Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

Vandaag maar eens een 10 jaar oude Maashorst GPX van me nagereden, dan zie je hoeveel paadjes er dus helemaal niet meer bereden worden welke heel mooi in de vaste route zouden kunnen passen. Gemiste kans

Wat me verder opviel is dat een hoop (vrij toegangkelijke) paadjes "verstopt" lijken te worden door er takken voor te trekken, een aantal van die paadjes zijn recent nog tijdens de TT van Zeeland gebruikt maar zijn nu weer "verstopt"
Het was me al eerder opgevallen.....het lijkt erop dat sommige organiserende clubs bepaalde paadjes enkel voor hun eigen TT willen behouden??
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

schultzz schreef: zo 25 november 2018, 13:21 Vandaag maar eens een 10 jaar oude Maashorst GPX van me nagereden, dan zie je hoeveel paadjes er dus helemaal niet meer bereden worden welke heel mooi in de vaste route zouden kunnen passen. Gemiste kans

Wat me verder opviel is dat een hoop (vrij toegangkelijke) paadjes "verstopt" lijken te worden door er takken voor te trekken, een aantal van die paadjes zijn recent nog tijdens de TT van Zeeland gebruikt maar zijn nu weer "verstopt"
Het was me al eerder opgevallen.....het lijkt erop dat sommige organiserende clubs bepaalde paadjes enkel voor hun eigen TT willen behouden??

Dat paden niet meer bereden worden en daarom waarschijnlijk dicht groeien is een gevolg van de vaste routes. 90% is fantasieloos en rijdt telkens klakkeloos de gepijlde route.
Het met takken dicht leggen na een TT is niet wat jij suggereert maar is een voorwaarde van de vergunningverstrekker(s). De club mag die paden eenmalig in hun TT opnemen maar dienen die binnen een paar dagen weer te "blokkeren".
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

Het zijn gewoon openbare (hele mooie) paadjes, dus ik bunny hop wel over de baricades heen...
Nu ik mn paadjes van 10j terug weer gevonden heb zal ik niet veel meer op vaste route komen

Verder blijf ik toch het vermoeden houden dat sommigen die paadjes voor zichzelf willen houden....
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

schultzz schreef: zo 25 november 2018, 14:55 Het zijn gewoon openbare (hele mooie) paadjes, dus ik bunny hop wel over de baricades heen...
Nu ik mn paadjes van 10j terug weer gevonden heb zal ik niet veel meer op vaste route komen

Verder blijf ik toch het vermoeden houden dat sommigen die paadjes voor zichzelf willen houden....
Je vermoeden is toch echt onjuist. Ik weet uit eerste hand dat het is zoals ik aangaf.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik ben gisteren ook in de Maashorst geweest (deel rondom de kammen), maar wat mij daar opviel, was dat veel leuke paadjes ineens doorkruist werden door een afrastering van het nieuwe begrazingsgebied. Zo ook de noordelijke kam. Omdat ik het gebied verder niet heel goed ken (kom er slechts 3 à 5x per jaar) en omdat ik gisteren ook niet te veel tijd had, toch maar weer snel de blauwe route opgepikt. Ik had geen zin om steeds van mijn fiets af te moeten en als een militair onder de afrastering door te moeten tijgeren...

Het klimmetje op de zuidelijke kam, als onderdeel van de blauwe route, is nu bijna niet meer te fietsen tot aan de top. Dit omdat er in het knikje los zand ligt en veel collega 'mtb-ers' genoodzaakt zijn om hier af te stappen. Daardoor wordt de rest van het klimmetje kapot gelopen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: ma 26 november 2018, 09:58 Het klimmetje op de zuidelijke kam, als onderdeel van de blauwe route, is nu bijna niet meer te fietsen tot aan de top. Dit omdat er in het knikje los zand ligt en veel collega 'mtb-ers' genoodzaakt zijn om hier af te stappen. Daardoor wordt de rest van het klimmetje kapot gelopen.
Het zijn eerder collega fietsers. Als ik met de stadsfiets een route rijd dan is dat een van de plekken waar ik moet afstappen. Maakt toch niet uit. Een stukje te voet Is bij lage temp. ook de beste remedie tegen koude voeten. Hoe meer er 'kapot' gelopen wordt des te beter.
Mooi zou zijn als er los zand stroken in zaten zoals de profs gister in Koksijde te verwerken kregen. Maakt de 'uitdaging' alleen maar groter.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Dat je wilt gaan lopen, prima. Maar loop dan aan de zijkanten van de track en niet midden over. Dan hou je het pad heel en kunnen mensen die wel graag tot de top willen klimmen naar boven fietsen. Er zijn mee dan genoeg mtb-ers die niet graag lopen met de fiets aan de hand. Wat dat betreft ben jij een van de uitzonderingen. De vergelijking die je maakt met een veldritparcours slaat kant nog wal...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Boekenkist schreef: ma 26 november 2018, 11:33 Dat je wilt gaan lopen, prima. Maar loop dan aan de zijkanten van de track en niet midden over. Dan hou je het pad heel en kunnen mensen die wel graag tot de top willen klimmen naar boven fietsen. Er zijn mee dan genoeg mtb-ers die niet graag lopen met de fiets aan de hand. Wat dat betreft ben jij een van de uitzonderingen. De vergelijking die je maakt met een veldritparcours slaat kant nog wal...
Dat ga ik echt niet doen want hoe losser het pad des te groter de uitdaging.
Het merendeel van wat in eigen land zich hier met mtb-en bezig houdt is eigenlijk aan het veldrijden op zo'n MTB.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Even iets anders. Weet iemand iets meer over het trieste lot van een mountainbiker afgelopen weekend in de Maashorst is gevallen?

www.kliknieuws.nl/regio/uden/112/145530 ... -val?redir
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Niks van gehoord. Wel triest.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Even iets anders. Weet iemand iets meer over het trieste lot van een mountainbiker afgelopen weekend in de Maashorst is gevallen?

Zeer triest,37 jarige mountainbiker, acute hartstilstand.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

scalpel1 schreef: wo 28 november 2018, 14:34 Even iets anders. Weet iemand iets meer over het trieste lot van een mountainbiker afgelopen weekend in de Maashorst is gevallen?

Zeer triest,37 jarige mountainbiker, acute hartstilstand.
Erg droevig en nog zo jong.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
KB1983
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 15 februari 2016, 11:05

Gisteren de groene route gepakt en nu makkelijk bovengekomen bij het klimmetje op de heuvelrug. Dat was in de zomer een stuk lastiger.
Toen ik boven kwam zag ik een groot bloemenboeket, de rillingen gierden door m'n lijf :((
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gisteren weer iemand gesproken die het beu was steeds hetzelfde rondje te rijden en de weg er niet goed kent en dus de groene route maar eens grotendeels tegen de richting had gereden. :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

Tsjibiti schreef: vr 7 december 2018, 10:00 Gisteren weer iemand gesproken die het beu was steeds hetzelfde rondje te rijden en de weg er niet goed kent en dus de groene route maar eens grotendeels tegen de richting had gereden. :-q
Door de week niet zo een probleem....in het weekend zou ik dat niet doen.... echter die persoon zou ook eens links- of rechtsaf kunnen slaan, paadjes zat en je komt uiteindelijk altijd weer op een gedeelte van de vaste route of fietspad terecht.....wel goed opletten want zoals eerder aangegeven zijn die paadjes verstopt..
Plaats reactie