Mijn Haibike power 26er Hardtail mtb klaar voor nu nieuwe foto´s 20 4 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb een beter idee. Met alle topics die Pagani heeft geopend, is inmiddels een compleet archief aan technische oplossingen, tips, tricks, do's en don't's gegenereerd.

Nu is het moment gekomen om Pagani los te laten en de wereld (de badkamer?) in te sturen om op eigen technische fietsbenen te laten staan. Pagani geeft nog één keer aan wat hij precies van plan is, en meldt zich pas weer - EN NIET EERDER - als hij vindt dat hij klaar is. Op die manier kan hij laten zien wat hij in zijn mars heeft, bijvoorbeeld als beginnend fietsenmaker.

We hoeven niet meegenomen te worden in het complete denkproces. We hoeven niet voor elke scheet mee te denken. Wat we eventueel wel kunnen doen is antwoord geven op technische vragen, die slechts met ja of nee te beantwoorden zijn. Ik denk aan vragen van Pagani's kant als "zit dit goed?" of "past dit en dit bij elkaar". Zodra we moeten meedenken, houdt het op.

Pagani, dit is je moment. Grijp het.

Naschrift: ik schrijf dit niet omdat ik genoeg heb van je topics, Pagani. Sterker nog, ik herken wel veel van je gedachtensprongen en impulsiviteit. Het filter dat ik zelf toepas, op wat ik wel en niet op het forum op het forum plaats, is wel sterker. Ik denk dat enige terughoudendheid in het aantal posts zowel de kwaliteit ervan ten goede komt, alsook de goodwill genereert die er richting jou echt wel bestaat.
Laatst gewijzigd door Kapitein Iglo op wo 24 oktober 2018, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed plan! :-q
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Merijn. schreef: wo 24 oktober 2018, 10:11 Enige tip: ren niet direct voor alles naar de LBS, als je wilt leren, moet je ook af en toe op je bek gaan.
Als je niet weet hoe je een QR vastzet van je wiel dan gaat dit in de nabije toekomst ook letterlijk gebeuren. Nu krijg ik weer antwoord :
Nu weet wel ik hoe dat moet"
. Mag ook wel na 4 jaar jaar op de MTB.
Als ik zie waarvoor hij naar de lbs rent dan zal dat nu niet anders worden. Nu komt er weer het antwoord:
Ja maar nu wil ik meer zelf doen"
.
Ik wil ook heel veel, maar ik ken mijn beperkingen.
Zoals kapt iglo zegt. Ga nu maar eens sleutelen en kom maar met concrete vragen over het sleutelen met foto's erbij.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Pagani is wel een meestertroll, mocht dat zijn insteek zijn. Er is geen fiets die in een dag tijd zoveel reacties heeft gekregen. En dat voor een afgetrapte roestbak! Way to go, Wouter! :-q
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: wo 24 oktober 2018, 11:02 En de rest draait allemaal soepel?
Nog geen tijd voor gehad om naar te kijken
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: di 23 oktober 2018, 22:14 heb nog 2 bidonhouders liggen hier eentje past er bij die gene die op de fiets zit.
Kijk, dat is de spirit!


Ik heb zelf aan bidonhouderboutjes al voldoende als excuus om er een nieuwe fiets omheen te bouwen! En dan rijd ik ook nog altijd met een Camelbak!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Marco79 schreef: wo 24 oktober 2018, 12:05 Pagani is wel een meestertroll, mocht dat zijn insteek zijn. Er is geen fiets die in een dag tijd zoveel reacties heeft gekregen. En dat voor een afgetrapte roestbak! Way to go, Wouter! :-q
Nee dat is niet echt is de bedoeling
Hoe krijg ik roest van een alu frame af
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Haakse slijper met een staalborstelkop erop. Daarna blik Hammerite en klaar.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
PaganiProductions

vedet schreef: wo 24 oktober 2018, 13:08 Haakse slijper met een staalborstelkop erop. Daarna blik Hammerite en klaar.
OK ga ik doen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vergeet de staalborstelkop niet... :roll:
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

PaganiProductions schreef: wo 24 oktober 2018, 12:14
Jamis Diablo schreef: wo 24 oktober 2018, 11:02 En de rest draait allemaal soepel?
Nog geen tijd voor gehad om naar te kijken
Want die waren op dat moment niet aanwezig ofzo? Duurt letterlijk 1 minuut. Als je toch al naar de remblokken kijkt....
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Roest op een alu frame? Lijkt me sterk. Corrosie zou nog kunnen, roestvlekken ook, maar roest op alu kan niet.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

PaganiProductions schreef: wo 24 oktober 2018, 12:14
Jamis Diablo schreef: wo 24 oktober 2018, 11:02 En de rest draait allemaal soepel?
Nog geen tijd voor gehad om naar te kijken
Dat lijkt mij het eerste dat je gaat doen als je een fiets wilt opknappen.
Sterker nog, voor je hem koopt.
Je hebt wel tijd om hier antwoord te geven, maar niet om uit te zoeken waar het echt om gaat, dat is niet handig.
Succes met het project, ik bemoei me er niet meer mee :-q
PaganiProductions

Marco79 schreef: wo 24 oktober 2018, 14:12 Roest op een alu frame? Lijkt me sterk. Corrosie zou nog kunnen, roestvlekken ook, maar roest op alu kan niet.
Dan corrosie
PaganiProductions

Jamis Diablo schreef: wo 24 oktober 2018, 14:33
PaganiProductions schreef: wo 24 oktober 2018, 12:14

Nog geen tijd voor gehad om naar te kijken
Dat lijkt mij het eerste dat je gaat doen als je een fiets wilt opknappen.
Sterker nog, voor je hem koopt. 7
Je hebt wel tijd om hier antwoord te geven, maar niet om uit te zoeken waar het echt om gaat, dat is niet handig.
Succes met het project, ik bemoei me er niet meer mee :-q
Heb de mtb nog niet met gereedschap aangeraakt ben overdag werken
Zal er dit weekend eens naar gaan kijken en zal je punten mee nemen
Plaats reactie