Trek Fuel EX9
Tegenwoordig doen ze het binnen een rit 'normaal'. Maar neem gewoon 3 ritten de tijd de boel een beetje te verstellen. Rijd steeds minstens een half uur met een instelling voor je besluiten verder te gaan draaien (nadat je hem thuis natuurlijk eerst 'ongeveer' hebt gezet!).
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Hij staat nu op redelijke druk. Ik heb alleen gisteren na het opbouwen even in het achtertuintje wat rondgehopt om een eerste indruk te krijgen. Met die minieme ervaring leek het er op dat het begin van de veerweg harder was dan ik gewend was, maar met wat moeite kreeg ik hem best een eind z'n totale veerweg in. Maar ik ga hem dit weekend eens aan de tand voelen!Lars TB schreef:Tegenwoordig doen ze het binnen een rit 'normaal'. Maar neem gewoon 3 ritten de tijd de boel een beetje te verstellen. Rijd steeds minstens een half uur met een instelling voor je besluiten verder te gaan draaien (nadat je hem thuis natuurlijk eerst 'ongeveer' hebt gezet!).
-
- Extreme Biker
- Berichten: 850
- Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
- Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT
Wel om de 30-50psi de positieve en negatieve kamer laten nivelere. (Keer of 10 inveren)
Anders kan de druk wel erg veranderen in de eerste rit
Anders kan de druk wel erg veranderen in de eerste rit
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Lars TB schreef:Tegenwoordig doen ze het binnen een rit 'normaal'. Maar neem gewoon 3 ritten de tijd de boel een beetje te verstellen. Rijd steeds minstens een half uur met een instelling voor je besluiten verder te gaan draaien (nadat je hem thuis natuurlijk eerst 'ongeveer' hebt gezet!).
Dank voor de tips beiden. Ik ben druk bezig geweest, en rebound staat lekker. Er zal een tik lucht bij in moeten, op het vlakke krijg ik hem nu (met geweld, dat dan weer wel) volledig door z'n veerweg. Dat belooft niet veel goeds voor wat heftiger werk.philippevk schreef:Wel om de 30-50psi de positieve en negatieve kamer laten nivelere. (Keer of 10 inveren)
Anders kan de druk wel erg veranderen in de eerste rit
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Ondertussen wat gespeeld met de druk in de demper en stickers verwijderd Alles loopt weer lekker, ik moet alleen nog uitproberen hoe het hard naar beneden gaat als er wat sprongen en flinke drops bij komen kijken.
To do: Blauw op de velgen er af, ander spatbordje, in voorbereiding op de zomervakantie in Engeland en Wales (2 bikeparks in de buurt) dikkere banden en stealth vork- en demperstickers.
To do: Blauw op de velgen er af, ander spatbordje, in voorbereiding op de zomervakantie in Engeland en Wales (2 bikeparks in de buurt) dikkere banden en stealth vork- en demperstickers.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
zwarte Trek stickers erover heen geplakt ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
nie gelezen de vorige keer , nu welBokmaaa schreef:Zie de vorige pagina(s) Onder garantie een ander frame. In stemmig zwart ipv blauw.Snelle Buffer schreef:zwarte Trek stickers erover heen geplakt ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Nieuwe voorband gemonteerd (fantastisch!) en de velgen en het spatbordje zijn inmiddels ook stemmig zwart:
De demper krijg ik nog niet naar m'n zin, ik ben er inmiddels redelijk zeker van dat in de eerste demper een token zat. De rebound is goed, maar ik jas hem nog steeds door de volledige veerweg bij sprongen en drops, waar hij harder staat dan dan voorheen. Dat was niet zo. Volgende stap dus volume spacers proberen.
De demper krijg ik nog niet naar m'n zin, ik ben er inmiddels redelijk zeker van dat in de eerste demper een token zat. De rebound is goed, maar ik jas hem nog steeds door de volledige veerweg bij sprongen en drops, waar hij harder staat dan dan voorheen. Dat was niet zo. Volgende stap dus volume spacers proberen.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Da's toch een vrij eenvoudig klusje bij zo'n demper?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Als je dat doet krijg je de behuizing bijna niet meer terug in de schroefdraad aangezien de negatieve luchtkamer nog vol druk zit. In de demper zit ergens een mini gaatje om de positieve en negatieve luchtkamer te syncen. Je hoort dat ook als je de demper net opgepompt hebt en door de veerweg gaat. Dan hoor je per cycle heel kort een 'PSST'-geluidje.
Zorg er dus voor dat je bij het leeg laten lopen van de demper je even een paar keer de druk uit de negatieve kamer laat ontsnappen. (PSST-geluid ) Dan krijg je de behuizing tien keer makkelijker terug zonder risico op vernaggeld schroefdraad.
Overigens kan de behuizing met nogal wat kracht loskomen. Hou hier dus rekening mee
Zorg er dus voor dat je bij het leeg laten lopen van de demper je even een paar keer de druk uit de negatieve kamer laat ontsnappen. (PSST-geluid ) Dan krijg je de behuizing tien keer makkelijker terug zonder risico op vernaggeld schroefdraad.
Overigens kan de behuizing met nogal wat kracht loskomen. Hou hier dus rekening mee
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Na de afgelopen vakantie in de UK heeft m'n fiets alle kanten van het spectrum wel gezien vlakke XC routes in NL, en nu ook lange rotsachtige afdalingen in Bikepark Wales (en later nog bij 417 project).
Het viel me absoluut niet tegen hoe de Fuel naar beneden gaat! Vooral op de hele ruige wortelsecties was meer veerweg wel gewenst, maar (net als op een hardtail) beneden kom je wel Jumps zijn mijn grote zwaktepunt, dus de fiets heeft geen mega impacts na grote sprongen gehad.
Ik heb van te voren nog getwijfeld over het upgraden van m'n remmen, maar die hebben zich perfect gehouden.
We zijn nu ongeveer 1500km verder, en de fiets bevalt nog steeds perfect! Alle onderdelen zijn nog stock, behalve de voorband.... oh ja, en het complete frame
Het viel me absoluut niet tegen hoe de Fuel naar beneden gaat! Vooral op de hele ruige wortelsecties was meer veerweg wel gewenst, maar (net als op een hardtail) beneden kom je wel Jumps zijn mijn grote zwaktepunt, dus de fiets heeft geen mega impacts na grote sprongen gehad.
Ik heb van te voren nog getwijfeld over het upgraden van m'n remmen, maar die hebben zich perfect gehouden.
We zijn nu ongeveer 1500km verder, en de fiets bevalt nog steeds perfect! Alle onderdelen zijn nog stock, behalve de voorband.... oh ja, en het complete frame
Mijn Fuel viel me ook zeker niet tegen met het ruigere werk, echt een goede allrounder wat mij betreft.