Bikepacking ontmoet topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

terunky schreef: wo 28 november 2018, 11:42 oh dit topic leeft nog :tong

Luxemburg: https://www.pinkbike.com/video/472290/
Zwitserland: https://www.pinkbike.com/video/474530/

Materiaal kan je goed afkijken van hiking sites. je neemt precies hetzelfde mee, met wat extra tools voor je bike. Grote rugzak, en zoveel mogelijk creatief op je bike tywrappen haha. Voorbereiding is cruciaal. Het heeft bij mij maanden geduurd voor de ideale setup. Van tent uitzoeken, tot je tandenborstel afzagen voor gewichtsbesparing.

Lijkt me ook leuk als we een gezamenlijke tocht kunnen maken ! Mochten jullie (materiaal) vragen hebben hoor ik het graag :-q
Ja, helemaal top.
Ik heb genoeg meerdaagsen gefietst maar nooit helemaal on my own. Ook genoeg gekampeerd maar nooit met alle spullen mee op de fiets.
Het staat wel zeker helemaal bovenaan mijn lijstje.
Misschien toch maar eens een tentje kopen en wat proberen.
Nog geen idee waar ik dan zal overnachten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

terunky schreef: wo 28 november 2018, 11:42 oh dit topic leeft nog :tong

Luxemburg: https://www.pinkbike.com/video/472290/
Zwitserland: https://www.pinkbike.com/video/474530/

Materiaal kan je goed afkijken van hiking sites. je neemt precies hetzelfde mee, met wat extra tools voor je bike. Grote rugzak, en zoveel mogelijk creatief op je bike tywrappen haha. Voorbereiding is cruciaal. Het heeft bij mij maanden geduurd voor de ideale setup. Van tent uitzoeken, tot je tandenborstel afzagen voor gewichtsbesparing :D Maar een goed doordachte setup scheelt veel !

Heb nog wel meerdere plannen voor 2019, oa zwitserland opnieuw, pfaltserwald in duitsland, zweden enz.... welke het worden weet ik nog niet. Het mooiste vind ik helemaal onafhankelijk en om de dag naar een supermarkt. Lekker in een tentje wildkamperen, en water zuiveren.

Lijkt me ook leuk als we een gezamenlijke tocht kunnen maken ! Mochten jullie (materiaal) vragen hebben hoor ik het graag :-q
Leuke filmpjes om te zien zo :-q Krijg er zin van om op de fiets te springen :lol:
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

1 van de mooiste dingen vind ik het wildkamperen. Wanneer je zin hebt om te stoppen, zoek je een dichtbegroeid bos. Zet je tentje op, uit het zicht van wegen en paden. En lekker tussen de hertjes slapen :-D
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

terunky schreef: wo 28 november 2018, 11:42 oh dit topic leeft nog :tong

Luxemburg: https://www.pinkbike.com/video/472290/
Zwitserland: https://www.pinkbike.com/video/474530/

Materiaal kan je goed afkijken van hiking sites. je neemt precies hetzelfde mee, met wat extra tools voor je bike. Grote rugzak, en zoveel mogelijk creatief op je bike tywrappen haha. Voorbereiding is cruciaal. Het heeft bij mij maanden geduurd voor de ideale setup. Van tent uitzoeken, tot je tandenborstel afzagen voor gewichtsbesparing :D Maar een goed doordachte setup scheelt veel !

Heb nog wel meerdere plannen voor 2019, oa zwitserland opnieuw, pfaltserwald in duitsland, zweden enz.... welke het worden weet ik nog niet. Het mooiste vind ik helemaal onafhankelijk en om de dag naar een supermarkt. Lekker in een tentje wildkamperen, en water zuiveren.

