23-09-2018 - Beek (L) - Singletrack Bikeboutique Event 2018

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

dustin schreef:Waar op fb?
Bij vrienden en bekenden :)

De rest zal nog wel volgen (Single track zelf)
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

illuminatastigmata schreef:Sublieme TrailToer gereden. Jammer dat +50% van de voorinschrijvingen afhaakt bij wat regen.
230 deelnemers tegen 500 inschrijvers....bummer.
ben zelf echt geen mietje maar vind dit een beetje kort door de bocht.
'wat regen' is niet erg, maar volgens mij is er wel wat meer gevallen dan dat.

daarnaast moeten de meeste 400-500 km rijden voor deze tocht.

waaronder mijzelf. tja dan ga je wel twee x achter je oren krabben.

baal er van maar heb voor mij gevoel de juiste keuze gemaakt. next time !
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Ralphv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 september 2018, 18:19

Vandaag met de zoon de kidsroute gereden. Prima verzorgd. Zelfs nog een leuke verrassing voor de kids.
Tja alleen jammer van het weer. Maar de groene route was gelukkig zeer goed begaanbaar.

En zelfs stukjes singletrack van de rode route. Dit was natuurlijk super cool! :wink:

Start/einde beter dan bij de haamen en zoals altijd prima verzorgd incl sloten op de beveiligde stalling.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Hier om 8:45h gestart voor de XC tocht van 60km met de fatbike. In het begin wat saaie stukken over veldwegen, maar toen we eenmaal de bossen ingingen lagen er mooie singletracks te wachten. Ook heel wat uitdagende klimmetjes onderweg waar ik er een aantal deels van heb moeten lopen, misschien toch de keuze moeten maken om met een iets kleiner voorblad te starten.

Helaas begon de ondergrond natter en natter te worden, en koste het steeds meer moeite om de fatty op de juiste koers te houden, op sommige stukken was het meer glijden en drijven op de modderlaag dan nog lekker fietsen. Na 50km helaas toch onderuit geschoven op een kleine afdaling, ondanks dat ik deze rustig afreed, maar ineens was het voorwiel weg... Gelukkig alleen een gedeukt imago, maar de lol was er even af.
Inmiddels was het al 13:15h en toen ik een bordje zag met Beek, 4km, ben ik dat maar gaan volgen en over de weg binnengereden.

Al met al genoten van de mooie tracks, jammer van het weer maar dat heb je als organisatie niet zelf in de hand. Volgend jaar komt tie weer op mijn kalender :-)
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

dustin schreef:
illuminatastigmata schreef:Sublieme TrailToer gereden. Jammer dat +50% van de voorinschrijvingen afhaakt bij wat regen.
230 deelnemers tegen 500 inschrijvers....bummer.
ben zelf echt geen mietje maar vind dit een beetje kort door de bocht.
'wat regen' is niet erg, maar volgens mij is er wel wat meer gevallen dan dat.

daarnaast moeten de meeste 400-500 km rijden voor deze tocht.

waaronder mijzelf. tja dan ga je wel twee x achter je oren krabben.

baal er van maar heb voor mij gevoel de juiste keuze gemaakt. next time !
270 van de 500 weggebleven. Positief want dat betekent meer dan de helft toch gewoon gezond verstand heeft.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Jij wil toch altijd liever in de modder rijden?

Nou dat was er vandaag. Met enig toeval Mario mrbrown en oli4 tegen het lijf gereden en aangesloten. Meerdere flinke schuivers gemaakt maar vooral met lopen.uiteindelijk niet helemaal uitgereden op een geven moment kon ik niet meer schakelen en remmen door mijn verkleumde vingers. Ik vond het een super evenement maar als het volgend jaar weer nat is haak ik ook af. De loop/rijd ratio ging nogal scheef. Maar goed georganiseerd mooie pauzetent echt prima dag al met al.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

dustin schreef:
illuminatastigmata schreef:Sublieme TrailToer gereden. Jammer dat +50% van de voorinschrijvingen afhaakt bij wat regen.
230 deelnemers tegen 500 inschrijvers....bummer.
ben zelf echt geen mietje maar vind dit een beetje kort door de bocht.
'wat regen' is niet erg, maar volgens mij is er wel wat meer gevallen dan dat.

daarnaast moeten de meeste 400-500 km rijden voor deze tocht.

waaronder mijzelf. tja dan ga je wel twee x achter je oren krabben.

