Warme hoge schoenen voor flatpedals

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoge schoenen fietsen prima is mijn ervaring uit het spd tijdperk.
Heb nu nog geen ervaring met flatpedal winterschoenen. Heb mij tot nu toe gered met Vaude Moab low en bamboe sokken. En onder nul met sealskins en genoemde sokken.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

even een kickje

Rij nu zelf in de Herfst/Winter geregeld met de Adidas Terrex Trail Cross Protect (een mond vol :winkie: ). Erg fijne schoen, warm genoeg en met de "Stealth"zool die 510 ook gebruikt (Adidas=Fiveten).
Mijn favouriet als ik met flats rij in de koudere maanden.

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Hee dat is interessant! Nu nog even uitzoeken waar ik ze real life kan passen. Online bestellen van herenschoenen is niet echt een succes geweest tot nu toe.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Bij Adidas kan je gratis retourneren zonder opgaaf van redenen, dus ik zou de maten bestellen waarvan je denkt dat je die moet hebben. Hou de juiste en stuur de rest (of alles) terug. Meermaals gedaan en nooit een centje pijn.
Geen enkele adidas winkel heeft in ieder geval dit soort schoenen. Die zijn allemaal "lifestyle" gericht. :roll:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Er is ook een nog lompere winter versie maar die vind ik persoonlijk te weinig gevoel geven op je pedaal.

De 'adidas TERREX Conrax BOA CH CP winter '

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Hmmm nee die Conrex zien er idd erg lomp uit. Dan gaat de voorkeur uit naar de Trail Cross.

Bestellen via de Adidas site is een optie. Heeft iemand enig idee of Adidas groter, kleiner of normaal uitvalt? Dan kan ik daar vast rekening mee houden met bestellen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Adidas valt exact hetzelfde als 5-ten en bij mij 1maat groter als Nike en Asics.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie