Wanneer heb je sportdrank nodig voor te mountainbiken

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

roger77 schreef: za 8 december 2018, 18:04 Zorg in ieder geval dat je drank niet te zoet is. De nieren filteren maar een deel van de glucose in de voorurine terug in het bloed. Als dit te hoog wordt gaat er veel glucose in de urine zitten.
Bij gezonde sporters is dat niet aan de orde.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gewoon een ketose dieet en zorgen dat je in ketose blijft. Dan heb je geen zoetigheid nodig.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ad58 schreef: za 8 december 2018, 19:33 Gewoon een ketose dieet en zorgen dat je in ketose blijft. Dan heb je geen zoetigheid nodig.
Dat zeggen ze ja. Toch is mijn vrouw daar op terug gekomen en juist met het fietsen neemt ze sportdrank mee. Anders wordt ze te licht in d’r hoofd.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Misschien doet ze iets niet helemaal goed dan in haar dieet, of beter gezegd levensstijl? Je kunt jezelf zó uit ketose duwen namelijk.
Of was ze misschien pas begonnen?
Laatst gewijzigd door Ad58 op ma 10 december 2018, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ad58 schreef: zo 9 december 2018, 20:56 Misschien doet ze iets niet helemaal goed dan in haar dieet, of beter gezegd levensstijl? Je kunt jezelf zó uit ketose duwen namelijk.
Of was ze misschien pas begonnen?

Mijn conditie, prestaties en gezondheid in het algemeen zijn met sprongen vooruit gegaan sinds ik ketogeen leef.
Zelfs afgelopen hete zomer waren tochtjes van 50 km op de racefiets met alleen maar water bij, geen enkel probleem. En dan spaarde ik mezelf bepaaldelijk niet.
50 km gaat wel maar 100km op de mtb....
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Tsja, ergens blijf je natuurlijk altijd een grens tegenkomen....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ad58 schreef: za 8 december 2018, 19:33 Gewoon een ketose dieet en zorgen dat je in ketose blijft. Dan heb je geen zoetigheid nodig.
https://link.springer.com/article/10.10 ... 018-1636-y
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gewoon even googelen op benefit ketogenic.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ad58 schreef: zo 9 december 2018, 22:31 Gewoon even googelen op benefit ketogenic.
Voeg er ook het woord evidence aan toe of evidence based.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Goed, ik heb er in ieder geval zelf uitstekende ervaringen mee.

Houd in de gaten dat de lobby van de voedingsindustrie machtig is. Zij zullen er alles aan doen om wat in hun ogen een bedreiging is neer te sabelen.

Er zijn meer dan genoeg medpubs die de positieve werkingen van een ketogene levensstijl onderschrijven. Bovendien; wat heb je te verliezen? Ik zou zeggen probeer het eens en kijk hoe het bevalt.
Laatst gewijzigd door Ad58 op ma 10 december 2018, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Niet nodig die 50 km op water fiets ik ook op mijn huidige dieet. Hetetenwatdepotschaft dieet. Maar het klopt wat helpt dat helpt. Het geloof in iets speelt ook een grote rol. Daar is verder geen bewijs voor nodig.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zo is het! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Allemaal commercie, ik heb van alles geprobeerd, en merkte geen verbetering.
Neem gewoon water ( is ook beter voor je Camelback ) voel je je een beetje flauwtjes, druivesuiker, of wat studentenhaver. Dat vult je verloren suikers/zouten enz enz aan.
Doe je een lange rit: eet dan goed van te voren, dan heb je onderweg haast geen aanvulling meer nodig, ook niet in de zomer. Althans dit geld voor mij dan, maar dan ook weer, elk lichaam is anders.
Nog een laatste tip: geloof niet altijd wat de fabricanten vertellen, ze willen je immers xo veel mogenlijk verkopen
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Wat ik bij jou reactie mis is de intensiteit van de inspanning. Als je rond je omslagpunt fietst verbrandt je in 1,5 uur je voorraad suikers, die vul je met studentenhaver niet aan, ook niet met water. Dus iedereen zijn waarheid, maar er zijn fysiologische regels die voor ons allen gelden! :-q
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Je mist de druivensuiker waarover gesproken wordt. Daarbij lijk je te suggereren dat dan de hele voorraad op is. Echter de veronderstelling is dat er door het lichaam tijdig wordt overgestapt op vetverbranding. Maar fysiologisch is het inderdaad een complex proces waar eenieder zijn eigen weg in moet vinden rondom zijn sportactiviteiten.
Plaats reactie