Rally Di Romagna 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Hallo Allemaal,

Op 31 mei, 1, 2, 3, 4 juni 2018 wordt de Rally di Romagna verreden. Het lijkt mij een geweldig mooie ervaring om in deze omgeving mijn eerste meerdaagse te gaan rijden.

Heeft er iemand al ervaring met deze meerdaagse, de organisatie en de omgeving? Zijn de routes erg technisch of valt het wel mee.

Heeft er iemand tips ter voorbereiding, materiaal, bandenkeuze, enz.?

http://www.rallydiromagna.com/en/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Helmuth
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Ben bang dat we toch echt zelf op onderzoek moeten gaan :D
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Dat denk ik ook Joan.

Maar wij gaan zeker! :-q
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Je hebt pb
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Wij zijn net weer terug uit Italië. Wat was het een enorm mooie ervaring! Echt zeker de moeite waard om deze voor volgend jaar in je agenda te zetten.

5 dagen over de meest afwisselende routes. Van brede wegen en paden tot zeer technische trails. Niet te lange etappes, maar wel onwijs gaaf.

De ondergrond is afwisselend van klei tot zand ondergrond, gravelpaden en stukken asfalt. Er waren een paar passages niet fietsbaar deze waren of te steil omhoog om te fietsen of een stukje met te veel modder in een klim.

Wij hebben schitterend mooi weer gehad (zonnig en tegen de 30graden aan). Als het nat is, dan denk ik wel dat sommige stukken erg listig zullen worden, maar hopelijk is het volgend jaar weer zulk mooi weer als de afgelopen week.

De sfeer was fantastisch en de organisatie was geweldig goed. Onderweg genoeg verzorgingspunten. De eerste meestal na ongeveer 20 km en verder om de ca. 10 km minimaal een punt waar je water kon bijvullen. Na afloop was er meer dan genoeg eten met keuze uit pasta, ijs, koek, fruit, sportdrank, water, cola, espresso, bier enz. enz.

Tot nu toe hebben wij geen reden gevonden om volgend jaar niet te gaan. :bier:
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Hier staat nog een leuk verslag over de Rally di Romagna inclusief enkele foto's.

http://ridemymtb.com/rally-di-romagna-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Hier staat nog een leuk en uitgebreid verslag over de Rally di Romagna inclusief enkele foto's.

http://ridemymtb.com/rally-di-romagna-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

gaaf zeg, volgens mij een hele mooie meerdaagse .. 1300km is wel ver, maar je kan er natuurlijk een week (extra) vakantie aan vast plakken in de regio (zou ik doen :))
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Als de mogelijkheid bestond, dan waren wij zeker ook langer gebleven. Nu zijn we een dag van te voren die kant opgereden (vroeg vertrokken en eind van de middag waren we er) en de dag na de laatste etappe weer richting huis gereden. Het is inderdaad een best eind om in een keer te rijden, maar het is te doen.

Vliegen kan ook naar Bolonga en vandaar via de organisatie een transfer regelen.

Echt een top organisatie.
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Staat ook op mijn todo list..
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven om dit jaar de Rally di Romagna te fietsen. Nu zie ik dat er een medische verklaring oid
ingeleverd moet worden. Weet iemand wat deze verklaring precies in moet houden en/of waar ik deze kan verkrijgen?
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Herma schreef: zo 24 maart 2019, 18:24 Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven om dit jaar de Rally di Romagna te fietsen. Nu zie ik dat er een medische verklaring oid
ingeleverd moet worden. Weet iemand wat deze verklaring precies in moet houden en/of waar ik deze kan verkrijgen?
Bij de inschrijving dien je een medische verklaring te kunnen overleggen. Hier wordt ook echt naar gevraagd. Dit kan je bij je huisarts regelen of bij een sportarts. Zeker in Italië zijn ze daar strikt in. Een geldige licentie was vorig jaar trouwens ook voldoende.

Heel veel plezier met de voorbereidingen en met de Ralley Di Romagna zelf!
Plaats reactie