MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef:Je kunt ze natuurlijk ook prima gebruiken om mooie springdingen van te bouwen, of rommelige kombochten of een beetje gespreid neergooien.ingraven zodat je continue uit je balans gehaald wordt.
Ik hoop dat het wat verder gaat dan een strook van 5 meter met alleen maar rotsen.

overigens zeker bereid om wat mee te klussen. :-)
Helaas is het maar een relatief kleine helling en moeten we keuzes maken wat we en wat niet. Maar we nemen je ideeën mee. Als we weer verder gaan met klussen zal ik het melden. In het veld kunnen we nog alles aanpassen als je er bij bent.

Voor iedereen die mee wil helpen met de aanleg van de rock garden, aanleg nieuwe delen en/of onderhoud, stuur even een chat bericht op de Facebook pagina van MTB-GMA en ik voeg je toe aan de onderhoudsgroep-app zodat je bericht krijgt wanneer we weer gaan klussen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Aanstaande vrijdag 23 November ga ik weer aan de slag op GMA. Er gaan grondherstelwerkzaamheden uitgevoerd worden? IK kan hard een extra handje hulp gebruiken. Wie o Wie?
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Altijd leuk. Ik kan van 9 tot half 1 komen helpen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Super. We starten om 9:00uur bij het kantoor van GMA aan de achterzijde. Tot vrijdag! :-q

Nog meer?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef: ma 19 november 2018, 14:07 Altijd leuk. Ik kan van 9 tot half 1 komen helpen.
Nogmaals bedankt voor je hulp. We zijn mooi opgeschoten. Gisteren een rondje gedaan. De Slik ligt er weer top bij. De kombocht na de drop moet alleen iets langer doorgetrokken worden als je hem zonder te remmen wilt nemen. Binnenkort maar even regelen.

Het 2e deel van het kombochtenbos is ook weer mooi hersteld. Op naar de volgende onderhoudsdag. :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

3 Januari gaan we weer klussen op GMA. We gaan maatregelen nemen om in de toekomst makkelijker te kunnen snoeien en, indien de tijd het toe laat, ook wat grondwerk verrichten.

Wie kan ons helpen? van 8:30 tot 16:30 zijn we aanwezig en bezig.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

We hebben super veel gedaan met een grote groep vrijwilligers. Het gehele parcours is klaar gemaakt voor een klepelmaaier, (een tractor met een hele sterke grasmaaier) Als het goed is scheelt dit bergen snoeiuren in de toekomst. :-q

Ook is het bosje voor de speelweide aangepakt. (Het bosje met de trap) Dit was altijd 1 van de slechtere delen en hobbelig. Alles is gevlakt en er is veel aan de afwatering gedaan. Ook zijn er diverse kombochten gemaakt waaronder 1 van maarliefst 30 meter lang! Dit alles voor een betere afwatering en dat wel langer kunnen blijven rijden.

Op de Slik is een mooie kombocht voor de aanloop omhoog gemaakt. Ook zijn de rubber matten verbreed zodat het makkelijker is om boven te komen. Alle kombochten op de Slik zijn verhoogd en de laatste kombocht na de drop is verlengd.

Links en rechts zijn er ook paar nieuwe TTF's gemaakt. Dit keer schansjes. Ze zijn erg steil aan de achterkant dus vragen wat extra van je skills. Persoonlijk vind ik ze erg gaaf. Helaas was niet iedereen het hier blijkbaar mee eens aangezien er binnen 24 uur al 1 was gesloopt die we van boomstammen hadden gemaakt. Jammer dat zoiets gebeurd. IPV het gesprek met ons aan te gaan als iets je niet bevalt. Dit werkt natuurlijk niet motiverend voor de vrijwilligers.

Verder ligt het parcours er nu na een week droog weer best oke bij. Na een bui kan dat echter zo weer anders zijn.

Dat was het weer. :roll:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het parcours is weer helemaal droog dus we kunnen weer lekker rijden.

Woensdag 3 april ga ik weer klussen op het parcours waarvoor ik nu wel hulp kan gebruiken. Dit keer ga ik aan de slag met de Shovel. Wie o wie?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afgelopen week heb ik weer eea aangeapst aan het parcours. Wat extra schansjes gemaakt en wat bochten verbeterd. De schans bij het gemaal in 2en gesplitst met een makkelijke en moeilijke kant. De moeilijke kant is misschien iets te radicaal geworden voor een hardtail. Dan met name de landing. Die ga ik binnenkort wat aanpassen. Daarachter ligt een lage nieuwe schans die je volle bak kunt nemen.

Het parcours zelf ligt er nu rete snel bij trouwen. :-q
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

<t>Vandaag geweest en Schoorl even over GMA, lag er erg netjes bij. Je hebt het weer goed gedaan en ook een stukje uitdagender gemaakt. De stenen aan de noordoost kant zien er leuk uit maar wacht nog even tot de onderzijde verder is uitgewerkt. <br/>
<br/>
Voor vandaag rustig aan gedaan, eerst weer verkennen, nu langzaam weer sneller.<br/>
<br/>
John</t>
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Het ligt er weer strak bij. Paar nieuwe bochten die de flow erin brengen. Aardig wat nieuwe schansen die me niet allemaal kunnen bekoren. DIe nieuwe hoge op het stuk langs de sloot is wat te hoog, zeker omdat je land op het vlak. Maar dat had je zelf ook al gezien. Kun je daar geen mooie tafel van maken? Heb je gelijk een goede schuine landing. Dat is bij die rechter beter voor elkaar.

Geldt eigen voor de meeste jumps die je erin hebt gemaakt. Denk net wat te steil waardoor de hoogte wel komt maar de snelheid er te veel uit gaat. Die kleine vlak voor een bocht naar rechts is wel geinig maar de kombocht moet dan veel meer naar rechts om er goed in te kunnen landen.

Die hoge zandbult tussen de bomen en die daarna mogen van mij weer weg. Zonde van de flow daar. Je kon daar altijd zo lekker hard tussendoor. Als je nu wat te hard gaat haal je het bochtje daarna niet na de sprong.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef: wo 10 april 2019, 15:43 Het ligt er weer strak bij. Paar nieuwe bochten die de flow erin brengen. Aardig wat nieuwe schansen die me niet allemaal kunnen bekoren. DIe nieuwe hoge op het stuk langs de sloot is wat te hoog, zeker omdat je land op het vlak. Maar dat had je zelf ook al gezien. Kun je daar geen mooie tafel van maken? Heb je gelijk een goede schuine landing. Dat is bij die rechter beter voor elkaar.

Geldt eigen voor de meeste jumps die je erin hebt gemaakt. Denk net wat te steil waardoor de hoogte wel komt maar de snelheid er te veel uit gaat. Die kleine vlak voor een bocht naar rechts is wel geinig maar de kombocht moet dan veel meer naar rechts om er goed in te kunnen landen.

Die hoge zandbult tussen de bomen en die daarna mogen van mij weer weg. Zonde van de flow daar. Je kon daar altijd zo lekker hard tussendoor. Als je nu wat te hard gaat haal je het bochtje daarna niet na de sprong.
Bedankt voor je feetback! :-q Die hoge schans langs het gemaal heb ik wat veranderd nu. hij is lager en minder radicaal omhoog. Het is nu meer een soort van springheuvel geworden met een landing. Als je echt hard gaat kom je er nog wel achter neer denk ik. Test hem uit zou ik zeggen. Ervaring leert dat nieuwe jumps, bochten etc na een half jaar al 1/3e van hun originele hoogte hebben verloren. Dan zijn ze lekker ingeklonken en hard en lopen lekker.

Welke jump je met "die kleine vlak voor de bocht naar rechts" bedoeld weet ik even niet.

Over de "zand" bergen tussen de bomen, er ligt een vrij dikke laag zand over de aangebrachte kleiberg. zodra het zand goed in de ondergrond is gereden kun je er harder overheen. Ze zijn nu ook wat minder radicaal gemaakt dan dat ze er eerst in lagen dus hier ook, gun het even de tijd totdat het ingereden is. Persoonlijk vind ik ze juist een leuke toevoeging aan het vlakke GMA. Ja, ze halen de snelheid er nu wat uit maar maken het wel een stuk speelser en technischer op dit deel. Ik krijg veel positieve reacties hierover maar natuurlijk heeft ieder zijn eigen mening.

Mocht je nog ideeën of voorstellen op/aanmerkingen hebben. Hoor het graag. Evt. helpen met de realisatie ervan mag altijd (en graag). :wink:
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

inderdaad zal het nog flink inklinken en inzakken. We gaan het wel zien.
Maar een tafel ipv een gewone schans zou wel leuk zijn.

Die kleine jump zit langs de sloot vlak voordat je het paadje wat naar de brug over die sloot gaat oversteekt en het volgende stuk induikt.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef: do 11 april 2019, 10:33 inderdaad zal het nog flink inklinken en inzakken. We gaan het wel zien.
Maar een tafel ipv een gewone schans zou wel leuk zijn.

Die kleine jump zit langs de sloot vlak voordat je het paadje wat naar de brug over die sloot gaat oversteekt en het volgende stuk induikt.
Die grote schans is nu als een soort bolle tafel gemaakt. Ik heb hem nog niet kunnen testen. De kleinere schans ernaast is al een tafel.

Ik snap nu welk schansje je bedoeld. Die is er niet met de doelstelling "schans" ingelegd maar als hobbeltje voor een kombocht. Meer een hobbel waar je overheen gaat en je je fiets dan naar beneden de bocht in moet pushen. Beetje een probeersel. Maar je komt hier dus los? Ver hoog zal dat niet zijn is mijn inschatting. Probeer het eens op de andere manier. Ik kan hem altijd nog aanpassen.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Top ! voorlopig blijft het weer goed dus we kunnen weer even.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie