Cube Stereo 29 140, off-set bushings

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voorband die in de bocht niet voldoende grip heeft.
Belangrijk om eerst de rebound goed in te stellen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuw rubber voor mijn handen
Afbeelding

Nieuw rubber voor het achterwiel.
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Die Ergons zijn fijne grips.
“Old, not obsolete”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou de foto's op de eerste pagina's nog eens moeten reactiveren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nice idee.

Ergon’s zijn erg fijn idd. Zeker nu ik nieuwe heb, dat scheelt ongeveer even veel als een nieuwe band 8)

Vandaag met der Baron en MKIII gereden. Der Baron is een succes, de MKIII kon het allemaal niet bij benen. Erg irritant, dus MKII mag zich achterop gaan bewijzen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuwe rubber, Vittoria Barzo/ Mezcal
Opvallend smal, Vittoria noemt 2.35 57mm :o al metend kom ik tot 56mm op de flanken en 55 mm op de noppen. Als ze nu opvallen qua rijperformance zitten we goed 8)
Eerste blik: De Barzo heeft grotere zijnoppen en meer afstand tussen alle noppen t.o.v. een cross king :-q
De Mezcal, die heeft een duidelijk loopvlak en meer nop op de zijkant dan een Race king.
Afbeelding
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Goede combi, de Barzo is wel wat gevoelig voor de juiste druk. Iets te hard is een onvoorspelbare band. Maar het is mijn NL-year round combi. Overigens zijn de mijne een mm of wat breder en tikken ze de 2,35" wel aan :) (velg 28mm intern)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Die Meszcal gaat wel bevallen denk ik. Bij mij in ieder geval wel. Valt smal, is iets mediteraans denk ik. Is bij Hutchinson ook. DeToro heb ik voorop liggen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

RuudRuud schreef: di 26 maart 2019, 17:16 Goede combi, de Barzo is wel wat gevoelig voor de juiste druk. Iets te hard is een onvoorspelbare band. Maar het is mijn NL-year round combi. Overigens zijn de mijne een mm of wat breder en tikken ze de 2,35" wel aan :) (velg 28mm intern)
De Barzo vind ik een goeie band. 2.25 op 28mm intern viel goed rond. Het onvoorspelbare (zoals bijv. de Nobby Nic) herken ik al helemaal niet. Wel reed ik met de TNT versie. Achterop had ik de Peyote zitten.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Morgenochtend testen op LV. Stof genoeg verwacht ik. Benieuwd hoe ze zich verhouden met het duo dat ze nu vervangen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Barzo en Mezcal, een top duo.

In het kader van het ontlast van mijn rug:
Custom build Topeak Alien tasje
Afbeelding

Biba en pomp iets verderop de bovenbuis. Bevestiging gemaakt met dat wat voorhanden was :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het heeft er alle schijn van dat deze bike ook weleens op wat minder droge routes ingezet wordt.
Zo is 'ie veel mooier dan zoals je 'm uit de doos geschoven hebt, dit is overduidelijk een MTB :-q
Benieuwd hoeveel km's die biba blijft zitten; dat open driehoekje daar rechts van je biba houdt zich van harte aanbevolen!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Thanks, hij bevalt ook erg goed, mijn beste mtb tot nu toe :D

Deze mtb ziet echt zelden modder. De modder is van de paden naar LV, die zijn duidelijk minder goed onderhouden :tong
Driehoekje is het handschoenenkastje :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Seals smeren leverde links een ‘pssst’ geluid op. Kennelijk zat alhier lucht. Daarna Zeist gereden en ontdekt dat de Pike veel soepeler aanspreekt.
Bekend fenomeen van de Pike? Of algemener ook bij andere vorken?

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog nooit de psssst meegemaakt, wel gemerkt dat het erg veel scheelt in het soepel aanspreken.
Mijn veronderstelling is dat je op deze manier (mits regelmatig toegepast) het grotere onderhoud flink kunt uitstellen.
De binnenkant vd vork is immers goed gesmeerd en afgedicht, dus heeft veel minder te lijden.
De seals zijn blootgesteld aan al het vuil van de buitenwereld.

Sis geluid links zal ontsnapte lucht zijn uit de luchtveer.
Hopelijk blijft de lucht weer binnen nu de boel weer goed gesmeerd is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie