Ontwikkeling nieuwe MTB-route Hoek van Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Mario070 schreef::-q maar waar staat dat start bordje met de twee bananen :lol: , ik zou dat stukje wel willen rijden wanneer ik in HvH ben :-D :wink:
Het parcours is hier te vinden: https://www.google.nl/maps/place/Maisve ... d4.1822009" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Hi, het mais op het parcours staat flink hoog, is echt heel gaaf om er doorheen te rijden. Tot eind sept staat het mais er.
Galibier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 00:40

Leuk initiatief dat tijdelijke MTB-parcours in het maisveld. Ik ben benieuwd wat de ideeen zijn voor een permanent MTB-parcours in HVH. Ik denk dat veel mensen uit de regio dat een leuke aanvulling zouden vinden.
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

We hebben heeeeeeel goed nieuws en slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat het maisveldparcours niet meer bestaat, omdat het mais geoogst is.

Het hele goed nieuws is dat we een locatie en budget hebben om een vaste route in HvH te ontwikkelen. Het budget en de locatie staan geen lange route toe, maar we gaan het beste ervan maken. Bij het ontwerp is tracks en trails betrokken, dus het wordt vast en zeker de moeite waard.

Het uiteindelijke doel is een langer vast parcours, maar dit is alvast een heel goed begin vinden we.

Kijk af en toe op onze FB pagina voor ontwikkelingen: https://www.facebook.com/mtbhvh" onclick="window.open(this.href);return false;
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Top! Gefeliciteerd!!
Hier staat niets.
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

dat is heel mooi nieuws
top
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Top! Ik heb zeker interesse.
Give me little bits of / more than I can take
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Mooi nieuws: zie: https://www.facebook.com/mtbhvh/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaaaaaaaaaaa!!!! We kunnen en mogen het van de daken schreeuwen. We gaan nu echt starten met de aanleg van het MTB-parcours. Het parcours komt in de Oranje Buitenpolder (nabij het oude maisveldparcours). De track wordt circa 2 tot 2,5 km lang, een prima start vinden we. We gaan de trail zo uitdagend mogelijk maken.

De aanleg zal in de zomervakantie plaatsvinden en medio september gaan we het parcours feestelijk openen met een MTB-dag. Tijdens deze dag zijn diverse instructeurs en leenfietsen beschikbaar om mensen kennis te laten maken met mountainbiken. Wordt zeker de moeite waard.

Om dit allemaal mogelijk te maken hebben we de stichting Mountainbiken Hoek van Holland opgericht. Vanuit de gemeente (gebied hvh) zijn we door dhr. R. Langeveld ondersteund en begeleid in de gevoerde lobby. Hij heeft dit voor een aanzienlijk deel in zijn vrijetijd gedaan. We zijn hem super dankbaar.

We zijn op zoek naar mensen/bedrijven die vriend van onze stichting willen worden. We komen binnenkort met interessante pakketten. Kan je niet wachten, stuur dan alvast een mail naar mtbhvh@gmail.com of stuur een pb.
Hou de komende tijd onze fb-pagina in de gaten voor de ontwikkelingen en updates.
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Goed nieuws, we zijn inmiddels begonnen met de aanleg van het vaste parcours:

http://www.van-scheijndel.nl/nieuws/mtb ... cieel-open" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

https://www.ad.nl/waterweg/hoek-van-hol ... ~ab668226/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd. :-q
Clesstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 januari 2014, 19:16

Gisteren voor het eerst het gehele parcour gereden, Leuk! Niet lang maar gewoon goed opgezet, zijn uiteraard nog verbeterpunten maar ik geloof dat dat best goed gaat komen met de tijd.

Helaas zagen we savonds 2 zware motoren over de nieuw aangelegde heuvels raggen, tijdje terug al wat paarden. Deze rijden alles kapot en kan je over een tijdje weer opnieuw beginnen wat erg zonde zou zijn.
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Tijd voor een kleine update idd:
Inmiddels zijn de losse stukjes verbonden tot 1 rondje van circa 4.3 km. Dit is wat ons betreft nog lang niet de definitieve fase. Met name het laatst aangelegde deel is erg hobbelig. We gaan dit op korte termijn nog wel beet pakken. Verder willen we eigenlijk wachten hoe de ondergrond reageert op nattigheid (najaar en winter) zodat we weten waar de sterke en zwakke punten liggen. We maken aanspraak op een grote subsidie (20k), zodat we het parcours verder kunnen ontwikkelen. Via onze fb pagina www.facebook.com/mtbhvh kan je de ontwikkelingen volgen.
Plaats reactie