Hoe nemen jullie je smarphone mee?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Er zit een dikke zachte band bij je nek
Ik heb 'm serieus nog nooit gevoelt je zit ook voorover
Ik denk dat hij meer op je jersey rust
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Bokmaaa schreef:Broekzak. Net als mn autosleutel (of huissleutel als ik in de buurt blijf). Meer heb ik niet bij me.
Zo doe ik het ook, veilig achter de rits. Soms een portemonnee mee in een achterzak, of een sultana/snelle jelle, ideaal die Endura Hummvee shorts.
Echter wel een barst in de achterkant van mijn telefoon, precies over de lens van de camera. Die ontdekte ik op het terras na een rondje schoorl. :-{
Ik ben niet gevallen oid, maar in zo'n geval is het waarschijnlijk niet de handigste plek om je dure smartphone te bewaren.
Op het stuur ben ik om dezelfde reden nog minder fan van.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Met een Quad Lock stuurpen montage. De telefoon hoesjes van Quad Lock zijn ook echt perfect. Heb een iPhone SE en de Quad Lock case zit er al zo’n 2 jaar permanent op. Ligt lekker in de hand en bied veel bescherming. Als je bang bent voor beschadigingen aan je telefoon kun je altijd nog een glazen screen protector + de poncho van Quad Lock om je telefoon doen. Dan is die echt downhill bomproof bevestigd.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Dice Oldskool schreef:
bonzaiking schreef:....ik heb nu een mini tasje met een koord om mijn nek
Kan ik m niet verliezen en nog een voordeel tijdens de rit shirt open ritsen en ik kan m zo weer pakken voor een foto of iets dergelijks

Dat lijkt mij toch totaal niet comfortabel zo'n ding om je nek wat achter je jersey heen en weer beweegt.
Daar merk je helemaal niets van. Reuze handig voor je smartphone, maar ook voor je id-card en (papier)geld.
Ik gebruik deze https://www.google.nl/search?q=ortlieb+ ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

in een IKEA diepvrieszakje en dan in de camelbak :-D
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

ARi schreef:in een IKEA diepvrieszakje en dan in de camelbak :-D
:-q +1
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Mario070 schreef:Neem nooit meer mee dan drinken en eten....en tot nu met een Lets Ride een bb moeten en kunnen lenen :-q en halverwege een marathon moest ik helaas gaan lopen omdat m'n frame in tweeën was gebroken :( thats all... :D :-D :wink:
dus je neemt nooit een telefoon mee? Vind het zelf wel zo prettig dat ik kan bellen in geval van nood...
(even beelddenken: shit, boompje, au, schouder uit de kom oid..)
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Om het gevaar en de risico redenen, van onder andere een boom :-{ heb ik in het begin 2x mijn mobiel meegenomen :-D maar helaas voor mij een mega afleiding ding en dan niet in de zin dat ik er op wil kijken, nee het tegen deel juist :-D :wink: .
Ik heb ook voor het eerst een rugzak mee met de EndUHRance 2018 UHR10 omdat er zoveel eten mee moest die dag :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Vander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 22:02

Doe m'n telefoon en autosleutels in een klein zadeltasje. Achterin m'n shirt 1 of 2 notenreepjes. Meer neem ik niet mee, alleen een bidon op de fiets zelf :)
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik heb een cockpit bag van Revelate Designs maar ook Apidura heeft aardige (die naar ik begrijp wel wat minder waterproof zijn). Daarmee zit de telefoon en wat ander klein spul zoals een reep en multitool niet op mijn lijf maar op de fiets en bij de hand. Vrij duur, maar echt een aanrader vind ik (en ze gaan jaren mee).
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Mario070 schreef:Om het gevaar en de risico redenen, van onder andere een boom :-{ heb ik in het begin 2x mijn mobiel meegenomen :-D maar helaas voor mij een mega afleiding ding en dan niet in de zin dat ik er op wil kijken, nee het tegen deel juist :-D :wink: .
...
Dus als jij een telefoon op zak hebt tijdens het biken, denk je er alleen maar aan dat je per se niet op die telefoon wilt kijken?
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Zadeltasje en daar alles in mikken. In de Camelbag wil ik zo min mogelijk. Hooguit een energiereep. En telefoon in een achterzak van een shirt is ook not done voor mij. Ik wil tijdens een val niet geperforeerd worden door sleutels, en ik wil ook mijn telefoon niet pletten.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nee....waarom ik dat ding bij mij heb....hoe je wendt of keert, zonder tassen zou je alles wat je mee hebt bij je moeten dragen en merk je tijdens het rijden :( maar gelijk heb je :winkie: ik heb onder tussen erg mooie en leuke passages mogen beleven :-D en heb van dit alles.....dus geen enkele foto kunnen maken :( maar al met al geen zorgen...mijn oudste dochter (na jaar zo nu en dan voorzichtig te vragen of ze mss ook wil mee gaan biken) begint ze nu toch interesse te tonen :-D door vragen hoe het ging en vragen over de bike :-D en zij heeft altijd d'r mobiel bij zich :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Blastfromthepast schreef:Zadeltasje en daar alles in mikken. In de Camelbag wil ik zo min mogelijk. Hooguit een energiereep. En telefoon in een achterzak van een shirt is ook not done voor mij. Ik wil tijdens een val niet geperforeerd worden door sleutels, en ik wil ook mijn telefoon niet pletten.
En ook dit ja...niet alleen pletten, maar je dan ook verwonden :( want als er iets zou kunnen gebeuren, dan kan dat ook natuurlijk :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie