Welke FS bike? Budget rond 2000

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Dag Bikers,

Na een leuke bijdrage te hebben gekregen voor het afstuderen kan ik eindelijk een nieuwe mtb kopen.
Ik ben aan het kijken voor een full suspension omdat ik dan ook vaker in de bergen (alpen, dolomieten, ardennen etc.) kan rijden.
Dus een trail/all mountain fietsje met een veerweg van 130mm lijkt me wel minimaal.
Nu ben ik de volgende potentiële bikes tegen gekomen en hoor ik graag jullie mening en andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom!

- Specialized Stumpjumper ST
- Giant Trance 2
- Canyon Spectral al 5.0
- Scott Genius 750

Groeten Wietze
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In principe alle vier gewoon goede fietsen, maar bij dat budget is de afmontage op het randje. Bij dat soort veerwegen ga je zeker de kwaliteit van de vering merken en in mijn ogen is die in die prijsklasse onder de maat.

Kijk dus eventueel voor iets gebruikt of een mooie aanbieding bij een dealer van een overjarig model.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Mijn geld zou naar de spectral gaan.
In tegenstelling tot Lars denk ik dat deze prima afgemonteerd is.
Ik denk dat je meer niet nodig hebt.
Mooi pike voorvork erin, goede achterdemper, slx / xt afgemonteerd op de remmen na, maar over de deore remmen hoor ik goede dingen.

Daarnaast is de spectral eigenlijk door ieder gerenomeerd en minder gerenommeerd blad of website toch wel zeer ok bevonden qua geometrie. Heb er zelf ook wel eens op gereden en was erg onder de indruk.

Over de andere heb ik geen mening want die fietsen ken ik onvoldoende.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dorretje schreef: do 8 november 2018, 00:02 Mijn geld zou naar de spectral gaan.
In tegenstelling tot Lars denk ik dat deze prima afgemonteerd is.
Ik denk dat je meer niet nodig hebt.
Mooi pike voorvork erin, goede achterdemper, slx / xt afgemonteerd op de remmen na, maar over de deore remmen hoor ik goede dingen.

Daarnaast is de spectral eigenlijk door ieder gerenomeerd en minder gerenommeerd blad of website toch wel zeer ok bevonden qua geometrie. Heb er zelf ook wel eens op gereden en was erg onder de indruk.

Over de andere heb ik geen mening want die fietsen ken ik onvoldoende.
Ah, daar was ik iets te kort door de bocht, die Pike had ik niet gezien, lijkt of de nieuwe specs weer van een iets hoger niveau zijn bij Canyon dit jaar!

Goed, voor dat geld of de Canyon of een overjarige van de rest. In verband met de kwaliteit van de vering!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Tnx! Het is uiteindelijk de Giant geworden. Modelletje 2018 heb ik een mooie deal op gevonden :-q
Plaats reactie