Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

falcon mtb schreef: do 6 september 2018, 00:57 Wat betreft onderhoud remknippen dat zal door een shovel gedaan moeten worden en dit wordt door natuurmonumenten geregeld, is al wel doorgegeven.
Ik zeg: Kom er maar in met die shovel !!! Weet niet waar Natuurmonument op wacht, of dat ze te druk zijn met bomen kappen maar zo langzamerhand begint het weer aardig irritant te worden...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

erikvk schreef: vr 26 oktober 2018, 08:53
falcon mtb schreef: do 6 september 2018, 00:57 Wat betreft onderhoud remknippen dat zal door een shovel gedaan moeten worden en dit wordt door natuurmonumenten geregeld, is al wel doorgegeven.
Ik zeg: Kom er maar in met die shovel !!! Weet niet waar Natuurmonument op wacht, of dat ze te druk zijn met bomen kappen maar zo langzamerhand begint het weer aardig irritant te worden...
Gewoon niets aan doen. Tegen die zogenoemde "remknippen" is maar een heel simpele remedie: er niet fietsen.
Die dingen gewoon accepteren. MTB-ers willen toch uitdagingen. Anders gewoon , wat 80% van toerfietsend NL doet , met de racefiets op de weg rijden. Daar ontstaan geen "remknippen".
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Helemaal met Tjibiti eens. Gewoon niet meer fietsen daar. Of stoppen met Mtb. Heb je er ook geen last meer van.

De beste oplossing om je niet te storen aan die maffe opmerkingen van Tsjibiti trouwens, is wegblijven van dit forum! Dat ga ik dan ook maar weer voor lange tijd doen. Ik kreeg weer een mail dat er een post was bij “onderwerp Zeddam”. Moet ik even uitschakelen.

Aangezien hij niet geband wordt, of op andere manier geweerd, moet je zelf dan maar eieren voor je geld kiezen!

Ciao!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Dtcrobin schreef: vr 26 oktober 2018, 11:41 Helemaal met Tjibiti eens. Gewoon niet meer fietsen daar. Of stoppen met Mtb. Heb je er ook geen last meer van.

De beste oplossing om je niet te storen aan die maffe opmerkingen van Tsjibiti trouwens, is wegblijven van dit forum! Dat ga ik dan ook maar weer voor lange tijd doen. Ik kreeg weer een mail dat er een post was bij “onderwerp Zeddam”. Moet ik even uitschakelen.

Aangezien hij niet geband wordt, of op andere manier geweerd, moet je zelf dan maar eieren voor je geld kiezen!

Ciao!
Je kan mensen/trollen waarvan je de reactie niet wil zien gewoon blokkeren. Dan heb je er geen last meer van en kan je gewoon het forum blijven bezoeken.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Stefke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: do 21 april 2005, 13:38
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR '08 / Klein Mantra Pro Carbon '00 / Klein Quantum Pro '98

Vandaag de route gereden. Ik vond hem er erg mooi bij liggen, en na de regen van deze week is de ondergrond nog steeds prima.
Wat ruwe afdalingen en op de meeste plekken een echte herfst look :)
Er is weer genoten :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Stefke schreef: za 27 oktober 2018, 18:58 Vandaag de route gereden. Ik vond hem er erg mooi bij liggen, en na de regen van deze week is de ondergrond nog steeds prima.
Wat ruwe afdalingen en op de meeste plekken een echte herfst look :)
Er is weer genoten :-q
Leuk , en eens iemand die niet zaagt over "remknippen" :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

arjanvanwoudenberg schreef: di 23 oktober 2018, 07:52 Ondanks de werkzaamheden aan de kant van Stokkum ligt de route er hier nog prima bij. Het is inderdaad jammer dat alles nu meer "open" is maar hier zal komend voorjaar wel verandering in komen. Over de remknippen is al veel gezegd maar geloof me, ook met een fully is dit behoorlijk vervelend. Afgelopen zondag was het redelijk druk op de route. Als ik dan mensen zie die van boven naar beneden met ingeknepen remmen naar beneden glijden snap ik wel hoe dit ontstaat.
Voor wat het waard is: remknippen ontstaan door alle remacties. Of je nou hard of zacht remt, je drukt altijd wat grond naar voren en omhoog. En welk reparatiemiddel je ook inzet, er ontstaan altijd opnieuw remkuilen. We gaan hier op de UHR binnenkort experimenteren met een kleine eg die het pad moet egaliseren maar hebben niet de illusie dat het dan voor jaren klaar is. Geeft niks, dan kunnen we geregeld in het bos spelen :tong
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

dubbelop schreef: zo 28 oktober 2018, 23:04
arjanvanwoudenberg schreef: di 23 oktober 2018, 07:52 Ondanks de werkzaamheden aan de kant van Stokkum ligt de route er hier nog prima bij. Het is inderdaad jammer dat alles nu meer "open" is maar hier zal komend voorjaar wel verandering in komen. Over de remknippen is al veel gezegd maar geloof me, ook met een fully is dit behoorlijk vervelend. Afgelopen zondag was het redelijk druk op de route. Als ik dan mensen zie die van boven naar beneden met ingeknepen remmen naar beneden glijden snap ik wel hoe dit ontstaat.
Voor wat het waard is: remknippen ontstaan door alle remacties. Of je nou hard of zacht remt, je drukt altijd wat grond naar voren en omhoog. En welk reparatiemiddel je ook inzet, er ontstaan altijd opnieuw remkuilen. We gaan hier op de UHR binnenkort experimenteren met een kleine eg die het pad moet egaliseren maar hebben niet de illusie dat het dan voor jaren klaar is. Geeft niks, dan kunnen we geregeld in het bos spelen :tong
Gewoon lekker laten zitten en accepteren, hoort er nou eenmaal bij.
zelfs op een WC DH ontstaan die dingen en ik mag aannemen dat die gasten aardig kunnen rijden :D
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iedereen aan de fully, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 30 oktober 2018, 05:23 Iedereen aan de fully, probleem opgelost.
Of soepeltjes op de fiets bewegen. Lichaam laten werken :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: di 30 oktober 2018, 05:23 Iedereen aan de fully, probleem opgelost.
Dit dus.
Als je problemen hebt met de kuilen en hobbels op een ruige route zit je of op de verkeerde fiets of op de verkeerde route. :wink:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Rayb81 schreef: di 30 oktober 2018, 05:23 Iedereen aan de fully, probleem opgelost.
Iedereen beetje techniek bij brengen, dan wordt er al anders en minder geremd
Bird Aeris 9 blurple
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jefro98 schreef: di 30 oktober 2018, 08:52
Rayb81 schreef: di 30 oktober 2018, 05:23 Iedereen aan de fully, probleem opgelost.
Dit dus.
Als je problemen hebt met de kuilen en hobbels op een ruige route zit je of op de verkeerde fiets of op de verkeerde route. :wink:
Klopt helemaal. Aan de "remknippen" niets doen. Er wel iets aan doen is een schoolvoorbeeld van dweilen met de kraan open. De enige manier om ze tegen te gaan is er niet fietsen.
Dus die dingen gewoon accepteren. MTB-ers willen toch uitdagingen. Anders gewoon , wat 80% van toerfietsend NL doet , met de racefiets op de weg rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Je hoeft niet in herhaling te vallen, je punt is wel duidelijk.

Hobbels en kuilen horen er gewoon bij, zeker op veel bereden routes. Dat je een fully nodig zou hebben om er mee om te kunnen gaan is dan weer een heel ander verhaal.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

kern van mijn bericht was dat NM heeft aangegeven het weer glad te schuiven, wat ze nog niet gedaan hebben.

Al die mensen die precies weten hoe met hobbels en knippen om te gaan op de fiets: dank voor het advies, Hoeveel van jullie hebben het laatste jaar in Montferland gefietst? Dit deel forum gaat over montferland, jullie adviezen over techniek geef je maar in forum 'fietstechniek'.

ik snap ook dat ze altijd terug komen (remgaten), dat was en is de boodschap niet. Jaarlijks wordt het rechtgemaakt en dat moet alleen nu nog gebeuren. Door de droogte zijn de remgaten dit jaar echter veel dieperen en talrijker geworden vandaar de vraag/opmerking waarom NM nog niet gedaan heeft wat ze aangegeven hebben en keurig jaarlijks doen..
Plaats reactie