Cube Stereo 29 140, off-set bushings

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

V zou moeten staan voor Non contact, de rest van de code kan ik zo snel niet vinden. RD zou Rubber .....? Kunnen zijn maar dat weet ik dus niet met zekerheid. 2RS zou ook prima zijn voor deze toepassing.
Of ze goed om zitten durf ik niet te zeggen dus omdat ik de code niet goed ken. Zit er aan de andere kant een vergelijkbare afdichting? Deze lijkt wel goed dicht te zijn en zou dus geen probleem moeten leveren..
Don't believe the hype!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Het is een Angular Contact Bearings dus die kan maar op 1 manier gemonteerd worden. Inmiddels dit lager vervangen door een 2rs versie. Vroeg mee af of de speling veroorzaakt was door het verkeerd om monteren van het lager. (De kraak wordt veroorzaakt door een ander lager dus die zoektocht gaat verder).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De hoofdlagers zijn nu vervangen, helaas is daarmee het kraken niet verdwenen. De bouten van een van de lagerpunten hebben ook de geest gegeven. Canyon stuurt een setje bouten op. De betreffende lagers zullen ook vervangen worden. Is daarmee het kraken verleden tijd?

En het kraakt vrolijk verder :evil: Voor de laatste keer de boel uit elkaar gehaald. Alle lagers lopen goed. Bescheiden wat vet toegevoegd op de contactpunten tussen de assen en de lagers. Kraakt nog steeds. Cranks ook verwijderd, en bottom bracket links loopt ruw, neem aan dat de kaak daar van komt. Dit bottom bracket is jaar oud, XT kwaliteit. Dus ga voor een XTR.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nu dan, bottom bracket is binnen. Hopelijk is daarmee het kraken verleden tijd, want daar ben ik wel klaar mee. Ik had een dergelijk bb nog niet in mijn handen gehad, is volledig plastic. Scheelt 17 gram met de vorige, XT. Dus als er nu geen pr'retjes gaan sneuvelen. :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik weet niet over welk kraken je het hebt, heb je topic even doorgebladerd maar kan niet zo snel vinden in welke post je er voor het eerst over begint.
Kraakje bij iedere trapomwenteling? Eerst begonnen met zo heel af en toe 'tsick-tsic-tsik' en dan een tijdje niks, zoiets?
Dan is je kraakje nu verleden tijd :-q . Ja, ik durf uitspraken te doen.
En zo niet :D , dan zijn het de lagers in je pedalen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bij flink aanzetten kraakt het. Lagers van de achterbrug al vervangen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Deze mtb heeft nog kort een Sunrace MX80 cassette avontuur gehad. Cassette is van goede kwaliteit, kleur zwart is een meerwaarde.
Enkel ik wil niet wennen aan de tandwielverhoudingen. Ingeroest als ik ben in de Shimano verhouding :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Flinke stapel tandjes, ik zag 'm in de 'te koop' hoek ook al voorbij komen.
Heb me vorige week juist wat in het 11spd gebeuren verdiept en mijn huidige 3x10 setup naast de diverse 11spd cassettes gelegd ( Berkemeier Ritzelrechner ).
Juist om de grote stappen in het 'klimgebied' van de SLX 11-46 en de Sunrace 11-50 heb ik gekozen voor de Sunrace MX8 11-46.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Enige wat mij stoorde was het gemis aan de 17 en de 19. De rest was gelijk aan de 11-42 die ik nu heb, uiteraard muv de 50.

Komende cassette wordt Shimano 11-46. En voor steilere klimmen een 32 ipv 36 voor. 32-46 is nagenoeg gelijk aan 36-50. Leuk om de sunrace getest te hebben, jammer dat het voor mij niet werkt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuwe trapas is een pluspunt. Ideaal om de werkplaats van een prof te kunnen huren.

Kraken wordt veroorzaakt door de 'main' bearings, die net een maand oud zijn. Die gaan dus de prullenbak in en worden vervangen door een andere merk, anders dan Enduro. Iemand een tip voor een ander merk?

Update: kraken kwam uit de 'schommel' die de achterdemper aanstuurt. Die bestaat uit twee delen..
Laatst gewijzigd door Jurriaan op za 7 juli 2018, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afbeelding
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Leuke demper om mee te spelen! Ik had er zelf ook een :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Die gaan allemaal op den duur kapot toch? Of is dat inmiddels verholpen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volgens CK zou dat verholpen zijn..Ik ga het meemaken.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Instellingen genoeg iig!
Zijn die dingen goed te servicen?
Sneeuwmonster
Plaats reactie