Mooi rood is niet lelijk...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Lekker Sjors, doet me terugdenken aan die trip met Trailaddiction. Was een mooie week. Perfecte fiets daarvoor. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mooie upgrades! De switch naar 203 voor zit ik ook aan te denken.. de 180 die voor zit zou dan de 160 van achter vervangen. Alleen een nieuwe schijf en twee adapters zijn dan voldoende toch?

Als jouw velgen een beetje gelijk zijn aan de mijne (EX9) wordt TL maken een makkie, latex overbodig ;)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met mtb de Alpen in... jaloers!
Gelukkig mag ik over een tijdje ook nog :)

Veel plezier daar, aan de fiets kan het niet liggen :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

@Bokmaa: Heb je een 160 achter dan? Bij mij was hij standaard al 180/180. Maar inderdaad, grotere schijf, twee adapters en even knutselen. Ik heb overwogen meteen de voorrem up te graden naar twee zuigers maar ik denk dat ik het zo ook wel red, voor een instapmodel presteren deze remmen tot nu toe prima. Geen idee of de velgen hetzelfde zijn maar ze zijn wel 'TL ready' dus moet lukken. Alleen het voorste velglint zat er niet goed in dus die ik heb ik vervangen voor tubeless tape. Er gaat wel wat latex in om lekken af te dichten, ben benieuwd, tijdje geleden dat ik met tubeless heb lopen knoeien ;)
DaanJ schreef:Lekker Sjors, doet me terugdenken aan die trip met Trailaddiction. Was een mooie week. Perfecte fiets daarvoor. Veel plezier!
Thx :-q

Die trip staat me nog helder voor de geest, veel te lang geleden alweer. Trail Addiction is niet meer helaas maar iets vergelijkbaars wil ik zeker weer eens doen de komende jaren. Ik heb al even geoefend met fiets heffen :lol:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Plaatje uit de oude doos, dat was in 2012 :o Time flies...

Afbeelding

Deze keer wordt het een mini tripje naar Oostenrijk (Saalbach), trouwens.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

6 jaar alweer, jezus wat waren we jong :D Dat fietsheffen staat me ook nog goed bij hahaha
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

George schreef:@Bokmaa: Heb je een 160 achter dan? Bij mij was hij standaard al 180/180. Maar inderdaad, grotere schijf, twee adapters en even knutselen. Ik heb overwogen meteen de voorrem up te graden naar twee zuigers maar ik denk dat ik het zo ook wel red, voor een instapmodel presteren deze remmen tot nu toe prima.
Ja volgens mij heb ik 180/160.. ziet er ook echt wel kleiner uit toch? De mijne kwam al met dubbele zuigers, dus geen klachten daar :)
George schreef:Geen idee of de velgen hetzelfde zijn maar ze zijn wel 'TL ready' dus moet lukken. Alleen het voorste velglint zat er niet goed in dus die ik heb ik vervangen voor tubeless tape. Er gaat wel wat latex in om lekken af te dichten, ben benieuwd, tijdje geleden dat ik met tubeless heb lopen knoeien ;)
Ah, mijn velgen hebben in zn geheel geen lint:

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bokmaaa, ik neem aan dat jij er sowieso wel latex in doet? Ik heb die Bontrager velglinten ook gehad, dichtten mijn bontragervelgen perfect af! Maar als je dan alsnog lek rijdt, moet je wel wat latex hebben.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Kapitein Iglo schreef:Bokmaaa, ik neem aan dat jij er sowieso wel latex in doet? Ik heb die Bontrager velglinten ook gehad, dichtten mijn bontragervelgen perfect af! Maar als je dan alsnog lek rijdt, moet je wel wat latex hebben.
Ja natuurlijk! :D Voor afdichting van de band is het niet nodig, tegen lekken natuurlijk wel. Na het tubeless maken (was voor mij de eerste keer) was ik blij te zien dat ze een par dagen op constante druk bleven voor ik de latex heb toegevoegd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

George schreef:Plaatje uit de oude doos, dat was in 2012 :o Time flies...

Afbeelding

Deze keer wordt het een mini tripje naar Oostenrijk (Saalbach), trouwens.
Bekende Transition....
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Fijne fiets was dat, de enige reden dat ik hem toen verkocht heb is dat dergelijke tripjes er een tijdje niet inzaten en ik hem geen stof wilde laten vangen op zolder. Deed wel een beetje pijn...
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De huidige eigenaar (Joris) is er nog erg blij mee...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Leuk om te horen, ik was hem uit het oog verloren toen 'crash and learn' hem weer verkocht. Ik heb toen overigens nog overwogen hem weer terug te kopen maar helaas had ik er op dat moment nog steeds niets aan...
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Bokmaaa schreef:Mooie upgrades! De switch naar 203 voor zit ik ook aan te denken.. de 180 die voor zit zou dan de 160 van achter vervangen. Alleen een nieuwe schijf en twee adapters zijn dan voldoende toch?

Als jouw velgen een beetje gelijk zijn aan de mijne (EX9) wordt TL maken een makkie, latex overbodig ;)
1 adapter is genoeg hoor, als je achter tenminste ook pm hebt, kun je het adapter van voor naar achteren zetten.

Het ziet er trouwens geweldig uit, dat belooft nog mooiere foto's volgende week :bier:
Sneeuwmonster
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bokmaaa schreef:
Kapitein Iglo schreef:Bokmaaa, ik neem aan dat jij er sowieso wel latex in doet? Ik heb die Bontrager velglinten ook gehad, dichtten mijn bontragervelgen perfect af! Maar als je dan alsnog lek rijdt, moet je wel wat latex hebben.
Ja natuurlijk! :D Voor afdichting van de band is het niet nodig, tegen lekken natuurlijk wel. Na het tubeless maken (was voor mij de eerste keer) was ik blij te zien dat ze een par dagen op constante druk bleven voor ik de latex heb toegevoegd.
Zo deed ik het ook voor het eerst met die wielen :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie