MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Dat is wel een punt inderdaad. Nu fietsen er alleen locals, omdat het niet te doen is om zelf een leuke route te rijden als je de weg niet kent. Als die nieuwe routes een beetje goed uitpakken en hoog in de klassering van mtbroutes.nl komen te staan, dan rijd heel nederland in dat bos. Dit zie je nu al een beetje gebeuren met BoZ zwart.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zou ze inderdaad nog weleens tegen kunnen vallen..

@Crapton, bedankt voor je input/moeite die je erin steekt om dit uit te zoeken :-q
rudys
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 januari 2019, 10:17

Beste locale mtb -ers

Zouden graag in de maand mei met enkele vrienden in de omgeving kalmthout eens komen mtb maar als ik het goed voorheb zijn er geen vaste routes aanwezig daar in de buurt,en aangezien we maar beginnende mtb-er zijn, is er ook geen mogelijkheid om bv. bospaden te nemen? Maar zoals ik kon lezen is dat blijkbaar het probleem aan het worden bij jullie daar. Heb ook al echter horen zeggen dat het daar een prachtige omgeving is en zeker voor te mtb-en,maar hoe pakken we dit best aan,of wat stellen jullie voor? Hartelijk dank voor de reactie rudy
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Onlangs de nieuwe groene route gereden. Zeer intensief rondje en lijkend op de parcoursen van Dorst. Wel op een knalharde bevroren ondergrond gereden en ben dus benieuwd wat dit in een droge zomer gaat brengen.

Een paar sfeerplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

rudys schreef: di 29 januari 2019, 10:37 Beste locale mtb -ers

Zouden graag in de maand mei met enkele vrienden in de omgeving kalmthout eens komen mtb maar als ik het goed voorheb zijn er geen vaste routes aanwezig daar in de buurt,en aangezien we maar beginnende mtb-er zijn, is er ook geen mogelijkheid om bv. bospaden te nemen? Maar zoals ik kon lezen is dat blijkbaar het probleem aan het worden bij jullie daar. Heb ook al echter horen zeggen dat het daar een prachtige omgeving is en zeker voor te mtb-en,maar hoe pakken we dit best aan,of wat stellen jullie voor? Hartelijk dank voor de reactie rudy
In het let’ s ride topic staat een topic van de Mellowbikers. Plaats daar even je berichtje en er zijn altijd wat Mellows bereid om je een rondje te gidsen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Johnny D schreef: di 29 januari 2019, 20:08 Onlangs de nieuwe groene route gereden. Zeer intensief rondje en lijkend op de parcoursen van Dorst. Wel op een knalharde bevroren ondergrond gereden en ben dus benieuwd wat dit in een droge zomer gaat brengen.

Een paar sfeerplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat ziet er veelbelovend uit!
Is deze de enige route die klaar is, of zijn er al meer route's klaar?
Kun je mij een goede startlocatie geven waar wij met de auto kunnen parkeren en route(s) starten?
Bedankt!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

ijskonijn schreef: za 2 februari 2019, 23:40 Is deze de enige route die klaar is, of zijn er al meer route's klaar?
Kun je mij een goede startlocatie geven waar wij met de auto kunnen parkeren en route(s) starten?
Bedankt!
2 weken terug was dit de enige route die klaar was. Iets van 6km, geloof ik.
Een goede startplek?? Misschien in de omgeving van restaurant De Leeuw van Vlaanderen?? Eerlijk gezegd ben ik daar niet zo bekend. Ik heb mijn rit (60km) aangevangen in Ossendrecht en ben via de Boudewijngroeve, Puts Meuleke, en de Stoppelbergen hier naar toe gefietst. Daarna nog meer Moretusbossen en via Putte doorgestoken richting Kalmthoutse Heide en weer terug naar Ossendrecht. Allemaal bekende tt paden....

