Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Mooi dan kan ik mijn sheephop skills weer oefenen :)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Je valt iig zacht als je te kort komt.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Ik laat het je weten ;P
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Schapen ‘maaien’ volgens mij alleen nog maar aan de kant van de plas. De rest doen Stevie W op zijn tractormaaier en ik zei de gek. Voor deze gek nog even geduld. Eerst 2 weken Brabants zand en Zeeuwse klei.

In de Utrechtse raad zijn, op mijn initiatief, vragen gesteld over de toekomst van de mtb route. Er wordt een haalbaarheidsstudie uitgevoerd die medio 2019 gereed is. Daarna neemt de gemeente hopelijk een definitief besluit over de Berg.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ben benieuwd wat daar uit komt. Route Nieuwegein heeft een toekomst als er uitbreiding komt. Over de schapen: Er staan al hekken en een watertank bovenop klaar. Waar de track loopt is het nog even open gelaten.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

De slalom is weer open en voelde me even Max Verstappen in het grind. Of eerder Jos :) Verder prima te rijden en vakantie of niet, toch nog 2 tuimelaars op knalharde banden van wat adviezen voorzien gisterenavond.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

pietervl schreef:Ben benieuwd wat daar uit komt. Route Nieuwegein heeft een toekomst als er uitbreiding komt. Over de schapen: Er staan al hekken en een watertank bovenop klaar. Waar de track loopt is het nog even open gelaten.
Zeker dat het toekomst heeft. Andere willen dit ook zien #mountainbiketrainingcentre

@BM'09 Blijft een goede locatie om onervaren rijders van kennis te voorzien.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

pietervl schreef:Ben benieuwd wat daar uit komt. Route Nieuwegein heeft een toekomst als er uitbreiding komt. Over de schapen: Er staan al hekken en een watertank bovenop klaar. Waar de track loopt is het nog even open gelaten.
Zeker dat het toekomst heeft. Andere willen dit ook zien #mountainbiketrainingcentre

@BM'09 Blijft een goede locatie om onervaren rijders van kennis te voorzien.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Jurriaan schreef:
pietervl schreef:Ben benieuwd wat daar uit komt. Route Nieuwegein heeft een toekomst als er uitbreiding komt. Over de schapen: Er staan al hekken en een watertank bovenop klaar. Waar de track loopt is het nog even open gelaten.
Zeker dat het toekomst heeft. Andere willen dit ook zien #mountainbiketrainingcentre

@BM'09 Blijft een goede locatie om onervaren rijders van kennis te voorzien.
Ervaren bikers ook omdat 'we' in NL worden betutteld en ervaring niet gelijk staat aan kunde.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eens. Mountainbiken wordt niet gezien als sport. Een aantal volgt een clinic en denkt kundig te zijn. De rest springt op de mtb en gaat gewoon. Trainen, lessen volgen? Men heeft geen idee. Mooie voorbeelden gezien de afgelopen weken op de Nedereindse Berg tijdens de lessen en trainingen die k daar verzorgt heb. Een niet flowie bocht en steile klim vormen een heuse uitdaging. Laat staan een stapel stenen.

De komst van het montainbiketrainingcentre is een goede eerste stap om bij een breed publiek er voor te zorgen dat mountainbiken een sport wordt.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Vorige week deze route voor 't eerst gedaan. En eigenlijk viel hij niet tegen!

-itt de heuvelrug nu wel begaanbaar
-weinig poep gezien en geen last van
-minder flow dan de heuvelrug routes, maar qua terrein veel meer zoals de alpen wat ook leuk is. (natuurlijk met beperkte hoogtemeters)
-bebording is matig inderdaad, maar wel redelijk goed te gokken. En anders prima op GPS te doen
-soms is groene deel niet begaanbaar en soms zwarte deel. Dat is beetje vaag. Zou wat gesnoeid mogen worden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Compliment is goed om te lezen.

De groen/ zwart bebording klopt niet meer. Er liggen nieuwe bordjes klaar. Nu nog 2 mensen die ze willen plaatsen.
Ik heb gesnoeid wat ik zelf gebruik voor mountainbikelessen. Ik was er gisteren en was blij verrast hoeveel de schapen aan vegetatie opgegeten hebben. Klim 3 snoeien is wel de moeite, alhoewel afdaling 3 tegen de richting in klimmen erg leuk is: steilere en net wat langere klim + los grind. Nadeel is wel dat ie tegen de route in loopt. Ik zal zin maken om klim 3 te snoeien :-)
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Vandaag heb ik voor het eerst dit gereden en ik vond 'm leuk. Heel anders dan de Utrechtse Heuvelrug met leuke steile klimmetjes, stenen en een leuk uitzicht.
Jammer dat het zwarte deel bovenop nauwelijks fietsbaar was door begroeiing. Daarom heb ik dat stukje maar één keer gedaan ondanks dat de leuke houten hindernis die daar als mooie verrassing staat me niet lukte.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

rondjesrijder schreef:Vandaag heb ik voor het eerst dit gereden en ik vond 'm leuk. Heel anders dan de Utrechtse Heuvelrug met leuke steile klimmetjes, stenen en een leuk uitzicht.
Jammer dat het zwarte deel bovenop nauwelijks fietsbaar was door begroeiing. Daarom heb ik dat stukje maar één keer gedaan ondanks dat de leuke houten hindernis die daar als mooie verrassing staat me niet lukte.
Dat stuk is vrij slecht, tenzij je een stuur hebt van 58cm en immuun bent voor processierupsen :#
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De processierups houdt gelukkig winterslaap en de dicht op elkaar staande bomen zijn een balansoefening. Dakje is van mijn hand :-q

Dit jaar komt er duidelijkheid over de toekomst van dit gebied, aldus de wethouder een aantal maanden geleden. Een dienstdoende ambtenaar hield het onlangs op ‘duidelijkheid over 2 jaar’.

Tot die tijd af en toe de bosmaaier er overheen en vooral blijven rijden, als intensieve interval blijft het een leuke route.
Plaats reactie