Bikepacking ontmoet topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dit staat bij mij ook nog op het lijstje.
Of primitief met de mountainbike ergens rondtrekken, of lekker georganiseerd met overnachtingen inbegrepen.
Het eerste lonkt maar het tweede is wel erg heerlijk omdat je alleen maar hoeft te fietsen, al het andere is geregeld.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Is er eigenlijk ook een bikepacking topic hier meer gericht op het materiaal? Handige tips/tricks voor je bagage, wat neemt men mee etc etc.
Zijn shitloads aan pagina's te vinden ergens anders op het internet uiteraard, maar misschien ook interessant vanuit hier?
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

floris500 schreef: wo 3 oktober 2018, 08:51 Is er eigenlijk ook een bikepacking topic hier meer gericht op het materiaal? Handige tips/tricks voor je bagage, wat neemt men mee etc etc.
Zijn shitloads aan pagina's te vinden ergens anders op het internet uiteraard, maar misschien ook interessant vanuit hier?
Ik heb een topic aangemaakt, zie: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=139068

Misschien handig om daar gelijk wat sites te dumpen met aanvullende informatie.

Er bestond al een topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=120
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

iemand nog plannen voor een bikepacking tocht in 2019 .. zou graag aansluiten bij 1 of meerdere ..
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@Terunky; ben jij ook diegene die op youtube een uitgebreid filmpje heeft geplaatst van een tocht door Luxemburg?
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Voorjaar/najaar 2019 stond er een bikepacking Trans Pyrenees op de planning. Helaas heeft mijn fiets het laats begeven en moet ik op zoek naar een vervanger (eerst €€€€). Fiets is wel gerepareerd maar zeker niet Trans Pyrenees bestendig. 2019 gaat het dus helaas niet worden. Maar een 2 dagen tocht in de Ardennen of Luxemburg durf ik op mijn oude beestje nog wel aan.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik ben beetje bij beetje m'n uitrusting bij elkaar aan het scharrelen.. Hoop wel mijn eerste tochtje te gaan doen in 2019, maar wat/hoe/waar/wanneer nog geen idee..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bij mij is de wil er zeker, alleen ontbreekt de (priori)tijd nog wel eens.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dit jaar ook helaas niet geweest :( Ik ben altijd te porren voor korte gravel of mtb tripjes. Als iemand volgend jaar zin heeft in iets redelijk stevigs in de Ardennen maak ik de GR5 van de Belgische Ardennen tot Luxemburg graag nog eens af. De vorige keer eindigde die in de ambu... :lol:

Ook de "MTB"-routes van de Vulcaneifel op de gravelbike staan op m'n bucketlist.
Waar woke is, is vuur
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ga er zeker met onze dochters weer op uit. In de herfstvakantie zijn we nog weggeweest 8)
Onze jongste van 5 gaat voor het eerst zelf fietsen in 2019. Dus 25 km per dag is al een milepaal :winkie: De oudste heeft de wens geuit om voor het eerst van camping naar camping te willen fietsen :-q
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

oh dit topic leeft nog :tong

Luxemburg: https://www.pinkbike.com/video/472290/
Zwitserland: https://www.pinkbike.com/video/474530/

Materiaal kan je goed afkijken van hiking sites. je neemt precies hetzelfde mee, met wat extra tools voor je bike. Grote rugzak, en zoveel mogelijk creatief op je bike tywrappen haha. Voorbereiding is cruciaal. Het heeft bij mij maanden geduurd voor de ideale setup. Van tent uitzoeken, tot je tandenborstel afzagen voor gewichtsbesparing :D Maar een goed doordachte setup scheelt veel !

Heb nog wel meerdere plannen voor 2019, oa zwitserland opnieuw, pfaltserwald in duitsland, zweden enz.... welke het worden weet ik nog niet. Het mooiste vind ik helemaal onafhankelijk en om de dag naar een supermarkt. Lekker in een tentje wildkamperen, en water zuiveren.

Lijkt me ook leuk als we een gezamenlijke tocht kunnen maken ! Mochten jullie (materiaal) vragen hebben hoor ik het graag :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie filmpjes! Krijg spontaan enorm zin om op pad te gaan :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

terunky schreef: wo 28 november 2018, 11:42 oh dit topic leeft nog :tong

Luxemburg: https://www.pinkbike.com/video/472290/
Pwiew, beter filmpje op deze troosteloze grijze november dag :-q Krijg spontaan zin in mountainbiken 8)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Man ik wil ook :(
mooi filmpje :-q
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

The Flying V schreef: di 2 oktober 2018, 13:00
floris500 schreef: di 2 oktober 2018, 10:02 Jep, zie mijn post eerder in dit topic. Geen ervaring en spullen ervoor, maar staat toch wel op de verlanglijst. Voorlopig nog eventjes in de ijskast, tot financiën en tijd ervoor vrij komen.
Hier niet veel anders, al wil ik er wel eerst aan snuffelen. Desnoods 2 dagen fietsen met een goedkoop hostel tussendoor, dan hoef je ook minder spullen te kopen / mee te nemen en is het nog wel in een weekend te proppen.
Zoiets trekt mij ook al tijden.
Heb alleen (nog) geen materiaal hiervoor.
Plaats reactie