Winter mtb schoenen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

japie carbon schreef:
Jaxno schreef:Met spd zou ik gewoon goede overschoenen aanschaffen en een paar goede sokken. Hou je nog geld over van je budget ook.
Nog nooit met winterschoenen gereden?

Ik wil nooit meer anders, warmere voeten dan met overschoenen en ook nooit meer gekloot met die over schoentjes.

Ja hoor, maar ik rij nu al een paar jaar alleen nog maar op flats. Dus heb ik nu wel winterschoenen omdat overschoenen kapot gaan. Met spd vind ik overschoenen ideaal. Blijven je schoenen nog mooi schoon ook.
Maar ieder z’n meug...
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Northwave, nu vijfde winter in.
dnepr1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 november 2016, 22:08

Alvast bedankt voor tekst en uitleg .
Ga nu eens kijken waar ik ze uit kan halen.
Polly1950
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 23:18
Mijn mountainbike: Cube Reaction Race 2015 1 x 11 XT

38x10 schreef:NW's zijn vrij breed toch? Voor deze winter koop ik zeker winterschoenen (ben wel een beetje klaar met pijnlijke ijsklompen ipv tenen na elk ritje), maar mijn voeten zijn vrij smal. Nog tips? (hoe warmer hoe beter, de doorbloeding van mijn pootjes is namelijk niet al te best)
Ik heb ook geen brede voeten. Gewone mtb schoenen en race schoenen zijn van Shimano.
De NW heb ik een maat groter genomen en met dikke thermo sokken passen ze prima. Juist wat ruimte geeft warmte,
Passen dus of via internet bestellen, passen en eventueel terugsturen of omruilen.
Plaats reactie