Lijkt me ook leuk als we een gezamenlijke tocht kunnen maken ! Mochten jullie (materiaal) vragen hebben hoor ik het graag :-q
Hoe ben je aan die Luxemburg route gekomen? Heb je daar een GPX van?
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

terunky schreef: wo 28 november 2018, 11:42 oh dit topic leeft nog :tong

Luxemburg: https://www.pinkbike.com/video/472290/
Waar vandaan start je deze route en is er een gpx beschikbaar of zijn er gpx-en beschikbaar voor mooie routes in Luxemburg?
Wij gaan ergens rond de mei vakantie 1 of 2 weken naar Luxemburg (o.a. de millman trail fietsen), en willen daar biken. Niet persee bikepacken maar wel langere dagtochten en genieten van prachtige omgeving.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

terunky schreef: do 29 november 2018, 11:42 1 van de mooiste dingen vind ik het wildkamperen. Wanneer je zin hebt om te stoppen, zoek je een dichtbegroeid bos. Zet je tentje op, uit het zicht van wegen en paden. En lekker tussen de hertjes slapen :-D
Je noemt zelf Zweden al als optie. Ik kan dat van harte aanbevelen. Ik heb er zelf niet op de fiets maar op de motor rondgereden. Mooie en zeer uitgestrekte natuur. Tentje opzetten aan een kristal helder meer en genieten van absolute stilte. Heerlijk!
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Leuke fimpies idd Thijs!

Ik heb ook eens 2 dagen rondom Esch sur Sure gebiked met tracks van Solosride/Elias, dat ware zware/steile trails..........netjes als je dat doet met ook nog eens kilo's links en rechts op en aan je bike :-q
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Luxemburg is zeker zwaar met bepakking. heb ook veel moeten lopen. de helft van de klimmen zijn 15 % sommige 20 % :o wel een geweldige omgeving !

Eerstvolgende bikepacking rit word in het pfälzerwald: 8 a 9 dagen 260 km 7500 hm. rustig aan dus :D
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voor mensen die wat bikepacking gear zoeken. Kijk eens op De on-one site. Daar kan je voor een kleine 100 euro een complete set tassen kopen.

En als je zomers campeert dan hoef je zelden een tent mee te nemen. Bij Decathlon voor 30 euro een slaapmatje en bij de action een slaapzak voor 15 euro en off you go.

Teminste zo doe ik het altijd. Tuurlijk doe je de eerste 2 nachten geen oog dicht maar vanaf de 3e nacht ben je zo kapot dat je slaapt als een blok. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Zijn er nog avonturen beleefd sinds januari?

Ik ben in April wezen bikepacken in de Ardèche, 360km en 6000 hoogtemeters. Vijf nachtjes over gedaan, met een keer mooi wildkamperen (wat ik nog steeds spannend vind omdat het eigenlijk niet mag in Frankrijk). Op een singlespeed 34x16 #noexcuses 8)
En gisteren een s240 met dochterlief, als introductie.

Ik lees hier boven over On One. Daar wil ik graag lomo.co.uk graag aan toevoegen en op Aliexpress staat een aardige Roswheel XL zadeltas van 8 of 10 liter voor onder de 20 euro die aardig schijnt te zijn. Bij www.bikepack.pl koop je een mooi stuurharnas voor rond 40 euro en met een Ortlieb 22 liter rollbag heb je dan een mooie startset voor onder de 100 euro. Via Ali zijn er ook de Naturehike Taga 1 en 2 of CloudUp 1 en 2 te koop. Kortom, get out there!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Enkel een S24o tripje hier in de buurt, beetje als test van mijn uitrusting op de gravelbike. Toevallig een aantal van de genoemde merken, paar Pod-Sacs tassen van OnOne, de Roswheel zadeltas en de CloudUP1 tent :-q . Later deze zomer meer hopelijk (TransBrabant)
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Zeker avonturen beleefd ! 2 weken geleden 6 dagen gebiked in het Pfalzerwald Duitsland. Veel singletracks. 273 km met 6800 hm. Hoogtepunten waren oa: Dikke enduro afdalingen, Stuurrol vloog van mijn stuur 5 meter vooruit, Niet alle paadjes op de gps zijn nog begaanbaar :roll: :lol: , Singletrack omlaag bleek omhoog te zijn, Slootwater met chloorsmaak gedronken, 3 nachten bezoek gehad van wilde zweinen, Uilen die je wakker houden, De was gedaan met de water salamanders.
26'er rulezz !!
Plaats reactie