Hoe nemen jullie je smarphone mee?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

kermit schreef:@Doezel, dan rijd je niet lang neem ik aan, met maar één bidon?
Ligt aan het weer. :winkie:

Maar inderdaad, voor kortere rondjes heb ik geen zin om iets aan m'n rug te hangen.

Zodra het boven de 2 uur gaat (en geen kans op bevoorrading) dan wil ik wel een osprey rugzak of Camelbag heuptas meenemen,
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

cycleslow schreef:Ik wil zo min mogelijk meenemen als ik ga fietsen maar je ontkomt er niet aan om een aantal dingen mee te nemen. Zoals je smartphone hoe nemen jullie die mee?
Zo:
Afbeelding
Al jaren. Nog nooit iets ergs mee gebeurd maar dat komt vooral omdat ik een bijzonder voorzichtig mens ben, nooit val :cry: en uiterst behoedzaam met mijn spullen om ga :roll: :winkie: .
Mag natuurlijk geen cent kosten dus eigen fabrikaatje met als belangrijkste basismateriaal het blik van een gecrashte PC, zunige hond als ik ben.
Bij regen gaat de phone in zo'n sport armband maar de tijd dat ik bij regen en ontij zo nodig toch die tracks moet bedwingen ligt inmiddels diverse jaren achter me.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

smartphone altijd mee in achterzak. Zit altijd in een waterdicht plastic hoesje van decathlon, met brillendoekje, wat geld en briefje met adres & noodnummer

Hoesje decathlon: https://www.decathlon.nl/p/waterdicht-s ... R-p-100348" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

ReinierT schreef:smartphone altijd mee in achterzak. Zit altijd in een waterdicht plastic hoesje van decathlon, met brillendoekje, wat geld en briefje met adres & noodnummer
Hoesje decathlon: https://www.decathlon.nl/p/waterdicht-s ... R-p-100348" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat niet het zelfde als een gewoon gripzakje
100 stuks voor €0,85 Gewoon
of
100 stuks voor €2,00 Extra-sterk

Die gebruik ik namelijk :-D
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ook prima van die zip zakjes. Weet alleen niet of je je smartphone ook kan bedienen door t plastic heen. Maar ach. Daar moet je toch stil voor staan.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ik heb sinds een tijd mijn samsung S8 op het stuur zitten middels SP connect is net iets als Quadlock. Handige bijkomstigheid is dat de SP connect ook met Gopro kan. wel heb ik nu een houder op de stuurpen ipv het plaatje. imbus eruitdraaien en systeem van SPconnect erop. ben al een paar keer op mijn platus magistralus gegaan en bleef perfect zitten.

Enkele keer toestel in shirtzak.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In de broekzak van mn baggy.
Links mn sleutels, rechts mn telefoon.
Soms ook in de camelbag, maar in de broekzak is handiger voor een fotootje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ryan_86
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 12:53
Mijn mountainbike: 2023 Cannondale Scalpel

Baggybroeken in mijn zak, de een is diep genoeg en in mijn andere zit een rits. Wanneer ik full XC lekker strak in het lycra ga doe ik hem in mijn zak op mijn rug. Daar wordt hij helaas wel eens nat maarja..
- 2023 Cannondale Scalpel Carbon 2
- 2022 Trek Procaliber 9.8 (retired)
-2021 Trek Supercaliber 9.7 (retired)
-2018 Specialized Epic Comp (retired)
- 2017 Canyon Neuron AL 6.9 (retired)
- Merida Big Seven 100 (retired)
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Ik heb zon ding van decathlon op mijn stuur. Zit tot nu toe nog prima. Functioneert ook nog eens goed, gebruik mijn tel als navigatie en voor de muziek.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

In de broekzak van mn Baggy shorts. Wel met ritsje uiteraard. Afgelopen zomer in de Alpen maakte ik alleen een mooie duik over het stuur en toen heeft de achterkant van mn S8 het helaas niet overleefd :D Misschien niet de meest handige plek dus, maar ben ook weleens op mn Camelbak gevallen, dus dat is ook niet zo handig. Vind het wel fijn een phone bij me te hebben, je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

In een diepvrieszakje. Stop daar nog wat dingen bij (vignet, gelletje, sleutel), dubbel vouwen en achterin de jersey.

https://www.toppits.nl/nl/Diepvrieszakj ... -2171.html
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Ik stop m meestal in mn baggy, soms aan het stuur, omdat ik dan ook wil navigeren met mijn telefoon.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Bokmaaa schreef: ma 6 augustus 2018, 11:30 Broekzak. Net als mn autosleutel (of huissleutel als ik in de buurt blijf). Meer heb ik niet bij me.
Lekker voor als je een schuiver maakt op de zij met die sleutel in je broekzak....
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dutch schreef: vr 26 oktober 2018, 21:33
Bokmaaa schreef: ma 6 augustus 2018, 11:30 Broekzak. Net als mn autosleutel (of huissleutel als ik in de buurt blijf). Meer heb ik niet bij me.
Lekker voor als je een schuiver maakt op de zij met die sleutel in je broekzak....
M'n autosleutel is ingeklapt en heeft geen scherpe punten, de zeldzame keren dat ik m'n huissleutel mee heb zal het wel wat loslopen. In het ergste geval houd ik er een schram aan over, maar dat moet nog blijken. Dit weekend heb ik nog een schuiver gemaakt en heeft de grond waar ik op terechtkwam heel wat meer schade gedaan dan spullen die ik bij me had :D
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Edc tool van oneup is idd briljant, zou het graag willen hebben. Maar je bent er niet met de tool alleen. Je moet compoment tab kopen, a €32(om je stuurbuis te tappen), en nog en nog een kit om het netjes af te werken a €20. Tool zelf kost €53. Zit je toch op €105 pfff
Plaats reactie