Misschien dat iemand anders een goede parkeerplek weet dicht bij deze route....
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Groene lus is bijna klaar, er moet nog een stuk wortelvrij en afgewerkt worden. De paarse lus moet nog helemaal gedaan worden, maar door de boswerkzaamheden hebben we daar nog niks aan gedaan. Parkeren kan inderdaad bij de Leeuw van Vlaanderen, vandaar een kort stukje via de Grote Stoppelberg richting het bos en dan rechtsaf de route op.
Andere mogelijkheid is de onverharde parking, net op de grens bij de werkschuur van SBB, vanaf daar een stukje rechtdoor en dan rechtsaf de route op.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

petter schreef: ma 4 februari 2019, 22:40 Groene lus is bijna klaar, er moet nog een stuk wortelvrij en afgewerkt worden.
:-{ Dus het wordt overal gladgestreken racebaan?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

floris500 schreef: di 5 februari 2019, 09:39
petter schreef: ma 4 februari 2019, 22:40 Groene lus is bijna klaar, er moet nog een stuk wortelvrij en afgewerkt worden.
:-{ Dus het wordt overal gladgestreken racebaan?
Als jij van wortels houdt, mooi! Ik ook! Maar niet van het dwarsliggende soort, maar goed behapbare :tong
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik lees groen en paars maar die kleuren komen niet overeen met het kaartje op pagina 3 zie ik.
Daar is het blauw en rood gok ik?
Over 3 weken daar in de buurt dus eens de fiets meenemen om er een kijkje te nemen mocht de groene route dan klaar zijn.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

floris500 schreef: di 5 februari 2019, 09:39
petter schreef: ma 4 februari 2019, 22:40 Groene lus is bijna klaar, er moet nog een stuk wortelvrij en afgewerkt worden.
:-{ Dus het wordt overal gladgestreken racebaan?
We halen de wortels die uitsteken weg zodat ze geen gevaar opleveren voor de fietser of zijn materiaal. Hier en daar werken we de bochten wat netter af zodat deze mooier lopen. Daarna is het een kwestie van bijhouden, remkuilen weghalen, daar waar het nog te los ligt extra aankloppen en waar modder ontstaat kijken of we dat kunnen voorkomen door afwateren. Racebaan hoeft het niet te worden, maar wel rijdbaar.

@Ralfhorst, hieronder het kaartje met de route. Deze staan ook met de bekende bordjes in de kleuren groen en paars aangegeven. Zoals gemeld, groen is ver klaar en geheel uitgepijld. Paars moet nog afgewerkt en deel uitgepijld worden, maar door de boswerkzaamheden ligt dat nu even stil.

Afbeelding
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Hilhoven schreef: zo 20 januari 2019, 18:09 Dat is wel een punt inderdaad. Nu fietsen er alleen locals, omdat het niet te doen is om zelf een leuke route te rijden als je de weg niet kent. Als die nieuwe routes een beetje goed uitpakken en hoog in de klassering van mtbroutes.nl komen te staan, dan rijd heel nederland in dat bos. Dit zie je nu al een beetje gebeuren met BoZ zwart.
Met een GPS en wat handigheid met strava heatmap kom je een heel eind hoor. Woon zelf op een uurtje rijden en ben daar regelmatig geweest en heb zo mijn uitgezette tracks bijgeschaafd. Ben uiteindelijk op deze gekomen. Toegegeven, je moet daar wel zin in hebben. Eerste paar keer is het regelmatig stukje terugrijden of langs paden rijden waarvan je denkt 'nu ik er ben ziet dat er leuker uit'.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

petter schreef: ma 4 februari 2019, 22:40 Groene lus is bijna klaar, er moet nog een stuk wortelvrij en afgewerkt worden. Parkeren kan inderdaad bij de Leeuw van Vlaanderen, vandaar een kort stukje via de Grote Stoppelberg richting het bos en dan rechtsaf de route op.
Andere mogelijkheid is de onverharde parking, net op de grens bij de werkschuur van SBB, vanaf daar een stukje rechtdoor en dan rechtsaf de route op.
Ik kom van de omgeving Antwerpen, en zou wel graag eens komen rijden.
Waar ligt de Leeuw van Vlaanderen? Heb je daar een adres van?
Of een ander dichter bijgelegen startplaats, met parking?
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Leeuw van Vlaanderen, Antwerpsebaan 413, 2040 Antwerpen
http://www.deleeuwvanvlaanderen-zandvliet.be/
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Plaats reactie