ervaringen Lezyne GPS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen met Lezyne GPS.
En dan natuurlijk ook vooral qua offroad gebruik met mountainbike en GPX routes.

En het extra batterijverbruik van de smartphone door bluetooth en routing..

Had hiervoor een Tease One navigatie maar die is retour vanwege defect en kan niet meer geleverd worden via Futurumshop.
Heb nu een Mio 210 in bestelling, maar de Lezyne spreekt me ook erg aan..

Hoor het graag !
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Ben ook benieuwd naar de 'broodkruimel'-spoor navigatie ipv kaart
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar je hebt al een Mio besteld ?
(Wil je weten of de Mio beter is dan de Lezyne ?)
Mio blinkt niet uit door goede ontvangst.
Zonder goede ontvangst geen goede plaatsbepaling en zonder goede plaatsbepaling kloppen alle gegevens niet. Dus...
Lezyne Super had niet zo'n beste start, maar schijnt met de huidige firmware best goed te werken.
Hier wat Lezyne leesvoer:
http://forums.mtbr.com/gps-hrm-bike-com ... 85138.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mtbr.com/gps-hrm-bike-com ... 44432.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mtbr.com/gps-hrm-bike-com ... 79351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mtbr.com/gps-hrm-bike-com ... 82675.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Hoi.

Bedankt voor je reactie, zal de links eens doorlezen.

Heb inderdaad een Mio besteld maar kwam op internetsite van Futurum de Lezyne GPS tegen.
Die spraken me meer aan (kleiner, goedkoper).
Dus overweeg om deze ook te bestellen dan te kijken welke het beste werkt.

Heb net alvast net de Lezyne app gedownload maar die werkt niet goed, loopt vast en kan bestemmingen niet aanklikken... dus heb nu twijfel of dit straks gaat werken..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat kost zo 'n Lezyne?
Is een Edge 130 of 520 (€200) een optie? Of een Element, of een Polar V650?
Heb je de topics mdt soortgelijke keuzevragen doorgelezen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Ik gebruik zelf de Super GPS. Prima apparaatje, voor wat ik er mee doe.
Dit is voornamelijk het loggen van de rit en tonen van Speed / HR.
De broodkruimelfunctie heb ik alleen nog maar gebruikt op mijn asfaltfiets en is hiervoor voldoende.
GPX laden werkt ook prima. TCX leveren prima Turn by directions.

Accu verbruik telefoon icm de Lezyne is lastig aan te geven. Ik rijd met mijn oude telefoon die een matige accu heeft. Het is wel handig dat je route gevolgd kan worden door mensen die je uitnodigt.
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

bedankt voor jullie reacties.
Ik wacht voorlopig even met vervangen en ga de Teasi One nog ff gebruiken
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

paradijs schreef: ma 20 augustus 2018, 08:12 bedankt voor jullie reacties.
Ik wacht voorlopig even met vervangen en ga de Teasi One nog ff gebruiken
Heb je de Lezyne GPS uiteindelijk nog gehaald? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met de navigatie?
Juh!
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

hoi, nee heb 'm niet meer gekocht.
ben nog even door blijven rijden met m'n oude Teasi GPS
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Okay, bedankt voor de reactie :-q
Juh!
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ikzelf heb de super. Prima ding, alleen voor navigatie niet zo. Ik wil graag off-road gpx volgen en daarvoor dus een andere gps gebruiken. Maar die vraag heb ik al in een andere topic gesteld. Dus: iemand ervaring met de mega xl of mega c?
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Even een oud topic afstoffen,
Ik heb sinds december de Lezyne Megacolor GPS Enhanced en heb deze aangeschaft vanwege in ieder geval een lange batterij duur.
Tot nu toe om en nabij de 15 ritten gefietst, met behoorlijk wisselend resultaat qua tevredenheid.

1) Bluetooth verbinding: meeste keren moet mijn telefoon (Android) weer gekoppeld worden omdat hij de verbinding met de GPS kwijt is. Staat keurig in de lijst met gekoppelde apparaten in mijn telefoon maar GPs zegt dat hij niks vindt.
Met mijn Polar sporthorloge heb ik dit probleem niet.
2) Al heb je dan de telefoon opnieuw gekoppeld, berichten van de telefoon worden maar zeldzaam doorgegeven aan de GPS.
3) Synchroniseren einde rit: tot nu toe twee keer geheel zelfstandig rit gesynchroniseerd, de rest van de keren moet dit via koppelen aan de laptop en dan synchroniseren met Lezyne Root.
4) Lezyne GPS Ally app ziet meestal de GPS niet, hij geeft dan dat er geen ritten zichtbaar zijn omdat er geen Lezyne GPS-apparaat is verbonden.

Inmiddels vanaf december '20 contact gehad met de Lezyne store waar ik het apparaat heb gekocht en met Lezyne zelf om te kijken hoe dit opgelost kan worden. Van de Lezyne store een link gehad met een You Tube filmpje over trouble shooting, maar zonder resultaat.
Mocht er iemand tips of trics hebben dan hoor ik het graag.
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heb nu een jaar of twee een Lezyne maar niet de ervaringen die jij omschrijft.
Weleens een keer gedoe gehad maar 98% van de ritten gaat alles goed.
Heb je firmware en app geupdate?
1) Bluetooth koppeling was in het begin wat hobbelen maar dat kwam vooral door mijn ongeduld, kan me niet herinneren dat ik opnieuw moest koppelen.
Hartslagband raak ik wel kwijt als daarvan de batterij leeg is, na het bijtanken moet die weer opnieuw gekoppeld worden.
2) Ik werd gek van al die berichten, na een paar ritten uitgeschakeld. Als er één reden is waarom ik ga fietsen....
3) Synchroniseren naar GPSroot en Strava gaat altijd vanzelf, niet echt snel maar het werkt nagenoeg altijd zonder problemen.
4) Heel vreemd, ook nooit problemen mee. Ik importeer GPX files en gebruik die probleemloos bij navigeren. Firmware en app updaten?

Hiermee zeg ik niet dat de volgende GPS weer een Lezyne wordt, er zijn toch af en toe wel dingetjes die maken dat de volgende waarschijnlijk een Garmin zal zijn.
Bijvoorbeeld; koppelen Garmin wielsensor op de Lezyne zou volgens de kopstukken daar moeten kunnen. Dus niet.
Koop je een Lezyne wielsensor dan gaat koppelen goed maar krijgt de data uit de wielsensor ruzie met de meetgegevens uit de GPS.
Dat soort dingen kun je aan zien dat Lezyne achter loopt tov de ervaren GPS boeren zoals Garmin.
Maar voorlopig bevalt de Lezyne prima.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Inmiddels meermaals contact gehad met de Lezyne store waar het apparaat vandaan komt.
Ze hebben inmiddels aangegeven dat ik het apparaat maar op moet sturen, dan krijg ik mijn geld terug.
Denk zo maar dat ik weer voor een Garmin terug koop.
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
GTRichard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 13:49
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Lefty

Gelukt, Lezyne zit weer in de doos en Garmin Edge 830 besteld :-q
Ik bijzonder?? Nèèèèèèèh hooguit een special edition :D
Plaats reactie