Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Mtb world cups geen probleem en dan over een greppel je enkel breken. Dit was echt een zeldzame fout van Mathieu. Hoop dat het mee valt, morgen verwacht ik hem sowieso niet in Gieten.

Pech voor de grote twee betekende wel een heel ander verloop van de wedstrijd. Zelden zo spannende wedstrijd gezien bij de mannen. Toon maakte zijn verwachtingen niet echt waar.

Bij vrouwen vond ik beetje jammer dat Cant hele tijd in het wiel zit en in de finale de wedstrijd naar haar toe haalt, dit doet ze elke keer. Ze moeten haar mee laten werken.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Mathieu van der Poel heeft dan toch geen enkelbreuk overgehouden aan zijn valpartij tijdens de veldrit in Lokeren. Na onderzoek is gebleken dat de Nederlander een verrekking heeft van zijn enkelligamenten.

Bron: Sporza.be
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Tsjibiti schreef: za 13 oktober 2018, 10:39
Speedfreak98 schreef: vr 12 oktober 2018, 19:40 Mooi stukje over Sven Nijs : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/belga-spor ... port-s8a2/
Ik krijg hier de mededeling : Alleen te herbekijken in Begië. :~
Voor dit soort ongein om tv-rechten heb ik enige tijd geleden een VPN service genomen. Werkt prima om toch de uitzendingen in België die via live-stream op internet worden uitgezonden en dit soort zaken te kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Volgens Mathieu zijn eigen bericht op Instagram is er inderdaad niks gebroken en gaat ie het morgen toch proberen, mits de pijn te verdragen is.


Over het niet kunnen afspelen: ik kan het wel gewoon afspelen. Je moet wel een account hebben/maken met een Belgisch adres, dan kun je binnen hele EU terugkijken. Dus nieuw VRT nu-account maken met je emailadres, dus geen Facebook of google+, en dan een willekeurige postcode en plaats invullen. Bij mij werkt dat in ieder geval.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

deefdeef schreef: za 13 oktober 2018, 21:50 Over het niet kunnen afspelen: ik kan het wel gewoon afspelen. Je moet wel een account hebben/maken met een Belgisch adres, dan kun je binnen hele EU terugkijken. Dus nieuw VRT nu-account maken met je emailadres, dus geen Facebook of google+, en dan een willekeurige postcode en plaats invullen. Bij mij werkt dat in ieder geval.
Bij mij ook, maar voor live-stream e.d. wordt toch vaak het IP adres gecheckt. Overigens een schitterende TV documentaire en een echte must-see voor iedere veldrijden-liefhebber!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Mooie dag gehad in Gieten. Vond het verrassend dat Mathieu dan toch aan de start stond en nog verrassender dat hij met overmacht won.
Achter de grote twee werd dan toch flink geknokt om plaats 3, dat Toon Aerts uit eindelijk die plek pakt geeft voor mij toch wel aan dat hij er het dichtste op zit. Laurens Sweeck bijvoorbeeld kwam er helemaal niet aan te pas.


Bij de vrouwen geweldig om te zien dat eindelijk iemand tegenstand kan bieden aan Vos. Had beetje verwacht dat Worst zichzelf op zou blazen maar het ging goed. Jammer dat Alvarado een probleem had in de eerste ronde, ze wist zich nog wel flink terug te knokken.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Prachtig evenement ook dit jaar weer daar in Gieten.
Mooi verslag hier:
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... ge-gieten/
Ook nog een sterk knokkende Thibau Nys bij de juniors bezig gezien.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef: ma 15 oktober 2018, 16:57 Ook nog een sterk knokkende Thibau Nys bij de juniors bezig gezien.
Moeten we nu ook nog voor de Belgen gaan juichen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Lars TB schreef: ma 15 oktober 2018, 17:57
Tsjibiti schreef: ma 15 oktober 2018, 16:57 Ook nog een sterk knokkende Thibau Nys bij de juniors bezig gezien.
Moeten we nu ook nog voor de Belgen gaan juichen?
Moet je zelf weten.
Ben wel in zijn koersractiviteiten geïnterresseerd omdat ik hem en zijn vader persooonlijk ken.
Ik "supporter c.q. juich" voor geen enkele renner of renster op basis van nationaliteit. Dat doe ik alleen voor die ik persoonlijk ken of (een van ) hun ouders. Betekent dat ik buiten die van Thibau Nys momenteel de verrichtingen van Kevin Pauwels , Marcel Meisen , Toon Aerts , Nicolaas Cleppe, David en Mathieu van de Poel, Marianne Vos , Marcel Wildhaber speciaal volg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef: ma 15 oktober 2018, 18:20
Lars TB schreef: ma 15 oktober 2018, 17:57

