Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef:
funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
15 juni dit jaar reed ik de Noord Lus tijdens een onderhouds en inventarisatie rondje in 27:17, 12.5kmh.
Als ik eraan terug denk doet het nog zeer :winkie:

Daar waar je op de huidige ronde je rust kunt pakken in afdalingen of op stukjes vlak, kun je op Noord nergens rust pakken en mag je volle patat, ook omlaag, altijd op je hoede, om neergegooide takken te ontwijken. Klimwerk zo steil, op matten, dat je achterover gaat of je ketting/riem breekt. Hier komt het op balanceren aan. Stuurmanskunst door smalle doorgangen tussen bomen waar een 800mm stuur nauwelijks tussen past. Te gek. Mountainbiken zoals in het buitenland is het niet. Maar het komt heel goed in de richting. Ik denk met wat erosie en een dropje hier en daar gaat dat helemaal goed komen. Als hier flow inkomt (en dat gaat gebeuren) dan is dit serieus mooi werk.

De nok is kinderspel vergeleken met wat dit rondje voor je in petto heeft, maak je borst maar nat voor "de Hel van Catrijp". Als je denkt dat je er bent knikt ie nog even omhoog. Grip voldoende, er ligt een mat. Maar als je hartslag al in het rood staat, moeten velen hier afstappen. Dit zit aan het einde van het rondje, dit moet op je tandvlees. Machtig mooi!

De huurbrigade kan/mag straks prima op Zuid rijden (huidige rondje).
Noordlus kunnen we wel omdopen tot de Moordlus. De deaud of de gladiolen. Hier gaan velen voor bedanken. Dikke prima.
De middenlus zit ertussen in.
Voor ieder wat wils.
Aan elkaar ben je toch wel 1u20min tot 1u30min onderweg met een fraaie portie hoogtemeters.
En dat in mijn achtertuin :winkie: en die van yo eddie. en tijgerthaai. Haha!
Klinkt veelbelovend! Behalve die matten, maar dan gaat de route vast langer mee dan 1 seizoen. Is de route ook meer 4-seizoenen dan de huidige?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BM'09 schreef: Klinkt veelbelovend! Behalve die matten, maar dan gaat de route vast langer mee dan 1 seizoen. Is de route ook meer 4-seizoenen dan de huidige?
Schoorl zal altijd arbeidsintensief blijven vanwege de ondergrond en de strikte beperkingen qua materiaal dat gebruikt mag worden om de route duurzaam te maken.
He huidige rondje is 10 maanden per jaar prima te rijden en twee maanden (behoorlijk) mul. Veel andere routes zijn slechts max 8 maanden goed en 4 maanden een modderpoel :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Ironhorse Erik schreef:
funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
15 juni dit jaar reed ik de Noord Lus tijdens een onderhouds en inventarisatie rondje in 27:17, 12.5kmh.
Als ik eraan terug denk doet het nog zeer :winkie:

Daar waar je op de huidige ronde je rust kunt pakken in afdalingen of op stukjes vlak, kun je op Noord nergens rust pakken en mag je volle patat, ook omlaag, altijd op je hoede, om neergegooide takken te ontwijken. Klimwerk zo steil, op matten, dat je achterover gaat of je ketting/riem breekt. Hier komt het op balanceren aan. Stuurmanskunst door smalle doorgangen tussen bomen waar een 800mm stuur nauwelijks tussen past. Te gek. Mountainbiken zoals in het buitenland is het niet. Maar het komt heel goed in de richting. Ik denk met wat erosie en een dropje hier en daar gaat dat helemaal goed komen. Als hier flow inkomt (en dat gaat gebeuren) dan is dit serieus mooi werk.

De nok is kinderspel vergeleken met wat dit rondje voor je in petto heeft, maak je borst maar nat voor "de Hel van Catrijp". Als je denkt dat je er bent knikt ie nog even omhoog. Grip voldoende, er ligt een mat. Maar als je hartslag al in het rood staat, moeten velen hier afstappen. Dit zit aan het einde van het rondje, dit moet op je tandvlees. Machtig mooi!

De huurbrigade kan/mag straks prima op Zuid rijden (huidige rondje).
Noordlus kunnen we wel omdopen tot de Moordlus. De deaud of de gladiolen. Hier gaan velen voor bedanken. Dikke prima.
De middenlus zit ertussen in.
Voor ieder wat wils.
Aan elkaar ben je toch wel 1u20min tot 1u30min onderweg met een fraaie portie hoogtemeters.
En dat in mijn achtertuin :winkie: en die van yo eddie. en tijgerthaai. Haha!
Volgens mij moet ik binnenkort maar weer eens naar Schoorl afreizen. Hopelijk is de boel nu snel open :)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mocht jullie in de tussentijd de behoefte hebben de trails te laten testen door een (voormalig) boswielrenner, dan weet je me te vinden ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Schoorl - zuid kan je al volle bak testen. Ziet er zo uit: https://www.strava.com/activities/1816320048" onclick="window.open(this.href);return false; :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bouwpakket schreef:
funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
Hand built?
Ja, wij mogen niet met machines het bos in. Behalve dan onze Gator die op de onderhoudspaden blijft en wat accu gereedschap.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tijgerhaai schreef:
bouwpakket schreef:Hand built?
Ja, wij mogen niet met machines het bos in. Behalve dan onze Gator die op de onderhoudspaden blijft en wat accu gereedschap.
Stoer
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Tijgerhaai schreef:Vers van de pers: https://mtb-noordwest.nl/nieuws/#item1" onclick="window.open(this.href);return false;
Felicitaties + kudos aan alle betrokkenen die zich hiervoor hebben ingezet! Super.

