Welke ongevallen verzekering bij DH rijden?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Bram87 schreef: ma 5 november 2018, 11:48 het argument voor een doorlopende verzekering 'dan ben je ook verzekerd als je een dagje fietst en dan de grens over gaat', gaat dat wel op? Ik heb hier ook naar zitten kijken maar vond ook bij doorlopende reisverzekeringen vaak de voorwaarde dat je wel degelijk een overnachting moest hebben, omdat het anders geen 'reis' was.

Dus als jij 's ochtends naar Winterberg rijdt en 's avonds terug zagen die verzekeringen dat niet als 'reis'. Of is dat niet het geval?
Klopt, veel verzekeringen zijn 'reisverzekeringen' en zien een dagje buitenland niet als 'reis'.


Ik heb 1 keer iets geclaimd bij verzekering, heb er alles aan moeten doen om te bewijzen dat ik in het buitenland was (liftpas was niet genoeg.... Heb zelfs bonnetjes van tanken, restaurant en supermarkt als bewijsmateriaal aangedragen uiteindelijk).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een reis zonder overnachting is ook een reis. Omgekeerd stellen ze ook dat je in het buitenland was ten tijde vh ongeluk, ook al was er nog geen sprake van een overnachting.
Een verzekering die zulke voorwaarden hanteert is denk ik niet de juiste.
Maar wel goed dat dit ter sprake komt, kan je het aftikken bij het uitkiezen/afsluiten vd polis.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

yves schreef: zo 4 november 2018, 15:21 Je blijft bij dit soort zaken vaak hangen in de interpretatie van definities die opgenomen zijn in de voorwaarden. Ik heb mijn verzekeraar concreet voorgelegd dat ik in de bergen ga mountainbiken en of ze me komen zoeken, van die berg afhalen en medische zorg geven met het pakkey dat ik heb. Dit is per mail bevestigd door hen en wordt niet gezien als risicosport ( betreft ohra) En of je dit nu downhill of all mountain of enduro noemt ....

Ik heb het een aantal keer getest 😅en het werd gewoon gedekt
Die is wel humor, dat testen. (auw, nou ja humor 8) )

Wel een goede vraag inderdaad van de topic starter. De NTFU reisverkering een goed idee? Citaat: Reddingskosten Reddings- en repatriëringskosten: we vergoeden de kostprijs Wedstrijden zijn uitgesloten evenals sporten die je niet als amateur beoefend (met de fietsschadeverkering van NTFU heb ik goede ervaringen. Derailleurpad brak, belande in mijn achterwiel en schade werd, minus 50 euro eigen risico en afschrijving, vergoed) .
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Je hebt de indruk dat...
Zou je niet gewoon even contact zoeken met de NKBV? De NKBV verzekering is juist bedoeld voor extreme sporten en niet voor de "ik ben m'n zonnebril verloren" acties.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

De verzekering via NKBV bij Hienfeld is er niet heel helder over of je gedekt bent als je aansluit bij een week Enduro/DH rijden onder leiding van een gids. Kreeg bij navraag het volgende antwoord:
Recreatief mountainbiken tijdens een vakantie is verzekerd via de NKBV reisverzekering. Mountainbike (down-hill) wedstrijden zijn niet verzekerd.
Mountainbike tourtochten – welke zijn uitgezet op een speciaal parcours- en georganiseerd door NKBV of zustervereniging, of waaraan NKBV haar goedkeuring heeft gegeven zijn verzekerd.
Met name die laatste zin is vaag.
Aangezien ik geen discussie wou hebben bij een ongeval, heb ik ook bij Allianz een tijdelijke 'Adventure & Survival' verzekering afgesloten a 18,- voor 1 week.
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... erzekering
Plaats reactie