baal er van maar heb voor mij gevoel de juiste keuze gemaakt. next time !
Probleem was vooral dat het gisteren ook al fel geregend had, dus de ondergrond had al veel te verwerken gehad. Die miezer in de voormiddag was niet erg, die onophoudende plensbui vanaf +/- 12u daarentegen...
Zelf redelijk veel nog kunnen rijden. Sommige dingen waren door de organisatie zelf al (uit voorzorg?) afgesloten, en het parkoer was 10km korter dan vorig jaar. De inkorting was niet erg, de warme douche was welkom en deugddoend.
Als ze volgend jaar zulk weer voorspellen pas ik toch ook. Ik wil niet weten hoeveel kgs Limburgs bos en modder ik aan mijn bike en mezelf had hangen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik kom uit Haarlem (200km verderop) en wij hadden de gok genomen om wel te gaan en tja dan wil je ook rijden.
Bij droog weer was me dat ook prima gelukt, maar dat schuiven in de blubber, sorry ik ben er echt niet goed in en heb er nog minder lol in.
Als je ziet hoe makkelijk sommige gasten ff naar beneden en omhoog rijden is meteen duidelijk dat ik nog heel veel kan leren, maar voor mij was het te glibberig en te nat.
2x lopend onderuit en 3x fietsend op mn plaat en 1 afdaling op mijn gat naar beneden gegleden omdat bij het opstappen mijn voorwiel al alle kanten op glibberde (Minion DHF die volledig volliep) is niet mijn definitie van een leuke tocht. Het gegeven dat er na 13u meer water in mijn zeem en schoenen zat als dat er in mijn camelbag past werkte daar ook niet heel erg aan mee :roll:
Het was wel gezellig met mijn fietsmaatjes, maar meer in de zin van tering waar zijn we nu weer in beland? :lol: :lol:

Echt hulde voor de organisatie want de bewegwijzering, vrijwilligers bij lastige punten en de rust-punten waren tiptop in orde. Met droog weer was het echt een top route geweest, maar in deze omstandigheden was het voor mij too much en niet de 400km heen en weer waard.

Hopelijk volgend jaar weer, maar alleen als het niet zo,n glibber festijn word.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Jurf schreef:
Echt hulde voor de organisatie want de bewegwijzering, vrijwilligers bij lastige punten en de rust-punten waren tiptop in orde.
Mee eens, wegbewijzering was erg goed gedaan. Verzorgingsposten waren goed voor elkaar. De route zeer uitdagend, top dag gehad, erg van genoten.

En omg, wat reden er een flink aantal prachtige fietsen mee :-)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb me prima vermaakt bij de trailtoer. Het was wel een beetje dubbel want de combinatie van een late dienst gisteren en de wat glibberige ondergrond was niet optimaal. De regen viel in eerste instantie enorm mee en ik houd wel van een glibberen, wel een paar keer onderuit geglibberd en kennelijk heb ik een daarbij een rib gekneusd. Daar kreeg ik verderop in de tocht toch wel wat last van en van de vermoeidheid ook dus toen was het voor mij al wel een beetje klaar. Toen het het rond twaalven echt ging regenen dus toch maar gekozen voor het inkorten van de tocht.

Toffe trails, goede organisatie, dikke :-q voor alle vrijwilligers. Ik kom vast nog wel eens terug, hopelijk met iets betere omstandigheden ;)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Dit jaar 2 tochten gereden, Mill Man trail en de trailtour en wat denk je? 2x regen.
Vooral het eerste stuk was erg lastig maar later was het wel te doen omdat de ondergrond iets zanderiger was. Natuurlijk ben ik ook een paar keer gevallen maar zo erg is dat niet. Wel een aantal keren de chicken way genomen. Ook veel gelopen in de pittige klimmen. Waren mooi op tijd gestart dus ook mooi op tijd binnen. Was maar goed want toen we bij de auto kwamen regende het echt. Vond het een mooie ervaring.
"This species has amused itself to death"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Nou, als ik het zo allemaal lees heb ik de juiste keuze gemaakt door hem deze keer over te slaan.
Als ik om de hoek had gewoond was t prima geweest, maar het is voor mij 2,5 a 3 uur enkele reis, dat gaat me net te ver met deze omstandigheden.
Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Iedereen met wie ik zou gaan afgehaakt, dus ook ik twijfelde in de ochtend om 5 uur in de auto te zitten.

Jammer genoeg had ik om 09:00 afgesproken, anders had ik ook liever eerder vertrokken.
Volgens mijn weerbericht zou het om 14:00 gaan regenen (dat werd iets eerder, eerder starten en ik had t droog gehouden)

Het was lekker technisch zo, waar ik erg van genoten heb.
Soms wat lopen, maar er bleef zat leuks over.
In het begin was t ff slecht, maar later werd alles een stuk beter te rijden.
Was gewoon zoals altijd weer een prachtige tocht, met een super sfeertje.
Alleen dit keer weinig ouwehoeren en wat meer fietsen omdat er geen wacht rijen waren.

Leuk je gesproken te hebben robbe :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Had dit niet willen missen. Met deze omstandigheden leer je wel waar je griplevels liggen (vergelijkbaar met Winterberg en regen). Eigenlijk nergens problemen gehad, behalve sommige stukken omhoog moeten lopen. Vooral het stuk na de Widowmaker op het begin haha.
Op een gegeven moment volledig doorweekt, maar met de finish en douche in zicht. Wel fijn, zo zonder wachtrijen kunnen rijden!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Lekkeâh geâhreden :-q , allein hep un zeâhre reit van hep ik jâh daâhr.... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie