Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Volgens www.velozine.nl/2018/09/14/cyclocross-k ... -2018-2019 op NOS en you tube UCI channel.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Sowieso ook te zien op Eurosport 1, als nos het toch niet uitzend via een livestream.

Mijn ervaring met het UCI-kanaal is dat het vaak ge-geo-blocked is in Nederland (of in ieder geval met een Nederlands ip-adres)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Uiteindelijk toch op Eurosport gezien, gelukkig hebben ze Thijs van Amerongen erbij als deskundige. Bij de mannen ondanks dat Van der Poel al weer snel vertrokken was , was het toch aan te zien. Lars van der Haar had de pech dat hij de balken niet kon springen anders had zijn kans op de 2e plek groter geweest.

Verrassende winnares bij de vrouwen met Brand, ze heeft naar mijn idee wel voordeel omdat ze nog weinig crossen heeft gereden. Wat ik bizar vond dat toen Worst voorop reed en een gat had met de rest. Dat toen haar teamgenoot het gat dicht reed :~ Namen die ik vooraan had verwacht als Ellen Noble en Evie Richards kwamen niet in het verhaal voor.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: za 17 november 2018, 20:15 Lars van der Haar had de pech dat hij de balken niet kon springen anders had zijn kans op de 2e plek groter geweest.
Dat heet bij mij geen pech maar gebrek aan technische vaardigheid t.o.v. collega's
Wat vooral opviel was dat de publieke belangstelling wel niet zo groot als we in België gewoon zijn maar behoorlijk groot was. Terwijl het niveau van de thuisrenners momenteel niet hoog is. En ook veel spandoeken van CZ-sponsors. :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb net de wedstrijd van de mannen bekeken op Youtube (via US proxy).

Vond het parcours eigenlijk niet zo boeiend.
Ik snap ook niet waarom men helemaal naar Tsjechië rijdt voor een parcours wat ze zelfs hier in Noord-Holland hadden kunnen neerleggen :~
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

van Aert lijkt wat zwaar te staan, oogt wat log. Toon Aerts in vorm wordt een beetje een VdP "light" qua rijstijl en heeft echt een flinke stap gezet, mooi om te zien rijden. Mathieu zelf heeft, door het mountainbiken, nog meer inhoud en technisch overwicht en is, mits in vorm, gewoonweg onklopbaar. Bizar hoe hij een jaar rond overal op zo'n niveau rond rijdt. Komend voorjaar paar (semi) klassiekers wat wereldbekers MTB ..... denk dat we het beste van hem nog niet gezien hebben :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Snap de reacties van de Belgen niet. Met Sven Nijs hoorde je niemand.
Nu zijn ze bang dat het publiek niet meer gaat komen vanwege de overheersing van VdP...

Eerst de Duitsers (voetbal) dat wij gezorgd hebben dat ze niet door zijn :D
En nu de Belgen met VdP :D :D :D :D

#PopcornTime :bier:
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

RobSter schreef: zo 18 november 2018, 18:45 Snap de reacties van de Belgen niet. Met Sven Nijs hoorde je niemand.
Nu zijn ze bang dat het publiek niet meer gaat komen vanwege de overheersing van VdP...

Eerst de Duitsers (voetbal) dat wij gezorgd hebben dat ze niet door zijn :D
En nu de Belgen met VdP :D :D :D :D

#PopcornTime :bier:
Maar VdP is wel van een andere klasse dan Nijs dunkt mij..
VdP is elk weekend bij de 2de ronde vertrokken, dan word dat op een gegeven moment wel een beetje saai.
Commentator sloeg de spijker op zn kop met zn opmerking: ' we kijken nu naar de beste veldrijder ooit'.
Hopelijk gaan VdP en Van Aert ook nog hoge ogen gooien op de weg.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Of Nys had meer concurentie.......
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Peter243 schreef: zo 18 november 2018, 22:31 Of Nys had meer concurentie.......
Hij had meer concurrentie omdat hij minder dominant was dan VdP nu :bier:
De uitspraken van de concurrentie voor deze cross waren al tekenend, net als Meeuwsen die achteraf blij was dat hij zo lang bij VdP mocht blijven..... Mathieu was vandaag in vorm, op een parcours dat 'm ligt dan, is echt iedereen volledig kansloos. Ook Nys geniet van de suprematie van VdP en heeft al meerdere keren aangegeven dat hij van uitzonderlijk niveau is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vanuit mijn "chauvinistische beleving" : zeges voor Mathieu van der Poel bij de profs en Thibau Nys bij de juniors.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tsjibiti schreef: ma 19 november 2018, 10:43 Vanuit mijn "chauvinistische beleving" : zeges voor Mathieu van der Poel bij de profs en Thibau Nys bij de juniors.
En David van der Poel wint in Hittnau (CH , het mekka van deze sport in de jaren 70 en 80:
https://ekz-crosstour.ch/eindrueckliche ... -der-poel/
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat 'ie weer/nog steeds de beste is op de cyclcrosser wisten we al, en is weer bevestigd.
Nu dus de Olympische Spelen op de MTB nog. Een wereldbeker zege, om maar eens mee te beginnen. Daar is de concurrentie voor hem stukken groter. Benieuwd wanneer hij die stap gaat zetten. 2e Plek overall is natuurlijk top, maar vooralsnog is Schurter een beetje 'de MvdP van het MTB-en', wat suprematie betreft...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

aurelius schreef: ma 19 november 2018, 12:33 Dat 'ie weer/nog steeds de beste is op de cyclcrosser wisten we al, en is weer bevestigd.
Nu dus de Olympische Spelen op de MTB nog. Een wereldbeker zege, om maar eens mee te beginnen. Daar is de concurrentie voor hem stukken groter. Benieuwd wanneer hij die stap gaat zetten. 2e Plek overall is natuurlijk top, maar vooralsnog is Schurter een beetje 'de MvdP van het MTB-en', wat suprematie betreft...
VdP gaf laatst weer in een interview aan dat hij niet traint naar "pieken" maar naar een (bizar hoog) basis niveau het hele jaar door, Wil hij olympisch kampioen worden zal hij dat toch moeten gaan doen denk ik. Aan de andere kant is Mathieu natuurlijk een veel veelzijdiger coureur dan Schurter, op de weg en in het veld maakt Nino absoluut geen enkele kans tegen hem. Toch zal het 'm niet lekker zitten dat hij zijn doel (minimaal 1 wereldbeker winnen) niet heeft gehaald afgelopen jaar. ... en dan geeft hij nu ook aan nog mee te willen strijden in een deel vh klassieke voorjaar op de weg, dat gaat i.i.g. tegenwerken bij het MTB'en zou je toch denken.....
Maar met Mathieu kijk ik nergens meer van op :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Meeuwsen ook technisch een zeer leuke rijder om te zien.
Viel me echt op dat hij bij de eerste ronde met halve "whips" over de balken sprong :)

Verder ben ik ook wel fan van Pidcock.
Die jongen vliegt er als een jonge hond in.
Jammer dat ie het net niet lang genoeg vol kan houden.

Parcours van zondag vond ik 3x leuker dan van zaterdag.
Plaats reactie