Routes rond Cochem (Eifel)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

VanBiLL.com schreef:
Speedy G. schreef:Mogelijk dat we dit jaar weer eens een keertje terugkomen.
De zoon (dan NET 7jaar) gaat dan ook mee mountainbiken dus zal ik het iets rustiger aan moeten doen met de hoogtemeters. :winkie:
Ansich zijn de meeste paden rond Cochem van die typische Deutsche autobahn paden dus voor je zoontje mogelijk wel te doen. Hier en daar wel venijnig stijl dus even opletten waar je rijd. Wel quality time dat je zoontje ook meegaat ondanks je daardoor "iets" langzamer moet! :wink: :-q

Wij gaan dit jaar mss nog in september terug als de druiven in de wijngaarden hangen, we zien het ieder jaar eigenlijk alleen maar helemaal kaal... :-{
Het is van moeten dat hij meegaat.
Eigenlijk bedoel ik het net andersom --> het is van moeten dat ik mee ga. :lol:
Hij staat zowat elke dag van de week te springen om te kunnen gaan mountainbiken.
In juli tijdens de vakantie staan er ook geen wedstrijden gepland dus dan zou het perfect kunnen.

Misschien best de 7-dalen-route toch maar niet met hem doen. :winkie:
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

Afgelopen weekend de bike meegenomen naar Cochem, best wel leuke tracks in de buurt te vinden.
http://www.pinkbike.com/video/441273/" onclick="window.open(this.href);return false;
grt,
bip bip2
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

dat ziet er gaaf uit bipbip. Kun je aangeven waar deze track ligt?
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

marinus23 schreef:dat ziet er gaaf uit bipbip. Kun je aangeven waar deze track ligt?
dit is mijn GPS track, vertrekkende vanaf het Roompot vakantiedomein. Na een kilometer of 8 kom je op de track van het filmpje terecht.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1112684345" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip2
Catkiller
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 10 oktober 2012, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon nerve 8.0

Ben afgelopen weekend geweest. Mooi gebied daar. Vind het mooer dan bij traben trarbach. Kon jammer genoeg maar 1 ochtend, een rondje maken.
My life is based on a true story
Canyon Nerve 8.0 2015
RockyMountain element 50 2008 sold
American Eagle durango carbon
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Jammer, dit had ik eerder moeten zien. Ben geweest heb mij wel verkeken op het klimmen o.a. bij Bruttig Fankel
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Voila, de vakantie is weeral geboekt en vanaf maandag 18 juli tot maandag 25 juli zijn wij ter plaatse.

Toevallig nog iemand in die omgeving in die week?

Heeft er ook nog iemand wat tracks die ik zou kunnen rijden?
Ik moet er wel rekening mee houden dat er een 6-jarige meegaat maar die kan al wel het een en ander aan. :)
veluwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 10 augustus 2016, 12:05
Mijn mountainbike: Cube ltd sl blackline 2014

Ja, 24 tot 28 juli. Alleen wel een jaar later :wink:
Weet iemand of er ook routes zijn die bewegwijzerd zijn?
Ben zelf niet zo weg van GPS
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

veluwe schreef:Ja, 24 tot 28 juli. Alleen wel een jaar later :wink:
Weet iemand of er ook routes zijn die bewegwijzerd zijn?
Ben zelf niet zo weg van GPS
Hahahaha, dat is inderdaad iets te laat.
We waren dit jaar met Hemelvaart ook ter plaatse maar bewegwijzerde routes heb ikzelf nog nooit gezien.
Misschien omdat ik er ook niet op gelet heb aangezien we toch altijd gps bij hebben.

Have fun ter plaatse.
veluwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 10 augustus 2016, 12:05
Mijn mountainbike: Cube ltd sl blackline 2014

Oke, bedankt in ieder geval

Nog een vraagje, weet iemand misschien de locatie van het veld dat op het filmpje te zien is?
koulshore heet het volgens mij, maar op internet kan ik dan nog geen precieze locatie van vinden.
https://www.youtube.com/watch?v=3LDY0Yc86bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me voor een beginner voor mij eigenlijk prachtig :lol: :D

Alvast bedankt,

De beginner
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

.........1 keer Googelen op Koulshore.............BAMMM!!!

http://vulkan.bike/koulshore-technik-parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
veluwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 10 augustus 2016, 12:05
Mijn mountainbike: Cube ltd sl blackline 2014

Dankje :-q

Bij mij wil dat nou nooit, iets in één keer vinden
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Even nieuw leven blazen in dit topic. Ik ben vanaf komende maandag een weekje in Cochem (Roompot). Mijn hardtail was ik van plan mee te nemen. Ik neem aan dat ik daarmee ook prima in de buurt een rondje kan doen (net als destijds in Harz).

Heeft er iemand nog recente leuke tochten als gpx voor mij? Lengte maakt niet zoveel uit; zijn ze te lang dan kort ik ze ff in. Ik vind via gpsies wel diverse tochten, alleen die zijn al lang geleden gepost. Weet dus niet of die allemaal nog (legaal) te rijden zijn. Kan ook zelf wat gaan fabriceren, maar dan zit ik met hetzelfde probleem. Daarnaast weet ik de leuke tracks ook niet te vinden.
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Weekendje Cochem (Roompot) in de planning. Iemand nog nieuwe aanbevelenswaardige tracks gevonden?

Groetjes
Con
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op deze website staat erens een "rondje" in de buurt van 650 km: https://eifel-graveller.de/.
Dat is voor een bikepacking gebeuren, maar de organisator doet ook verslag van delen van de route die hij heeft verkend en er staan gpx-en van wat het is geworden.
Plaats reactie