Moeten we nu ook nog voor de Belgen gaan juichen?
Moet je zelf weten.
Ben wel in zijn koersractiviteiten geïnterresseerd omdat ik hem en zijn vader persooonlijk ken.
Ik "supporter c.q. juich" voor geen enkele renner of renster op basis van nationaliteit. Dat doe ik alleen voor die ik persoonlijk ken of (een van ) hun ouders. Betekent dat ik buiten die van Thibau Nys momenteel de verrichtingen van Kevin Pauwels , Marcel Meisen , Toon Aerts , Nicolaas Cleppe, David en Mathieu van de Poel, Marianne Vos , Marcel Wildhaber speciaal volg.
Gelukkig is het maar een heel kleine sport en kun je het dus als geheel op die manier prima volgen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vind het jammer dat de crossen niet in de buurt zijn van Noord Holland waar ik woon.
Wil best eens live kijken maar niet op zo'n afstand.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: za 13 oktober 2018, 21:50 Over het niet kunnen afspelen: ik kan het wel gewoon afspelen. Je moet wel een account hebben/maken met een Belgisch adres, dan kun je binnen hele EU terugkijken. Dus nieuw VRT nu-account maken met je emailadres, dus geen Facebook of google+, en dan een willekeurige postcode en plaats invullen. Bij mij werkt dat in ieder geval.
Het is me op deze manier gelukt om middels een VRT-nu account de Belgasport docu over Sven Nys te kunnen terug zien, Grazie DeefDeef
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Waar vorig jaar de superprestige nog te zien was op kanaal 14 voor Ziggo klanten, is aankomende wedstrijd niet meer gratis te bekijken. Hopelijk wel via procyclinglive.com. Zondag de wedstrijd in Bern waarschijnlijk via Eurosport te volgen.

Wout heeft eindelijk zijn eerste overwinning gehaald in Ardooie, in een wedstrijd zonder van der Poel dat dan wel.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: vr 19 oktober 2018, 23:02 Waar vorig jaar de superprestige nog te zien was op kanaal 14 voor Ziggo klanten, is aankomende wedstrijd niet meer gratis te bekijken. Hopelijk wel via procyclinglive.com. Zondag de wedstrijd in Bern waarschijnlijk via Eurosport te volgen.

Wout heeft eindelijk zijn eerste overwinning gehaald in Ardooie, in een wedstrijd zonder van der Poel dat dan wel.
Vandaag Superprestige in Boom en dan rap met de Mobilhome in der Schweiz voor de WB morgen. Ben benieuwd of er in Bern ook nog aandacht is voor de grote vedette van het Querfeldein-Rennen Albert Zweifel.
We gaan zien waar te zien :-D
In ieder geval samenvattingen (Sporza op één). Boom vanmiddag 17.30 uur en morgen Bern in Sporza op zondag
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ging niet helemaal soepel via procycling maar toch het einde van de vrouwen wedstrijd gezien en de complete wedstrijd van de mannen. Verrassende winnares bij de vrouwen, bij de mannen niet :tong . Jammer dat van der Haar een foutje maakte en niet meer bij de kopgroep kwam. Pidcock liet zich ook alweer vooraan zien, in Gieten kwam hij er nog niet echt aan te pas.
Plaats reactie