Scott 2019, de nieuwe Sparks te zien bij 12Go

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Op de website van 12Gobiking de nieuwe Sparks voor 2019. Vooral de nieuwe RC Pro lijkt mij een 'steal'; XTR met XT remmen en DT Swiss wielset. Toch een pittige upgrade t.o.v. vorig jaar; Eagle X01/GX mix. Kleur ben ik nog niet echt kapot van.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu staat X01 gelijk aan XTR en GX aan Deore XT, dus echt een upgrade is het niet... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De afmontage is er wel op vooruit gegaan, vind ik, met mn de nieuwe XTR.
((De catch: vorig jaar was het frame van lichter carbon (dat van de Spark RC World Cup).))
Al met al zal het gewicht wel ongeveer gelijk zijn gebleven. Die info, gewichten, heb ik overigens nog nergens kunnen vinden. Ondermaats voor de prijs vind ik de DT Swiss 1700 wielen.

Heb zelf de RC Pro in bestelling staan, met als upgrade setje DT Swiss XR 1501, en een Fox Transfer dropper (‘toch maar gedaan’, ipv weer een Lux besteld (die overigens voor minder dan dezelfde prijs ook met XTR komt, inclusief KS Lev dropper, en met een DT Swiss XRC 1200 wielset!)).
Nu maar hopen dat ‘ie ook snel geleverd wordt!
Laatst gewijzigd door aurelius op vr 17 augustus 2018, 10:26, 3 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Het frame van de Pro is toch an het HMX materiaal gebleven? Althans, volgens 12Go wel... Verder vind ik de 2017 qua kleuren nog steeds het mooist.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

aurelius schreef:De afmontage is er wel op vooruit gegaan, vind ik, met mn de nieuwe XTR.
De catch: vorig jaar was het frame van lichter carbon (dat van de Spark RC World Cup).
Al met al zal het gewicht wel ongeveer gelijk zijn gebleven. Die info, gewichten, heb ik overigens nog nergens kunnen vinden. Ondermaats voor de prijs vind ik de DT Swiss 1700 wielen.

Heb zelf de RC Pro in bestelling staan, met als upgrade setje DT Swiss XR 1501, en een Fox Transfer dropper (‘toch maar gedaan’, ipv weer een Lux besteld (die overigens voor minder dan dezelfde prijs ook met XTR komt, inclusief KS Lev dropper, en met een DT Swiss XRC 1200 wielset!)).
Nu maar hopen dat ‘ie ook snel geleverd wordt!

Vooral die laatste zin, kennis van me heeft 5mnd op zijn spark rc world cup gewacht
Bird Aeris 9 blurple
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

novaterra schreef:Vooral die laatste zin, kennis van me heeft 5mnd op zijn spark rc world cup gewacht
Als je nu een Lux koopt moet je wachten tot volgend jaar feb-mrt.
Zelf wil ik de Lux CF SL 8.0 Race Team bestellen, maar die levertijden zijn weer ouderwets, komt waarschijnlijk omdat het een nieuw model is.
Die Spark RC World Cup is ook mooi, maar toch iets minder in afmontage, zeker die wielen vind ik niet kunnen op een fiets van 5000 euro.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

i-toon schreef:..., zeker die wielen vind ik niet kunnen op een fiets van 5000 euro.
aurelius schreef:Ondermaats voor de prijs vind ik de DT Swiss 1700 wielen.
Het begint net als bij racefietsen zo te worden dat je bij dure modellen goedkopere wielen krijgt omdat iedereen toch iets persoonlijks laat maken. Daar lijkt het in ieder geval op. Maar ja, dan zou je zeggen dat de prijs iets scherper zou moeten zijn (maar dat is bij racefietsen ook niet zo...).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Vind Spark 910 er wel goed uitzien in dat donkerbruin met felle accenten.
Alleen raar dat de RC modellen geen dropper hebben en de Normale spark modellen wel, al zijn de Normale spark fietsen iets meer trail gericht TOV de RC modellen.

Toch maar eens gaan informeren in Margraten voor de Spark, soms wil mijn rug niet helemaal meewerken op de Scale die ik nu heb.
Wir wollen leben!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@weslythomas, daar heb ik ‘m ook besteld, tegelijk met een fietsmaat van me (‘groepskorting’). Fijne service, we konden allebei ook meteen wat upgrades naar wens doen, alles ging in prima overleg en obv goed vertrouwen :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Daar heb ik mijn huidige Scale ook vandaan.
Ben er ook erg goed geholpen en ook de opstelling van de winkel sprak mij zeer aan.
Niet 40 fietsen op een rij maar alles heel ruim opgezet.

Zo goed, dat ik mijn Scale als nieuw model heb gekocht terwijl ik in eerste instantie wilde wachten totdat de Scale 910 2017 een overjarig model werd en ik er miscchien nog een leuke korting op zou kunnen krijgen.

Maar een fiets koop ik net als een auto met mijn hart en niet met verstand, mits hij goed rijd.
Wir wollen leben!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Brambo67 schreef:Het frame van de Pro is toch an het HMX materiaal gebleven? Althans, volgens 12Go wel... Verder vind ik de 2017 qua kleuren nog steeds het mooist.
Uit voor-info begreep ik dat het zwaardere HMF zou worden, itt HMX vorig jaar.
Volgens 12GoBiking dus het lichtere HMX.
Hier staat weer het zwaardere HMF carbon genoemd bij de RC Pro... https://www.damianharriscycles.co.uk/pr ... nsion-bike" onclick="window.open(this.href);return false;.
De gegevens van de officiele Scott site dus maar afwachten?

Toch 'een Catch', als de 12GoBiking websiteinfo niet correct is... dan iets zwaarder HMF carbon.
Laatst gewijzigd door aurelius op vr 17 augustus 2018, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

http://forums.mtbr.com/attachments/scot ... -specs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forums.mtbr.com/attachments/scot ... rk-pro.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

De Pro heeft de goedkopere carbon gekregen in 2019. De wielen zijn behalve het DT Swiss logo hetzelfde want de XR2.0 van 2018 zijn ook gewoon van DT-Swiss en dezelfde gewichtklasse. Het enige verschil zijn dus de banden, groepset, de remmen (Groepset en remmen is puur een kwestie van smaak, zelfde klasse als Eagle X01) en niet te vergeten de nieuwe voorvork van Rockshox (Wat ook weer een kwestie van smaak, Fox 32 SC elite vs Rockshox Sid RL) en de nieuwe achterdemper van Fox.

Als ik niet de korting kreeg op de Spark RC pro van 2018, ging ik wel voor de nieuwe Lux!
Zelfde prijs met licentiekorting: https://www.canyon.com/nl/mtb/lux/lux-c ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel meer voor je geld.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: ((De catch: vorig jaar was het frame van lichter carbon (dat van de Spark RC World Cup).))
Al met al zal het gewicht wel ongeveer gelijk zijn gebleven. Die info, gewichten, heb ik overigens nog nergens kunnen vinden.
10,8kg zonder pedalen voor de RC Pro, http://www.cicligotti.it/biciclette/sco ... anno-2019/" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Hebben het dan wel over HMF:
NUOVA Spark RC Carbon / IMP technology / HMF SOLO PER MONOCORONA 1x optimized / BB92 /Carbon swingarm
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ja, vorig jaar met lichtere HMX 10,5kg, nu met zwaardere HMF dus 10,8kg, ex pedalen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie