Ziet er goed uit george..
Eens kijken of we onszelf nog die berg af krijgen
Mooi rood is niet lelijk...
-
- Extreme Biker
- Berichten: 574
- Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18
Ziet er goed uitGeorge schreef:Alpenklaar:
Fox 34
203mm schijf voor
Hans Dampf's 2.35 voor en achter (trailstar/pacestar)
ESI grips
Die 203 schijf voorop is wel lekker in Saalbach, ik zou zelf kiezen om een magic mary voor op te gooien ipv die hans dampf, dat is toch meer een achterband in mijn beleving.
Have fun.
Yves doet het met Mary maar die heeft dan ook de enduro bike, dit is maar een XC/trailfietsje
We gaan het meemaken dus
We gaan het meemaken dus
Klaar voor de rit naar de man met de compressor:
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
??
Ik weet van niks, zit gewoon op mijn werk.
Ik weet van niks, zit gewoon op mijn werk.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Net terug van drie dagen in Saalbach Hinterglemm, elke dag nine to five gefietst en het was echt een straf. Slecht weer ook
De lokale trails flink aan de tand gevoeld, de Big5 afgeraffeld en er veel plezier aan beleefd. De fiets deed het erg goed bij deze inzet. Blij met de nieuwe vork en de grotere voorschijf was geen overbodig luxe. Snel weer zoiets plannen want het smaakte naar meer om weer in de bergen te zijn
Ja, het was wel kurkdroog dus dat hielp extra mee. Geen glibberige rotsen en wortels. Af en toe schoof de achterband een stukje in de kombochten en de voorband ook wel een beetje maar da's dan weer logisch gezien de droogte en het tempo. De gang zat er goed in, zeker toe we een beetje warm gereden waren.
Mooi Wark, zie ik daar de oversteek naar Leogang?
Beide gebieden mooie trails, Man Made liftruns maar ook gewoon door de natuur.
Wortelpad over de Asitz met netto bijna nul hoogtemeters en toch heel technisch.
Hoe bevalt de Fuel vergeleken met je oude Transition trouwens?
Wel de Fox ook echt even die sticker kuur geven....
Enjoy!!
Beide gebieden mooie trails, Man Made liftruns maar ook gewoon door de natuur.
Wortelpad over de Asitz met netto bijna nul hoogtemeters en toch heel technisch.
Hoe bevalt de Fuel vergeleken met je oude Transition trouwens?
Wel de Fox ook echt even die sticker kuur geven....
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Leuke vraag maar de transition is al wel een tijdje geleden. Beide fietsen hebben veel van elkaar weg, capabele trailbikes. Deze generatie van de fuel is wel een stuk slacker en stijver. Ook de vering blijft actief tijdens remmen en dat levert veel controle op. Nou is mijn voornaamste referentie mijn starre singlespeed dus een fiets als dit maakt het me sowieso erg makkelijk. Mijn maatje Yves reed op een Remedy met 27,5 dus we hadden sowieso wel het een en ander te vergelijken. Traag en technisch ging overigens ook erg goed, op de wurzeltrail idd maar ook op de toch wel wat lastiger bergstadl trail.
Bergstadl heb ik vorig jaar op de Ripley gedaan, ook een heel fijn paadje. Ik heb nog proef gereden op de Fuel EX, daarom de graag. De Trek voelde wat guller met de veerweg, en de hele feel wat meer op de afdaling gericht.
Wordt je in Saalbeg zeker blij van
Ik ben dit jaar minder ver gereden, ben nu in Winterberg. Net vandaag het park verkend, de Flow en Pinball (rode) tracks elk een paar keer gedaan, wordt ik ook blij van
Enjoy!!
Wordt je in Saalbeg zeker blij van
Ik ben dit jaar minder ver gereden, ben nu in Winterberg. Net vandaag het park verkend, de Flow en Pinball (rode) tracks elk een paar keer gedaan, wordt ik ook blij van
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mooi George!
Saalbach vond ik ook erg leuk vorig jaar, al heb ik me toen beperkt tot met de lift omhoog en de flowtrails naar beneden.
Het moest niet zo'n takke-eind rijden zijn...
Fietsen als deze Trek zijn toch de alleskunners van deze tijd.
En ja, de groene stickers vallen wel op
Saalbach vond ik ook erg leuk vorig jaar, al heb ik me toen beperkt tot met de lift omhoog en de flowtrails naar beneden.
Het moest niet zo'n takke-eind rijden zijn...
Fietsen als deze Trek zijn toch de alleskunners van deze tijd.
En ja, de groene stickers vallen wel op
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Gelukkig was ik ook deze zomer weer in staat om deze fiets uit te laten. Ik heb de standaard wielset vervangen voor een Raceface set met bredere velgen en dat bevalt goed. Het lijkt een stuk stijver. Ik heb wat uitstapjes rond Winterberg gemaakt en een tripje naar de Vogezen wat toch weer wat nieuwe inzichten opleverde...
De basics: Ik ga wat experimenteren met tokens in de vork. De volgende keer gaat er ook een set flats mee, ik rijd al jaren altijd op SPD maar op de krappe, technische trails in de Vogezen is het toch wel erg handig om af en toe een voetje uit te kunnen steken. Met uitklikken heb ik geen problemen maar weer inklikken levert soms teveel gehannes op. Een lastige sectie inrollen terwijl je nog bezig bent met je voet weer in het pedaal krijgen is gewoon niet ideaal.
De remmen bevallen voor zo'n basic setje nog steeds erg goed, ik heb er sinds de aanschaf niets aan gedaan behalve de schijven vervangen (beiden SLX en voor naar 203) en ze functioneren nog steeds prima. Remkracht heb ik in principe voldoende alleen op echt hoger snelheid (bikepark) mis ik een beetje power om kort en hard aan te remmen. Ik overweeg een dubbelzuiger remklauw voor (en misschien ook achter) te monteren.
Verder een riserbar om iets meer 'in' de fiets te zitten vooral als ik sta (mooie zin zo) en misschien een dropper met meer drop.
De twee bladen voor bevallen me uitstekend, Yves heeft inmiddels ook een Fuel maar dan met enkel voorblad en op de klimmen (je moet omhoog om naar beneden te kunnen) ben ik erg blij met het grotere bereik van een dubbel. Dat zit dan niet zozeer in de zwaarte van het verzet maar meer in de kleinere stappen tussen de kransjes en de mogelijk om met het voorblad snel een grote stap op- of af te schakelen. Het nadeel is dat af en toe de ketting van het blad stuitert. Ik ga dus iets van een geleider monteren (waarschijnlijk een stinger) of toch naar een enkel voorblad. De Deore/SLX combi schakelt overigens voorbeeldig, niet te vergelijken met het Deore niveau van een paar jaar geleden.
Last but not least voel ik me ook wel een beetje aan de fiets verplicht om hem vaker keer in de XC setting te gaan gebruiken. Andere bandjes en de geo in de steile stand dus en ook wat vaker met deze fiets de vaderlandsche trails op...
In een notendop: Top fiets, uitstekende allrounder en hij mag nog een tijdje blijven hoewel ik stiekem naar een hardtail blijf neigen...
De basics: Ik ga wat experimenteren met tokens in de vork. De volgende keer gaat er ook een set flats mee, ik rijd al jaren altijd op SPD maar op de krappe, technische trails in de Vogezen is het toch wel erg handig om af en toe een voetje uit te kunnen steken. Met uitklikken heb ik geen problemen maar weer inklikken levert soms teveel gehannes op. Een lastige sectie inrollen terwijl je nog bezig bent met je voet weer in het pedaal krijgen is gewoon niet ideaal.
De remmen bevallen voor zo'n basic setje nog steeds erg goed, ik heb er sinds de aanschaf niets aan gedaan behalve de schijven vervangen (beiden SLX en voor naar 203) en ze functioneren nog steeds prima. Remkracht heb ik in principe voldoende alleen op echt hoger snelheid (bikepark) mis ik een beetje power om kort en hard aan te remmen. Ik overweeg een dubbelzuiger remklauw voor (en misschien ook achter) te monteren.
Verder een riserbar om iets meer 'in' de fiets te zitten vooral als ik sta (mooie zin zo) en misschien een dropper met meer drop.
De twee bladen voor bevallen me uitstekend, Yves heeft inmiddels ook een Fuel maar dan met enkel voorblad en op de klimmen (je moet omhoog om naar beneden te kunnen) ben ik erg blij met het grotere bereik van een dubbel. Dat zit dan niet zozeer in de zwaarte van het verzet maar meer in de kleinere stappen tussen de kransjes en de mogelijk om met het voorblad snel een grote stap op- of af te schakelen. Het nadeel is dat af en toe de ketting van het blad stuitert. Ik ga dus iets van een geleider monteren (waarschijnlijk een stinger) of toch naar een enkel voorblad. De Deore/SLX combi schakelt overigens voorbeeldig, niet te vergelijken met het Deore niveau van een paar jaar geleden.
Last but not least voel ik me ook wel een beetje aan de fiets verplicht om hem vaker keer in de XC setting te gaan gebruiken. Andere bandjes en de geo in de steile stand dus en ook wat vaker met deze fiets de vaderlandsche trails op...
In een notendop: Top fiets, uitstekende allrounder en hij mag nog een tijdje blijven hoewel ik stiekem naar een hardtail blijf neigen...