Cube Stereo 29 140, off-set bushings

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Service liet en laat ik over aan mtbworks. Dan weet ik dat het goed en snel gebeurd. (Als ik hoor wat nu de wachttijden bij Sabma zijn bijvoorbeeld).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En hoe rijdt dat? In combi met de huidige vork ongeveer zo:
Afbeelding
Dus op naar een bijpassende voorvork.

Een Helm 29 air/ Formula 35 voor 25% van de nieuwprijs is net zo realistisch als een dergelijke demper voor die prijs. Dat is gelukt dus op naar een waardige vork 8)
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Waarom laat je de vork niet servicen door Bikesuspension? Mijn Marzochi 350 NCR is daar ook geweest, net zo soepel terug. En binnen een paar dagen retour.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voorvork is in top staat. Staat alleen niet in verhouding tot de demper. Reden voor een nieuwe voorvork.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jurriaan schreef:Voorvork is in top staat. Staat alleen niet in verhouding tot de demper. Reden voor een nieuwe voorvork.
Ah oke, ik dacht dat aan de hand van je voorbeeld dat ie ‘t niet deed. ;)
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vergeleken met de demper doet ie het inderdaad niet :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afbeelding

Afbeelding
Stickers gaan nog van de demper en vork af.

Afbeelding
Typisch dat de steekas bij RS aan de rechterkant zit. Bij de Fox zit ie links.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Geweldige vork die Pike (althans dat denk ik nu na een aantal Nederlandse XC rondjes), alleen voor in Nederland..is het als een Land Rover. Ook die is ergens anders voor gemaakt dan waar ie hiervoor gebruikt wordt. (Pike doet mij sterk denken aan de BoxXxer die ik had, daarna dat gevoel niet meer ervaren, tot deze Pike. Niet helemaal vreemd met 50mm SAG 8) )

Goede reden voor een XC race fully (N-1 weer om zetten naar N+1). Ik ben wel gecharmeerd van het uiterlijk van de Cube AMS C68. Die is zo lelijk dat ie mooi is.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op vr 20 juli 2018, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef:Typisch dat de steekas bij RS aan de rechterkant zit. Bij de Fox zit ie links.
Typisch dat de steekas bij FOX links zit, bij alle andere merken zit 'ie rechts...

Niet heel slim om een snelspanner naast een potentieel gloeiend hete remschijf te zetten, dus wat de FOX ingenieurs op dat moment gerookt hadden???
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Even de tijd genomen om nu echt een einde te maken aan de ellende die het Presta ventiel is. Rustig en secuur de ventielgaten 2mm groter gemaakt. Ging super met de rattenstaart. Afbeelding

Dus als iemand nog 2 nieuwe Schwalbes biba's met Presta ventiel wil hebben, ruilen tegen paar met Schrader ventiel 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Cane Creek en ik zijn de beste vrienden. Zoveel invloed als een demper op een frame heeft. Qua tuning ben ik ene goed eind op weg. Kost boel veel tijd, meestal wil ik biken en niet aan knopjes draaien 8)

Wat mij betreft verdiend elke zich zelf respecterende fully een dergelijke demper.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jurriaan schreef:Wat mij betreft verdiend elke zich zelf respecterende fully een dergelijke demper.
Waarom is deze zoveel beter / anders dan bijvoorbeeld de 'gewone' Foxjes of RS Monarch?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Onvergelijkbaar vind ik.
Hoe de demper reageert is geheel anders dan de CTD, de voorganger van deze DBair. Dit voelt allemaal zoals vering bedoeld.
De instelmogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. Al tijd een must have optie gevonden en nu die ook daadwerkelijk in de mtb zit ervaar ik de meerwaarde. Een 'reguliere' demper is afgesteld op de massa. Deze Cane Creek laat het aan de gebruiker over. En ik heb nog niet alle combi's gehad. Zo ervoer ik vandaag dat een 'token' in de luchtkamer steken een goed idee kan zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Pike en ik, het is nog minder dan HV en ik. Op Amerongen kon ie mij gewoon niet bijhouden. Kan ik de NoNi wel de schuld geven, die heeft het veld moeten ruimen voor een MKII maar ik verwacht er weinig wonderen van. De lsc staan in zijn uiterste stand, en dan nog is ie niet voldoende in contact met de ondergrond. Zo ie zo werken maar 5 van de 15! clicks van de slow compressie.
Ik opteer nu voor komend seizoen de FAST cartridge, Lars is er erg content mee.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Jurriaan schreef: za 29 september 2018, 20:04 Zo ie zo werken maar 5 van de 15! clicks van de slow compressie.
Hoe merk je dat zo precies?
Plaats reactie