Overzicht Bike parks NL

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik kan het echt niet vinden :D
Waar zitten nu alle bike parks in NL? Is er een website met het overzicht, net als mtbroutes.nl oid?

Ik wil er graag een aantal gaan bezoeken met mijn nieuwe speelgoed, maar geen idee waar of hoe ik kan beginnen.
Een kleintje in Noordeloos ken ik, en uiteraard is Winterberg ook bekend, maar liever eerst iets dichter bij huis om te oefenen ;)
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Geweldig, bedankt!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je binnen NL kunt reizen, kan je wellicht ook naar het buitenland.
Winterberg
Hurtgenwald
Aachenerwald
Ferme Libert
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Denk je bikepark, dan denk je natuurlijk Groningen!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Wil ik allemaal heel graag naar toe, maar dat zijn echt dingen die gepland moeten worden. Een spontaan ritje naar Groningen is vanaf hier niet echt zinvol. Winterberg e.d. helemaal niet :P
Ik zit nog sneller in de Ardennen dan in Groningen trouwens :D

Maar Roosendaal ligt soms wel op de route, Utrecht en Vlaardingen zijn ook wel spontaan te doen.
Dus binnenkort eens lekker uitproberen.

Vanavond het dorp nog onveilig gemaakt, maar ook al ga je trapjes op of af, het lijkt toch nog niet echt op dit werk:

https://www.youtube.com/watch?v=-jDKJT2dDZQ&t=83s" onclick="window.open(this.href);return false;

:D :D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wat raar, er zijn toch hele volksstammen die s ochtends zo naar hun werk fietsen ;-)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Persoonlijk zou ik eerst nog eens een duidelijke definitie van "bikepark" willen zien, aangezien daar klaarblijkelijk alles onder verstaan wordt van een niet XC-track van 300m tot een shop, een handvol liften en een dozijn trails. Lijkt me makkelijker om het verwachtingspatroon geen onrealistische proporties te laten aannemen...

Wat dat betreft zou duidelijker specificeren wat je zoekt dan "bikepark", omdat sommige alleen de moeite waard zijn (IMHO) met een dirtbike waar je je elders ook nog met een dikke fully je kunt vermaken (of 'net' over de grens met een dirtbike erg weinig te zoeken hebt (Huertgenwald). Of uitstekend voldoen maar geen bikepark heten...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

paulus1981 schreef:Wat raar, er zijn toch hele volksstammen die s ochtends zo naar hun werk fietsen ;-)
Daarom had ik een setje Hookworms onder mn woonwerkfiets gelegd ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

cheeta schreef:Persoonlijk zou ik eerst nog eens een duidelijke definitie van "bikepark" willen zien, aangezien daar klaarblijkelijk alles onder verstaan wordt van een niet XC-track van 300m tot een shop, een handvol liften en een dozijn trails. Lijkt me makkelijker om het verwachtingspatroon geen onrealistische proporties te laten aannemen...

Wat dat betreft zou duidelijker specificeren wat je zoekt dan "bikepark", omdat sommige alleen de moeite waard zijn (IMHO) met een dirtbike waar je je elders ook nog met een dikke fully je kunt vermaken (of 'net' over de grens met een dirtbike erg weinig te zoeken hebt (Huertgenwald). Of uitstekend voldoen maar geen bikepark heten...
Inderdaad, want Giessenburg en onderstaande zijn nu niet echt bike parks zoals ik ze zou beschrijven.
Mark-V schreef:Maar Roosendaal ligt soms wel op de route, Utrecht en Vlaardingen zijn ook wel spontaan te doen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Geen idee :P
Ik ben net in Noordeloos geweest. een paar simpele sprongetjes, en een nieuwe afdaling met een stel grote stenen er op (ligt er sinds vandaag begreep ik), maar verder niet heel spannend.

Roosendaal lijkt, volgens de filmpjes best leuke drops e.d. te hebben, maar ik wil vooral gewoon op alle gebieden beter worden. Dus afdalingen, drops, jumps, klimmen en ook technisch bochtenwerk. Trial oefen ik gewoon overal in de buurt.

Dus voorlopig kan ik denk ik op de meeste bikeparken (of hoe je ze ook wilt noemen :D) wel iets van die dingen oefenen... Al mogen de sprongen best wat hoger dan in Noordeloos ;)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MTB routes heeft een overzicht en enigszins een beschrijving (hoewel ik nooit van 'freewheel' heb gehoord als categorie)

https://www.mtbroutes.nl/diversen/bikeparken" onclick="window.open(this.href);return false;

"Een Bikepark is een zeer technisch mountainbike, freewheel, downhill, BMX parcours waarop je je technische skills kunt oefenen."

Het onderscheid tussen bikepark, TTF-sectie en skill-park is in NL wat vaag. Op dit forum is ook een topic over TTF's op vaste routes: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 10&t=94483" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door BramVice op di 18 september 2018, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef:Wat raar, er zijn toch hele volksstammen die s ochtends zo naar hun werk fietsen ;-)
En s'avonds altijd te laat thuis zijn voor het eten omdat ze al die trappen weer omhoog moeten.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Bikepark Lido.

Heeft dat nog openingstijden/entreegeld.
Of kun je er elk willekeurig moment op ???
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bram87 schreef:MTB routes heeft een overzicht en enigszins een beschrijving (hoewel ik nooit van 'freewheel' heb gehoord als categorie)

https://www.mtbroutes.nl/diversen/bikeparken" onclick="window.open(this.href);return false;

"Een Bikepark is een zeer technisch mountainbike, freewheel, downhill, BMX parcours waarop je je technische skills kunt oefenen."
Ah, iedere BMX parcours doet ook al mee. Dan halen we een zeer respectabele bikeparkdichtheid in Nederland.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie