Mooiste en zwaarste mtb marathon van Benelux (incl Duitse Eifel en sauerland)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

matthiav schreef: do 20 december 2018, 11:35
Rob R schreef: do 29 november 2018, 23:16 Grand Raid Godefroy (70 – 90 – 130 – 160km) --> nooit gereden, te ver weg voor 1 dag heen en weer.
Doe hem toch maar eens, maak er desnoods weekendje van. Is zeker de moeite waard :) mooiste regio van België

Afbeelding
kun je 'm qua (technische) zwaarte vergelijken met de RDHF en Ardennes trophy?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dreezz schreef: za 29 december 2018, 16:25kun je 'm qua (technische) zwaarte vergelijken met de RDHF en Ardennes trophy?
Nee, minder technisch. Verder rammelde de organisatie nogal eens.
- Geen uitslagen of pas na pakweg een week.
- Opbouwende kritiek werd beantwoord met "U kunt ook ergens anders rijden".........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Die epic200 is dat wat ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Fred (mtb-sport) schreef: za 29 december 2018, 19:31
Dreezz schreef: za 29 december 2018, 16:25kun je 'm qua (technische) zwaarte vergelijken met de RDHF en Ardennes trophy?
Nee, minder technisch. Verder rammelde de organisatie nogal eens.
- Geen uitslagen of pas na pakweg een week.
- Opbouwende kritiek werd beantwoord met "U kunt ook ergens anders rijden".........
De GRG heeft de laatste jaren een compleet nieuwe organisatie. Ikzelf heb enkel ervaring met de laatste twee jaren, en deze organisatie is top. Uitslagen zijn met chronorace en staan dus na een uurtje of twee online. Grosso modo heeft de GRG twee parcoursen: een lus van 90 en eentje van 70. Alle afstanden zijn op één van deze twee lussen, of een combinatie hiervan gebaseerd. Voor mij is de 90 km-lus het mooiste mtb parcours in België. Qua techniek is RdHF misschien nog net wat moeilijker, door alle wortelstukken, maar deze lus moet toch niet veel onderdoen. Er zit veel variatie in: fun afdalingen met switchbacks, steile afdalingen met rotsen en wortels, prachtige uitzichten op de meanders van de Semois, singletracks over schuine kanten, ... Ardennes Trophy vind ik qua afstand en techniek minder zwaar en moeilijk. De 70 km lus van de GRG is wat minder uitdagend, dus ik zou altijd de 90 km kiezen daar. Voor degene die de 160 doen (90+70) is het gemakkelijkere parcours van de 70 wel welkom.

Wat die Epic 200 betreft, eerste keer dat deze georganiseerd wordt. Ik woon in die regio, en je kan daar prachtig biken. Maar je kan er ook een saaie tour uitstippelen. Ik wacht alvast het weer af.
Plaats reactie