Winterberg '17

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Net terug van twee dagen in het park, het was mistig maar droog. Na anderhalf jaar eindelijk de blauwe tracks ontstegen, niet meer (vooral minder) remmen en ongelofelijk veel lol gehad. En verbazingwekkend genoeg één keer ambulance en één keer helicopter gezien terwijl t best rustig was.
Lekker fietsen!
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wij willen heel misschien volgende week vrijdag gaan. Hoe waren de track er aan toe? veel remknippen?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Wij gaan zondag en maandag, ik laat het weten :-q
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Bokmaaa schreef: do 25 oktober 2018, 13:02 Wij gaan zondag en maandag, ik laat het weten :-q
Thanks, dat zou fijn zijn!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

De Freeride ligt er al het hele jaar super belabberd bij, veel brakebumps. Tot een paar weken terug was de Flowcountry ook belabberd, maar recent onderhoud is gepleegd en ligt er weer goed bij.

De Pinball weet ik niet want dat vind ik maar een ballen track dus daar kom ik niet. De Black Line/Singletrail is perfect, goed uitgesleten dus veel goeie drops. Stuk na de "Detour" is verraderlijk ivm los klapzand (althans vorige week). Sommige stukken Downhill ook klapzand (eerste rockgarden naar beneden net na de fireroad is opletten). Northshore is ook prima te doen.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Dennisvdb schreef: do 25 oktober 2018, 20:37 De Freeride ligt er al het hele jaar super belabberd bij, veel brakebumps. Tot een paar weken terug was de Flowcountry ook belabberd, maar recent onderhoud is gepleegd en ligt er weer goed bij.

De Pinball weet ik niet want dat vind ik maar een ballen track dus daar kom ik niet. De Black Line/Singletrail is perfect, goed uitgesleten dus veel goeie drops. Stuk na de "Detour" is verraderlijk ivm los klapzand (althans vorige week). Sommige stukken Downhill ook klapzand (eerste rockgarden naar beneden net na de fireroad is opletten). Northshore is ook prima te doen.
Thanks voor de info! Vooral de flow country is belangrijk omdat het de eerste keer bikepark voor mn vriendin wordt, die ook nog eens aan een nieuwe fiets moet wennen :)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik merk dat op de Flowcountry relatief veel ongelukken gebeuren door de hogere snelheid en de hoeveelheid gravel in de kombochten. En dan met name het stuk vanaf het SRAM bord (wat trouwens totaal geen flow heeft haha) tot aan de houten hekjes bij de laatste fireroad. En vooral met dit weer liggen er ook veel bladeren op de Flowcountry, dus ken je grenzen qua grip.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Dennisvdb schreef: vr 26 oktober 2018, 19:58 Ik merk dat op de Flowcountry relatief veel ongelukken gebeuren door de hogere snelheid en de hoeveelheid gravel in de kombochten. En dan met name het stuk vanaf het SRAM bord (wat trouwens totaal geen flow heeft haha) tot aan de houten hekjes bij de laatste fireroad. En vooral met dit weer liggen er ook veel bladeren op de Flowcountry, dus ken je grenzen qua grip.
Thanks voor de tips. Snelheden zulllen nog meevallen, vooral omdat het eerste keer een echt bikepak wordt voor mijn vreindin. Met natte bladeren hebben we gisteren in de Aachenerwald al flink kunnen oefenen :-D
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

T is alweer ff geleden maar toen wij er waren was de PinBall redelijk, veel remknippen veel blad en grit onderin. We hebben m twee keer iets sneller en hoger gereden en dan is het we aardig als je van bocht jump bocht jump bocht jump bocht ..... houdt 😛
Het eerste deel van de Flowcountry lag veel blad en inderdaad was het begin van het deel na het SRAM bord ff goed opletten, verder geweldig om te rijden als je iets hoger in de bochten bleef. De Freeride was behoorlijk afgeragd maar blijft ook leuk.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

odp schreef: do 25 oktober 2018, 14:11
Bokmaaa schreef: do 25 oktober 2018, 13:02 Wij gaan zondag en maandag, ik laat het weten :-q
Thanks, dat zou fijn zijn!
Bij deze ;)

Flow Country is uitstekend. Vooral in het begin misschien een paar knippen, maar over het algemeen gewoon strak.
Freeride is rammelen geblazen, veel remknippen en ook zo breed dat een andere lijn pakken niet helpt. Alsnog wel een toffe route vind ik hoor.
Downhill is goed, flink uitgesleten op sommige plekken, wat hem alleen maar beter maakt.
Blackline niet gereden.
Northshore en woodpecker waren dicht ivm natheid.
Pinball redelijk, vooral het blad op sommige plekken maakte hem moeilijk in te schatten. Voor mij reden om redelijk rustig aan te doen. remknippen vielen mee.
Continental prima, was ik geen fan van. 1x gedaan.
Fourcross dicht ivm bobslee seizoen.

Zondag was het qua drukte erg goed te doen, de rij kwam maar 1 keer de poortjes voorbij. Het was KOUD. -1 voelt met rijwind een stuk kouder, maar de tracks lagen er perfect bij. Maandag was een paar graden warmer maar het had de hele nacht geregend, en het bleef wat miezeren. Halverwege de middag hebben we er een eind aan gebreid omdat het door het glibberen niet relaxed meer was. Op de snelle stukken flowcountry in de bocht landen en je banden naar grip voelen zoeken was voor mij in ieder geval niet lekker fietsen.

Dit was voor mij de eerste keer, met alleen downhill ervaring in de UK. Nu al zin in volgend jaar, met wat betere omstandigheden!
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Nog bedankt voor de update! Had em gezien, maar geen zin vanaf mn mobiele te reageren :P

Wij zijn uiteindelijk vrijdag en zaterdag gegaan. Zijn twee top dagen geweest. Vrijdag was meteen doorlopen bij de lift en op zaterdag moest je maximaal 5 minuten wachten.

Flowcountry lag er het hele weekend super bij, Freeride op vrijdag ook, maar op zaterdag is deze aan gort gereden.

Ik vond het bovenste gedeelte van de Conti best grappig vanwege de jumps, het onderste gedeelte is echter helemaal niks en die lift is vreselijk langzaam.

Mijn vriendin heeft de smaak nu ook helemaal te pakken, dus de missie is geslaagd ;)
Len Westerbroek
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 februari 2019, 20:03

dat kan je reis zeker erg verpesten... :-?
Plaats reactie