Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Rayb81 schreef:Zelfde fiets of zelfde frame? Dat is mij nog niet duidelijk.
Als ik dit filmpje mag geloven dan mag je de dropper dus wel wisselen.

https://youtu.be/YvBetmOaeOo" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Wat weer een machtsvertoon van Schurter, Mathieu kon er niet tegenop! Met die eerste ontsnapping werd ik enthousiast, maar wat Nino nog overhad in die eindsprint.. waar haalt hij het vandaan!

Het NK binnenkort zal MvdP lachend binnenhalen gok ik zo, maar het wereldtoneel ziet er toch even anders uit.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Bokmaaa schreef:
Het NK binnenkort zal MvdP lachend binnenhalen gok ik zo, maar het wereldtoneel ziet er toch even anders uit.
Het toneel valt toch wel mee, er zatene r meer achter hem dan voor. Schurter is gewoon van een klasse apart.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij doet het daar natuurlijk ook gewoon top. 2e op de ranking voor een 'nieuwkomer' is natuurlijk best wel aardig :winkie: .
En de shorttrack won 'ie met machtsvertoon. Toen hield Nino hem echt niet bij... Lijkt ook het meeste op veldrijden. Kort knallen, niet te technisch, niet al te lange klimmen.
Van de uitdagers van Schurter is MvdP wel de meest constante bedreiging vooralsnog (anders stond 'ie ook niet 2e natuurlijk).

Maar op Schurter staat geen maat inderdaad. Ik vond het mooi om te zien hoe hij 'gewoon' meereed met Kerschenbaum, en vlak voor de laatste technische afdaling voor de finish hem voorbij reed, om het in die afdaling weer af te maken. Niet normaal hoe hij op dat soort stukken 'vliegt' en het verschil kan maken.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

aurelius schreef:
Maar op Schurter staat geen maat inderdaad. Ik vond het mooi om te zien hoe hij 'gewoon' meereed met Kerschenbaum, en vlak voor de laatste technische afdaling voor de finish hem voorbij reed, om het in die afdaling weer af te maken. Niet normaal hoe hij op dat soort stukken 'vliegt' en het verschil kan maken.
Ik zou die laatste afdaling wel eens in herhaling vanuit een ander camera standpunt willen zien. Prachtig hoe hij daar naar beneden vliegt.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

aurelius schreef:Hij doet het daar natuurlijk ook gewoon top. 2e op de ranking voor een 'nieuwkomer' is natuurlijk best wel aardig :winkie: .
En de shorttrack won 'ie met machtsvertoon. Toen hield Nino hem echt niet bij... Lijkt ook het meeste op veldrijden. Kort knallen, niet te technisch, niet al te lange klimmen.
Van de uitdagers van Schurter is MvdP wel de meest constante bedreiging vooralsnog (anders stond 'ie ook niet 2e natuurlijk).

Maar op Schurter staat geen maat inderdaad. Ik vond het mooi om te zien hoe hij 'gewoon' meereed met Kerschenbaum, en vlak voor de laatste technische afdaling voor de finish hem voorbij reed, om het in die afdaling weer af te maken. Niet normaal hoe hij op dat soort stukken 'vliegt' en het verschil kan maken.
Absoluut, geen kwaad woord over MVDP, in zijn eerste volledige seizoen doet hij het super goed! Nino is op het moment gewoon een klasse apart. Die laatste sectie had hij die hele race al in z'n hoofd volgens mij, was een kwestie van uitvoeren. Geen kans :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Yep, daar heeft 'ie gewoon (weer) op gewacht. Hoe technischer het parcours, hoe dichterbij de finish de laatste technische passage bergaf ligt, hoe moeilijker het is Schurter te kloppen. Daar is 'ie altijd de snelste, of kan hij wat sparen/over houden, voor een eventuele eindspurt.
Of je bent 'm al kwijt in de afdaling zelf, of de afdaling kost je zoveel moeite en energie dat Schurter vervolgens alsnog de eindsprint van je wint.

Enige kans van slagen is er volgens mij momenteel alleen als Nino zelf al gesloopt aan een eindspurt moet beginnen, door pech onderweg en een inhaalrace hebben moeten rijden, zoiets. Of als de rest van de concurrentie op een makkelijk parcours niet zoveel energie is kwijtgeraakt onderweg, en mee kan doen in een lange eindspurt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wordt tijd voor een supersterke klimmer die Schurter er op de klimmen af kan rijden.

Vd Poel stond er op de foto's een beetje beteuterd bij op het podium.
Die had natuurlijk (zeker na de shortrace) gehoopt dat ie nu echt eens de winst kon pakken op zondag.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Als nieuwkomer 2e in de Wereldbeker stand is gewoon top,
En hij heeft 2 jaar om op 1 te komen bij de Tokyo Olympics

Want dat zal zijn doel zijn, voor het geld gaat hij beter naar de weg

the chase is on!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Heckler40 schreef:
Want dat zal zijn doel zijn, voor het geld gaat hij beter naar de weg
Zoals VDP zelf zegt: voor het geld hoeft ie ab-so-luut niet naar de weg. 1 miljoen per jaar om 's winters door de modder en 's zomers door het stof te rijden. Dat is wat Canyon hem betaalt om te doen wat ie zelf het leukste vindt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Short term heeft hij bepaald geen issues met geld.

Maar Olympisch succes is van een andere orde, long term
zet hem ook op een andere kaart, die van de eeuwige roem

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:Wordt tijd voor een supersterke klimmer die Schurter er op de klimmen af kan rijden.

Vd Poel stond er op de foto's een beetje beteuterd bij op het podium.
Die had natuurlijk (zeker na de shortrace) gehoopt dat ie nu echt eens de winst kon pakken op zondag.
VdP houdt inderdaad niet van 2e en 3e plekken, hij zal Schurter bergop moeten slopen met felle demarages zoals hij in de XCC race deed. proberen de 30 seconden marge te pakken zoals hij met Cyclocross doet en dan consolideren...... makkelijk gezegd :winkie:

Verder met Froome in het achterhoofd nog even deze (reeds oude) info van "astma patient" Schurter
http://www.velonews.com/2016/09/news/ca ... aks_421393" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Bij van der poel heb ik altijd het idee dat hij niet lang achtereen een hoog tempo vast kan houden. De korte intervallen liggen hem veel beter. Was ook duidelijk in de short race te zien. Volle bak omhoog en daarna herstellen (schurter zelfs wat terug laten komen) en dan weer volle bak omhoog. In de short race en cyclocross komt hij hiermee weg, maar bij de langere klimmen tijdens de XC race zie je dat hij teveel lijdt en moet lossen.
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

+1

Zoals Mathieu na afloop van het NK al zei is dat zijn 30 sec sprints heel sterk zijn.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

wvdb schreef:Bij van der poel heb ik altijd het idee dat hij niet lang achtereen een hoog tempo vast kan houden. De korte intervallen liggen hem veel beter. Was ook duidelijk in de short race te zien. Volle bak omhoog en daarna herstellen (schurter zelfs wat terug laten komen) en dan weer volle bak omhoog. In de short race en cyclocross komt hij hiermee weg, maar bij de langere klimmen tijdens de XC race zie je dat hij teveel lijdt en moet lossen.
Duur kan hij prima aan (zie NK op de weg), alleen de extreem steile klimmetjes in de XCO kosten hem met zijn postuur gewoon erg veel vermogen, hij is iets te groot en zwaar hiervoor. Aan de andere kant is het menneke 23, dus nog lang niet op zijn top :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie