Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Na vele uren met de bosmaaier in de hand gelopen te hebben de afgelopen weken, kan ik aangeven dat de route op één klim en 1 afdaling na weer bereidbaar is. (De paden zijn nog steeds in de erbarmelijk staat, daar waar ze al meer dan een jaar in verkeren. Als je dat ziet als een extra techniek uitdaging dan kun je er plezier beleven om er te rijden).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heerlijk dat we weer kunnen mtb’en op de Berg. Blijft fijne locatie om les en trainingen te geven. En daarnaast om heftige intervallen te doen.

Dat ik het allemaal alleen gemaaid heb dwingt respect af bij medebikers die blij verrast zijn dat ze weer een rondje kunnen rijden op de Berg :bier:
Doe mij een plezier en blijf hier rijden, dat zorgt ervoor dat de paden begaanbaar blijven. Suggesties voor een nieuwe paadje? Gaaf idee, leggen we dat samen aan. (Ik mis de Jur herpings van weleer).
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Goed werk Jur! De hairpins bedoel je? :) Is het nog steeds zo'n erosiegeul of zijn de paden weer 'begaanbaar'?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Collega van me maakt er inmiddels dankbaar gebruik van. :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

BM'09 schreef:Goed werk Jur! De hairpins bedoel je? :) Is het nog steeds zo'n erosiegeul of zijn de paden weer 'begaanbaar'?
Ja hairpins wilde ik schrijven :lol:
En maaien en erosiegeulen verwijderen in mijn eentje, pfft :wink:
Dus techniek mee nemen op de mtb en de erosie geulen te lijft met techniek. Of les volgen om het te leren 8)

Goed van jou collega Merijn. :-q En schroom niet je collega te komen helpen.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Hoort niet echt bij de route maar veel mensen combineren het: de singletracks langs de A2.

Eerste deel ten zuiden van de Nedereindse weg inmiddels ontdekt (en met plezier bereden :D), maar op Strava zie ik nog 2 stukken staan, Nedereindse weg - Galecop en Nieuwegein-zuid. Zijn deze tracks ook de moeite waard? Geen last van (loslopende) honden?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Alle 3 zijn een plezier 8)
Diegene het dichts tegen de trambaan (dat zal Nieuwegein Zuid zijn?) levert soms conflicten met loslopende honden op. Laatste stuk daarvan is helaas dichtgegroeid. Direct langs de trambaan kun je nog wel omhoog. De afdaling is ook dichtgegroeid terwijl die juist zo leuk is want steil.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Noordelijke erbij gepakt, was wel even puzzelen door het snoeiafval. Ook een stukje smaller, dus een aantal bomen gekopt. Desondanks plezier gehad! :D

Zit ff op Strava te kijken, op de middelste track zitten wat gps fouten in de top 10 lijkt me?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Die van mij niet :kiss: (er loopt een pad een etage lager, dat was vroeger zonder omgevallen bomen..).
En die van Pieter en Sebastiaan zijn ook real. We deden een tijdje Kommetje jagen. Totdat de bomen wel heel snel dichterbij kwamen :winkie:
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Heeft iemand een linkje/GPXje met de stukken langs de snelweg? Kan het op Strava zo snel niet vinden. Ik heb ooit een paar stukken gereden, ben benieuwd of er misschien meer is. Nu er zoveel op de UHR verzand is heb ik nieuwegein weer in mijn programma.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Noordelijkste
De Middelste
De Zuidelijkste
Waarbij de Noordelijkste en Zuidelijkste nog verder door kunnen lopen na een kleine snoei actie 8)
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

De zuidelijke ken ik nog niet. Dank je jurriaan!
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Dit was dus op het noordelijke deel, vooral op het eerste (zuidelijke) stuk veel snoeiafval langs de geluidswal, daarna vooral op het lager gelegen pad. Was wel aangenaam verrast toen ik het 'bos' uit kwam en ineens in Galecop reed.

Wil best over een boompje heen, maar dit ging me iets te ver. :tong
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goed dat je verrast bent 8)
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Op de berg kun je de hairpins nu niet rijden. Afgezet voor een schaapskudde. Aan voorbereidingen te zien verhuizen ze als ze daar uitgegraast zijn naar het bovenstuk
Plaats reactie