Carbon velgen uit china

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Iemand ervaring met specifiek deze nextie velgen?
https://www.nextie.net/mountain-asymmetric-NXT29AS32

Lijken mooi specs voor xc, breed, maar niet te, asymmetrisch, mooi gewicht, mooie prijs

Of andere betrouwbare opties? Zoek iets van max ongeveer 200 euro, gewicht ~400 of minder (afhankelijk van de breedte). En tussen de 26 en 30 mm intern
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Prulleman schreef: do 6 december 2018, 09:37 Iemand ervaring met specifiek deze nextie velgen?
https://www.nextie.net/mountain-asymmetric-NXT29AS32

Lijken mooi specs voor xc, breed, maar niet te, asymmetrisch, mooi gewicht, mooie prijs

Of andere betrouwbare opties? Zoek iets van max ongeveer 200 euro, gewicht ~400 of minder (afhankelijk van de breedte). En tussen de 26 en 30 mm intern
Ik heb de 25mm interne versie ('30' op het eind). Die bevallen er goed. Bouwen is wat lastiger omdat de velg asymetrisch is, maar de het spaakgat in het velgbed in het midden zit. Voorspannen met een accuboor met bitje gaat dus niet en nippels wat lastiger door de velg heen te brengen zijn. Weet niet of dit bij deze versie opgelost is (Ryde bijvoorbeeld heeft die spaakgaten in het velgbed ook asymetrisch waardoor de nippel recht naar beneden door de velg heen gaat).

Fiets er nu een jaar probleemloos mee rond. Erg mooi afgewerkt en communicatie met Nextie gaat erg fijn en soepel. Ik zou ze daar zo weer kopen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Prulleman schreef: do 6 december 2018, 09:37 Iemand ervaring met specifiek deze nextie velgen?
https://www.nextie.net/mountain-asymmetric-NXT29AS32

Lijken mooi specs voor xc, breed, maar niet te, asymmetrisch, mooi gewicht, mooie prijs

Of andere betrouwbare opties? Zoek iets van max ongeveer 200 euro, gewicht ~400 of minder (afhankelijk van de breedte). En tussen de 26 en 30 mm intern
Hier ook geen problemen met NEXTIE. Heeft al flink wat klappen gehad maar nog niets aan te zien. Wacht even tot einde jaar, vorig jaar hadden ze toen een aanbieding.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks voor de info! ik heb geen haast, dus zal inderdaad even aanbiedingen in de gaten gaan houden

@Jan, voor 1 setje maakt het niet uit dat het voorspannen wat meer tijd kost, was het verder wel makkelijk om ze rond te houden?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Prulleman schreef: vr 7 december 2018, 08:15@Jan, voor 1 setje maakt het niet uit dat het voorspannen wat meer tijd kost, was het verder wel makkelijk om ze rond te houden?
Ik heb 2 setjes gebouwd, eentje heb ik zelf in gebruik. Ze spaken gewoon gemakkelijk, en goed rond te houden.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Was wat aan het mailen met Nextie over custom decals, en vroeg tussendoor of er nog een kerstactie aankomt:
There will be the Christmas Promotion next week, you will get a nice offer during that period. Please don't miss it.
`
Dus nog een paar dagen geduld.

Ik neig nu naar de NXT29AS32 https://www.nextie.net/mountain-asymmetric-NXT29AS32 in XC lamination (390 gram), Als daar nog 20 of 30 dollar vanaf gaat, dan heb je best leuke velgen voor een mooie prijs den ik.

Heb lang getwijfeld om breder te gaan, maar ik denk dat ik toch geen banden > 2.25" ga gebruiken, dus dan hoeft de interne breedte ook niet hoger.

De decals van nextie zitten onder de clear coating, je kan dus niet zomaar even stickers wisselen, daarom ben ik er nog niet helemaal uit wat ik daarmee moet.. daarbij twijfel ik nog tussen custom decals met cannondale groene outline en zwart in het midden (of leeg, dat is 25 dollar goedkoper... ). Mijn eerste vraag was solid zwart + groene outline, maar dat kost gewoon 50 dollar per velg.. alleen de outline zou wel mogelijk zijn voor 25..
Maar mocht ik ze dan ooit nog voor een andere fiets willen gebruiken, dan is een wat neutralere decal misschien beter.. aan de andere kant, voorlopig zitten ze in mijn cannondale, dus... :roll:
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Wat dacht je van geen decals?
Ik heb de UD Matt versie en die blijven echt heel mooi. Na een jaar niets aan te zien.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ja, zou ook nog kunnen, de full colour vind ik in ieder geval too much. Omdat custom decals 25 euro per stuk kosten had ik nog gevraagd of zonder decals dan nog extra korting op zou leveren, maar daar gaven ze geen antwoord op.. dus dat zal wel niet.

Ben wel benieuwd naar de kerst promo. Weet iemand nog hoeveel korting er vorig jaar gegeven werd bij nextie?
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb ze ook en betaalde toen € 125 per stuk voor +- 25mm interne velgen. Asymetrisch. Kwam toen nog wel wat verzendkosten bij
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

300$ all-in.
Geen extra kosten meer gehad voor import omdat ze via UK alles al geregeld hebben.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ivocare schreef: wo 12 december 2018, 21:06 300$ all-in.
Geen extra kosten meer gehad voor import omdat ze via UK alles al geregeld hebben.
Hoe doe je dat? Kan je verschillende shipping methodes kiezen, inc en exc. douane kosten? (Als het enigzins betaalbaar is mag het er van mij gelijk bij)
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Prulleman schreef: wo 12 december 2018, 21:56
ivocare schreef: wo 12 december 2018, 21:06 300$ all-in.
Geen extra kosten meer gehad voor import omdat ze via UK alles al geregeld hebben.
Hoe doe je dat? Kan je verschillende shipping methodes kiezen, inc en exc. douane kosten? (Als het enigzins betaalbaar is mag het er van mij gelijk bij)
Bij mij was dit standaard zo geregeld. Bij navraag gaven ze dit ook aan. Vraag het ook even na voor meer zekerheid hierover
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Als je het normaal verstuurd moet je de Chinezen vragen om er geen achterlijk lage waarde op te zetten, dit geloven ze bij de douane toch niet. Vaak zetten ze er, om aardig te doen, 20 dollar op ofzo, dat is ongeloofwaardig voor zo een grote doos.
Er moet iig een bedrag op staan dat zo hoog is dat ze geen zin hebben om het na te vragen, en zo laag..... ;)
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Ik heb zoveel zooi uit China gehad, ik begin er niet meer aan. Wielen met te korte spaken, slecht lopende naven, delaminerende carbon velgen, slechte lak, etc etc etc.

Maargoed. Er zullen vast uitzonderingen zijn.
pietjepuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 26 september 2014, 12:23
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9 Oneby

Luukvd schreef: ma 17 december 2018, 21:11 Ik heb zoveel zooi uit China gehad, ik begin er niet meer aan. Wielen met te korte spaken, slecht lopende naven, delaminerende carbon velgen, slechte lak, etc etc etc.

Maargoed. Er zullen vast uitzonderingen zijn.
Die uitzonderingen zijn er zeker maar het vergt wel wat extra zoekwerk en kennis. Zo heb ik enorm veel schik van mijn Farsports carbon velgen die na 10 maanden fors gebruik geen krimp geven. Aardig alternatief voor de Nextie velgen.
Plaats reactie