Strandraceseizoen 2018/2019

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zondag 28 oktober start de Strandrace Topcompetitie 2018/2019 met (traditiegetrouw) Hoek van Holland Den Helder. De kalender is te vinden op: https://www.knwu.nl/strandrace/wedstrijdkalender

De site van de KNWU lijkt nog niet helemaal bijgewerkt omdat de kalender nog niet compleet lijkt (af te leiden uit een andere versie van de kalender die in augustus is gepubliceerd). Zo is mij onduidelijk of 16 december CCC verreden wordt. Ook kun je nog geen startlijsten vinden van HvH-DH.

Maar toch vast een topic voor een mooi nieuw seizoen gestart.
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Is er misschien iemand met wie ik kan meerijden naar Hoek van Holland en vanuit Den Helder weer terug? Ik woon zelf in Weesp en ben bereid om naar een afgesproken plek te komen. Groet, Cees
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Gisteren de eerste race van de top competitie gereden, van HvH naar Den Helder. Al twee weken werd noorden wind voorspeld en helaas kwam de voorspelling uit en hadden we 134km tegenwind. Wel NO en een beetje schuin, maar toch. Positieve keerzijde was dat het zonnig en droog was. En samen met een strand in topconditie maakte het deze editie wel weer mooi. Helaas na Scheveningen lek gereden. Ik denk door een grote schelpenbank die daar lag, en de latex kreeg de scheur niet dicht. Veel tijd verloren en tussen langzamere groepen naar IJmuiden gereden. Klassementsambities maar even geparkeerd.

In IJmuiden een hele goede bevoorrading, echt beter dan andere jaren met volop sportdrank en -repen. Vooraf zag ik wat op tegen het pondje dat je over het kanaal moest nemen maar dat was erg goed georganiseerd en verliep vlot. Na IJmuiden niet echt meer kunnen profiteren van groepen die goed doorreden en vanaf de lagune bij Camperduin de laatste 35 km alleen gereden. Bijna zes uur na de start binnengekomen :oops:

Het was een zware editie, maar dat vond ik alle vijf de keren dat ik hem gereden heb eigenlijk. De (nieuwe) organisatie vond ik heel goed en hopelijk wordt ie volgend jaar weer georganiseerd.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Op 16 december is de TC strandrace in Castricum. Ik kan geen informatie vinden over het parcours, behalve een wat vage beschrijving op Facebook, dat het hetzelfde is als het NK van dit jaar behalve een strand af- en opgang. Heeft iemand meer info (rondjes, of een grote ronde), of een kaartje van het NK parcours?
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Als je naar beneden scrolt op de FB pagina staat de parcoursbeschrijving van vorig jaar. 5 rondjes van 7+ km.
Lijkt erop dat t nu weer t geval is. Wellicht optie om de vraag expliciet te stellen op hun FB pagina.
Goed man. Prima
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag Castricum gereden. Zes rondjes over een wit strand in de mist. Ik vond het wel een mooi parcours eigenlijk en vond het meevallen hoeveel je elkaar in de weg zat met zo’n klein parcours (helaas wel gedubbeld door de top licentiehouders :oops: misschien hadden zij er daardoor meer last van dan de basisleden vrouwen en cyclo’s).

Uitslagen staan al online
http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Vond t n leuke maar wel pittige race. 6 rondjes mag ook wel terug naar 4. Dan maar n groter rondje. Maar dit zal toch de toekomst worden van t strandracen. Soort van veldrijden op t strand. Elkaar in de weg rijden viel ook wel mee. De meeste rijders zijn toch strand ervaren. En de keerpunten werden goed begeleid door de vrijwilligers.
Goed man. Prima
Plaats reactie