Zo te lezen kan er potentieel dus nog een bezwaar worden ingediend en dient een aanleg-/omgevingsvergunning aangevraagd + verstrekt worden. Met 0 juridische kennis klinkt het alsof dat traject ook nog wel een half jaar gaat duren op zijn minst. Hoe dan ook: veelbelovende ontwikkelingen! Ben benieuwd wanneer we met zijn allen over de midden- en noordlus mogen "shredden"!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bouwpakket schreef:
Tijgerhaai schreef: Ja, wij mogen niet met machines het bos in. Behalve dan onze Gator die op de onderhoudspaden blijft en wat accu gereedschap.
Stoer
Ja zoals aangegeven werd het gaat heel fraai en zwaar worden. Nog even geduld zeggen wij dan. Persoonlijk hoop ik dat het laatste hobbeltje stukken sneller verloopt. Mijn handen jeuken om weer aan de gang te gaan. Zou toch heel mooi zijn als wij volgend seizoen kunnen rijden met zijn allen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

boldrides schreef: Zo te lezen kan er potentieel dus nog een bezwaar worden ingediend en dient een aanleg-/omgevingsvergunning aangevraagd + verstrekt worden. Met 0 juridische kennis klinkt het alsof dat traject ook nog wel een half jaar gaat duren op zijn minst. Hoe dan ook: veelbelovende ontwikkelingen! Ben benieuwd wanneer we met zijn allen over de midden- en noordlus mogen "shredden"!
Daar heb ik ook geen verstand van. Zoals ik begreep kon er alleen nog bezwaar gemaakt worden op de procedure. Uiteraard zal onze "vriend" ook wel weer bij de gemeente gaan lopen moeilijk doen. Dus ja, het kan nog wel even duren. Maar ik hoop dat het een stuk sneller gaat.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef:
funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
Hand built?
ja 100%
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vanmorgen inspanningsloos (nou ja...haha) rondje gedaan. Lag er prima bij alhoewel de Thunderburt misschien iets te gewaagd was. Toch alles kunnen rijden zonder af te stappen, sommig klimwerk werd je wel verast door asdiep wegzakken. Dan geldt er maar 1 motto: Gang is Alles. De mulle stukken zijn redelijk te doen. Windje was straf.

Vanmiddag met m'n zwager en neef Daan, samen met onze jr Lars (beide 7) even de nok gedaan incl alle "smalle paadjes" hier in de omgeving. Die gassies tetteren omhoog én omlaag, prachtig. Als je de nok op 24" wieltjes af komt, ligt ie er uitstekend bij hoor :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Moest er vandaag toch en paar keer af. In het bos was het inderdaad prima te rijden.
◼︎ Go round the outside.
v_schultinge

Gister 1 hele ronde gereden. Daarna vond ik het zand wel mooi geweest en heb ik er 2 halfjes bij gedaan incl. Kneet. Met de fiets met starre vork ben je dan aardig vermoeid in het bovenlichaam. Het was wel bedrijvig op het parcours, maar dat maakt het ook wel weer gezellig.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Was er zondag ook even, het nieuwe lijntje bij het paaltje is erg mooi. Ik zie trouwens niet in hoe een beginner daar dood gaat op de drops want je moet er wel wat moeite voor doen die lijn te nemen. Diezelfde beginner kiest dan verder op waarschijnlijk ook rechts. Die lijn verderop ligt er trouwens wel flink zanderig bij zeg. Schoorl is duidelijk uitdagender geworden de laatste jaren.

Het strandstuk was een ramp, ben na de blink afgehaakt op het fietspad. Je kunt er van houden maar ik heb op de afdaling van de blink meteen afscheid genomen van die duin. Op volle snelheid schuivend door de zachtste lijn natuurlijk. Ik neem voortaan zuid 2.0.

Ik ben ook nog even het bos in gewandeld om de middenlus te zoeken.. Een heel stuk ervan gelopen en dat beloofd veel goeds. Sommige klimmetjes vond ik te voet al uitputtend dus ik ben benieuwd hoe dat straks gaat. Hoeveel moet er eigenlijk nog gebeuren als de vergunningen rond zijn? Het ziet er grotendeels "even aanrijden en klaar" uit en ik kreeg gelijk zin om te helpen schoffelen.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie