Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Inderdaad een gemiste kans, hopelijk wordt de route die er nog bij komt in Westenschouwen een stuk leuker (die komt nog toch?)
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Er is (was ?) sprake van dat het Westerschouwen parcours daar in het bis een extra lus zou krijgen.

Deze extra lus zou dan aansluiten op de bestaande track en voornamelijk over wat bredere paden gaan zodat ook de "normale" toeristen het rondje wat makkelijker konden fietsen.
Het huidige rondje is vrij pittig en is nou niet echt een beginnersrondje om ook eens met een gehuurde MTB door het bos te fietsen.

Morgenavond ga ik het huidige parcours weer eens doen na 2 maanden die zandbak vermeden te hebben, eens kijken hoe het er nu bij ligt :winkie:
Ik denk dat mijn klimspieren ondertussen een beetje lui zijn geworden dus die weer even wakker maken :o
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik ben een paar dagen geleden geweest, had niet echt tijd de nieuwe route te vinden/zoeken/bekijken.. weet wel dat ik een paar heerlijke rondjes heb kunnen fietsen in eigenlijk een heel goed te doen westenschouwen! Was er vroeg bij en merk vaak dat het er smorgens zo lekker bij ligt!
Ben het er ook mee eens dat het huidig rondje ook voor mij wel redelijk pittig is, en ik ben wel voor een IETS minder spannend stukje.. het moet dan wel een mtb waardig zijn/blijven
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

De rode route ligt er goed bij
Eergisteren pr op een rondje
En vandaag een pr op 2 en op 3 rondjes Westerschouwen

Geniet zolang het nog kan!!
Gebruikersavatar
Koekepan
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Trek superfly 5

Vandaag deze route gedaan, lag er goed bij. Erg leuke route. Ben Dorst gewend dus met een 36 voor hiernaartoe, dat was dus niet zo'n goed plan. Zwaarste klimmen gewandeld, rest wel omhoog gefietst. Donderdag maar weer proberen.
Rivers flow into the sea.
Yet even the sea is not so full of me.
If I'm not blind, why can't I see,
That a circle can't fit where a square should be....
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Nou heb de blauwe route gisteren net iets meer als hakf gefietst.. pff wat een zonde van mn tijd!!
Zoveel verhard zeg.. bergen op zoom heb je bijv een groene route die niet echt spannend is.. deze is wel goed te fietsen doordat het wel offroad is en je wel door een leuke omgeving rijdt.. dit mis ik totaal op de blauwe route.. kilometers langs de zee en dan terug over een stuk gras.. ik heb het halverwege opgegeven en ben lekker de rode route maar even gaan doen om weer wst vrolijker te worden..
Dit is natuurlijk maar een mening maar ik vind het geen mtb route waardig en ben meestal toch niet zo heel negatief
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik fiets regelmatig het rondje in de duinen (het vaste MTB parcours Westerschouwen) maar de eerdere berichten over de nieuwe stukken waren voor mij al geen aanleiding om het eens te proberen ... en ook jouw ervaring maakt de noodzaak nog een stuk minder :wink:

Ik fiets wel eens vanaf Zierikzee zo veel mogelijk langs het water over het fietspad tot aan Burgh-Haamstede om dan daar Westerschouwen te doen maar dan stel ik mij daar ook op in om een beetje tempo te rijden als opwarmertje. Zo vervelend fietsen is het nou ook weer niet zo langs het water :winkie:

Maar wat zij nu ook MTB parcours noemen mag de naam eigenlijk niet hebben :o
Snel vergeten dan maar :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Oystein schreef:Ik fiets regelmatig het rondje in de duinen (het vaste MTB parcours Westerschouwen) maar de eerdere berichten over de nieuwe stukken waren voor mij al geen aanleiding om het eens te proberen ... en ook jouw ervaring maakt de noodzaak nog een stuk minder :wink:

Ik fiets wel eens vanaf Zierikzee zo veel mogelijk langs het water over het fietspad tot aan Burgh-Haamstede om dan daar Westerschouwen te doen maar dan stel ik mij daar ook op in om een beetje tempo te rijden als opwarmertje. Zo vervelend fietsen is het nou ook weer niet zo langs het water :winkie:

