op het stuur en die heeft al heel wat meegemaakt.

Nog wat tips:
Ambleve enduro
Coo enduro
GBD Sart
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

De herfst is is helaas weer begonnen met lagere temperaturen en meer neerslag, maar dat betekend niet dat er niet meer gefietst kan worden! Na een verbouwing en verhuizing zitten de eerste paar ritjes er weer op in de buurt.

Natuurlijk wil ik ook weer eens wat routes met hoogtemeters gaan maken, welke plekken zijn op dit moment over het algemeen nog het beste / leukste / droogste :D te rijden?
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Zooo nu de lente eindelijk begint kunnen we ook weer nieuwe plekken opzoeken om te gaan biken.
Wat zijn de bestemmingen om te gaan rijden? Ik vind 2.5 uur enkele reis goed te doen. Wie heeft er nog tips?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2,5 uur vanaf Groningen of 2,5 uur vanaf Maastricht ?
En alles uit de vorige posts heb je al geprobeerd?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat vroeg ik me ook al af maar het blijkt dus vanaf (omgeving) Den Bosch te zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2,5 uur vanaf D Bosch, dan zit je ruim in de Ardennen of de Eiffel.
Nideggen, Monschau, Malmedy, Nonceveux/Coo, Sart en nog wat plaatsen.
Maar voor de uitdagende trails heb je gps nodig, die zijn niet uitgepijld (en soms zelfs illegaal).
Heeft Timo een gps ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even teruggelezen, Timo heeft een gps en is inmiddels in Nideggen geweest.
Goede tip is het zoeken naar en downloaden van tracks van enduro evenementen.
Laat ons even weten waar je al bent geweest (en hoe het beviel), anders blijven we dezelfde plaatsen noemen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Interessant topic dit, ga hier ook eens een wishlistje van maken :)
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik ben inderdaad in het bezit vam een GPS. Polar v650 die prima voldoet om een route te volgen.
Tot dusver heb ik Nideggen gehad, UHR, en wat vaste routes rondom houffa en la roche.
Zijn er websites waar ik tochten vandaan kan halen die met enduro/trail events zijb gereden?

Liefst rijd ik natuurlijk zo min mogelijk op illegale paden maar ik ga het niet uit de weg.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nijmegen rood, combineren met Reichswald? Ik heb er geen gps van maar zijn wel te vinden
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Timo schreef:Zijn er websites waar ik tochten vandaan kan halen die met enduro/trail events zijb gereden?
Enduro wedstrijden zijn veruit het makkelijkst te vinden via mensen die ze rijden en posten op de welbekende platforms voor het bijhouden van je sportieve verrichtingen. En waarschijnlijk hoef je niet 3x te raden op wat voor soort trails diegene in hun vrije weekend gaan rijden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Haha okee. Duidelijk ;) ik ga de welbekende platforms eens bestuderen om te zien op welke plaatsen er sportieve verrichtingen plaatsvinden.
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Kautenbach en Lultzhausen in Luxemburg, qua tijd denk ik net even verder maar zeker de moeite waard!
Plaats reactie