Maashorst "Groene route"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@tsji: het oude pad was geblokkerd ongeveer ter hoogte van waar je eerst dat parkeerterreintje opreed/fietspad overstak.
Nu, met dat nieuwe stukje singletrack, kun je alsnog dat fietspad op en de oude route oppikken en dat hele nieuwe stuk overslaan. Als het echt te nat en modderig wordt ga ik dat denk ik ook wel doen zo nu en dan. De oude route is daarna gewoon nog steeds te volgen volgens mij.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag ook de nieuwe stukken gereden van groen. Met name het eerste lange nieuwe stuk moet nog goed ingereden worden. Daarna komt een stukje dat goed is en vervolgens vlak voor het zweefvliegveld komt nog een stukje dat ook nog niet goed goed. Als alles goed is ingereden krijg je er wel een mooi stukje singeltrack bij als het droog is (wat vandaag het geval was). Heerlijk gefietst ook al werd ik voorbij geknald. Rij standaard in de onderste regionen op Strava (MTB doe ik er voor de lol bij als het mooi weer is).

Hopelijk is de rotonde bij de Industrielaan snel klaar, want dan kan ik tenminste weer normaal een volle ronde rijden wat nu bijna niet mogelijk is.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:@tsji: het oude pad was geblokkerd ongeveer ter hoogte van waar je eerst dat parkeerterreintje opreed/fietspad overstak.
Nu, met dat nieuwe stukje singletrack, kun je alsnog dat fietspad op en de oude route oppikken en dat hele nieuwe stuk overslaan. Als het echt te nat en modderig wordt ga ik dat denk ik ook wel doen zo nu en dan. De oude route is daarna gewoon nog steeds te volgen volgens mij.
Onbegrijpelijk dat de nieuwe variatie niet bij het bereiken van het modelvliegveldje scherp linksaf (i.pv. rechts) gaat om 110 meter later weer scherp rechts de oude route op te draaien. Al eerder heb ik aangegeven dat het nieuwe pad na het passeren van dat vliegveldje vaak enorm nat is en ,nog vervelende , de toertocht van de Voorsprong ging altijd over dat pad in tegengestelde richting. Wat nu wel niet meer zal mogen. Hopelijk trekken ze zich er bij TWC De Voorsprong er niets van aan. (Ik ben geen lid van die toerclub)
Gisteren zag op Strava weer een log die een groot deel van de groene route in tegengestelde richting had gedaan. Heb die extra kudo's gegeven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Als dat pad na het vliegveldje echt te vettig wordt in de winter dan fiets ik zeker ook die variant die jij beschrijft.
De blokkade viel overigens wel mee, de laatste keer dat ik er reed bleek het slechts een bultje zand te zijn, waar alweer sporen gereden waren.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Onbegrijpelijk dat de nieuwe variatie niet bij het bereiken van het modelvliegveldje scherp linksaf (i.pv. rechts) gaat om 110 meter later weer scherp rechts de oude route op te draaien. Al eerder heb ik aangegeven dat het nieuwe pad na het passeren van dat vliegveldje vaak enorm nat is en ,nog vervelende , de toertocht van de Voorsprong ging altijd over dat pad in tegengestelde richting. Wat nu wel niet meer zal mogen. Hopelijk trekken ze zich er bij TWC De Voorsprong er niets van aan. (Ik ben geen lid van die toerclub)
Gisteren zag op Strava weer een log die een groot deel van de groene route in tegengestelde richting had gedaan. Heb die extra kudo's gegeven.[/quote]

Azijnpisser!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vandaag over 7 km van de groene route in het noordelijkste deel "getrailwandeld". Tegen de richting in. Ben in die anderhalf uur twee fietsers tegen gekomen. Prachtig zoals het er nu bij ligt.
Er waren er al wat over geweest want er lag al een platgereden spoor van ongeveer 30 cm breed. Het is absoluut niet gevaarlijk. Ietsje gladder dan normaal maar wie een beetje handig is zal niet onderuit gaan. Een aanrader de route te doen zo lang er nog sneeuw ligt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Helemaal met Tsjibiti eens.
De route ligt er prachtig bij. Heb gisteren een afgekorte versie van de blauwe route gedaan en heb genoten van het bos in winterse uitdossing.

Een foto van de "heuvelrug" bij Zeeland.

Afbeelding
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: do 24 januari 2019, 10:42 Helemaal met Tsjibiti eens.
De route ligt er prachtig bij. Heb gisteren een afgekorte versie van de blauwe route gedaan en heb genoten van het bos in winterse uitdossing.

Een foto van de "heuvelrug" bij Zeeland.

Afbeelding
Veel mooier en idealer ga je het bijna niet krijgen. Als er dan toch een nadeeltje is dan is dat met het aan en af rijden naar de bossen de fiets behoorlijk onder pekel komt. Kan je wel grotendeels voorkomen door zoveel mogelijk (rustig) over de niet gestrooide stoepen en bermen te rijden en als je bij een oversteek een pekelstuk niet kunt vermijden dan even fiets op de schouder en lopen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag de groene route gereden. Nadat ik een handboogwedstrijd was ingereden en zonder pijl weer uit hun parcours was ontsnapt, bleek tot mijn verbazing de route iets aangepast. Tussen Holenbergseweg en die Staatsboscamping.

De aanpassing net na de Holenbergseweg voegt niks toe, die mooie snelle bocht om het prikkeldraad is nu weg en moet je nu rechtdoor.
Na de oversteek Udensedreef is het ook niet echt spannend. Alleen de aanpassing in een scherpe bocht naar links op een breed zandpad, gaat de route nu soort van rechtdoor een singletrack in.

Ze hebben het wel spannend gemaakt door af en toe een rood bordje te gebruiken ipv groen.😀
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Nabij "de boshut"komt hondenuitlaat gebied ,vandaar "omleiding"
Groene bordjes "waren op" zijn in de maak
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

"Vrijwilliger" gezocht met goede kettingzaag.Nabij Boshut Schaijk twee bomen over parcours. Stuur maar p.b
Alvast bedankt.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Hoe hoog liggen die?
Als het alleen maar boomstammen zijn en de versperring niet hoger van de grond is dan een halve meter dan gewoon laten liggen. Mooie afwisseling door even van de fiets te moeten en iemand met de kwaliteiten van Tom Meusen springt er al fietsend overheen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

scalpel1 schreef: za 13 juli 2019, 13:18 "Vrijwilliger" gezocht met goede kettingzaag.Nabij Boshut Schaijk twee bomen over parcours. Stuur maar p.b
Alvast bedankt.
Weinig hulp gehad ,zijn er alleen maar "stemmingsmakers" ?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik heb geen kettingzaag of ervaring met zo'n ding. Anders was ik wel komen helpen, is toch 1 van mijn vaste rondjes.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Op de onlangs geopende natuurbrug over de A 50 zijn mountainbikers gesignaleerd.
Daar lopen geen "paadjes/tracks en is absoluut niet toegestaan.
Plaats reactie