Maar wat zij nu ook MTB parcours noemen mag de naam eigenlijk niet hebben :o
Snel vergeten dan maar :-q
Dat stuk wat jij dan rijdt is het gedeelte blauw. dat is ongeveer tot aan het frietkraampje wat er in de zomer vaak staat, je gaat het vanzelf zien als je nog eens van die kant aan komt fietsen.
Langs de zee fietsen is ook wel eens lekker hoor, maar niet als je denkt een mtb route te fietsen inderdaad :D
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vandaag 2 rondjes over de oranje route gedaan, erg leuk parcours met genoeg technische uitdagingen voor xc begrippen, pittige klimmetjes en afdalingen met wat extra's, kleine dropjes etc. Niet te, maar net lekker.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag weer eens richting Burgh gereden. Route 5 x rond gereden en tot mijn verbazing zag ik ergens ''nieuwe bordjes''.
Zeer hoopvol deze gevolgd maar ik bleef alleen maar op asfalt rijden, afwisselend met stoeptegels. Terwijl er links en rechts van mij schitterende heuvels, bospaden oftewel super mtb terrein ligt. Hier begrijp ik NIETS van. Is dit een extra mtb route of asfaltracer route? :~
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

ijskonijn schreef: do 8 november 2018, 16:59 Vandaag weer eens richting Burgh gereden. Route 5 x rond gereden en tot mijn verbazing zag ik ergens ''nieuwe bordjes''.
Zeer hoopvol deze gevolgd maar ik bleef alleen maar op asfalt rijden, afwisselend met stoeptegels. Terwijl er links en rechts van mij schitterende heuvels, bospaden oftewel super mtb terrein ligt. Hier begrijp ik NIETS van. Is dit een extra mtb route of asfaltracer route? :~
Haha ja dat staat hierboven allemaal beschreven de "nieuwe" route.
Niet aan beginnen weet ik zelf al als ik weer is ga haha :roll:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ijskonijn schreef: do 8 november 2018, 16:59 Vandaag weer eens richting Burgh gereden. Route 5 x rond gereden en tot mijn verbazing zag ik ergens ''nieuwe bordjes''.
Zeer hoopvol deze gevolgd maar ik bleef alleen maar op asfalt rijden, afwisselend met stoeptegels. Terwijl er links en rechts van mij schitterende heuvels, bospaden oftewel super mtb terrein ligt. Hier begrijp ik NIETS van. Is dit een extra mtb route of asfaltracer route? :~
haha, wij hadden hetzelfde, we waren via google maps "ongeveer" naar het startpunt gereden, op een gegeven moment zagen we blauwe MTB route pijltjes en zijn die gaan volgen, overal mooie singletrack zijpaadjes, maar de blauwe route bleef asfalt.. al vrij snel maar even verder gaan kijken en toen kwamen we de oranje MTB pijltjes tegen (gelukkig :lol:).

Ik kan op internet ook niet eigenlijk verder niks vinden over de blauwe route..
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Prulleman schreef: do 8 november 2018, 17:09
ijskonijn schreef: do 8 november 2018, 16:59 Vandaag weer eens richting Burgh gereden. Route 5 x rond gereden en tot mijn verbazing zag ik ergens ''nieuwe bordjes''.
Zeer hoopvol deze gevolgd maar ik bleef alleen maar op asfalt rijden, afwisselend met stoeptegels. Terwijl er links en rechts van mij schitterende heuvels, bospaden oftewel super mtb terrein ligt. Hier begrijp ik NIETS van. Is dit een extra mtb route of asfaltracer route? :~
haha, wij hadden hetzelfde, we waren via google maps "ongeveer" naar het startpunt gereden, op een gegeven moment zagen we blauwe MTB route pijltjes en zijn die gaan volgen, overal mooie singletrack zijpaadjes, maar de blauwe route bleef asfalt.. al vrij snel maar even verder gaan kijken en toen kwamen we de oranje MTB pijltjes tegen (gelukkig :lol:).

Ik kan op internet ook niet eigenlijk verder niks vinden over de blauwe route..
We zijn heel snel doorgereden naar de oude route... wat een gemiste kans om er serieus mooi parcours van te maken!!!
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb hem vorige week helemaal gefietst. Zitten wel wat onverharde stukken in, maar asfalt voert de boventoon. Wel lekker om eens een wat langere afstand te fietsen. Hij is totaal 45 km
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

die andere mooi single tracks zijn verleidelijk maar ga ze niet rijden, ook vandaag was de boswachter op zijn e bike weer actief
90 euro gelijk op de bon, ik kon hem ontwijken want had hem al gezien
Plaats reactie