Transition Patrol - ''The Hulk'' #Tekoop

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je hebt jezelf behoorlijk overtroffen met dit project :-q


En niet alleen jezelf, er staat gewoon wel effe een fiets! Gaaf gedaan zo met het paars.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heel gaaf inderdaad, ik zou het zelf nooit zo doen maar des te beter :-q
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Jaja daar issie dan! Ziet er heel tof uit zo :-q Benieuwd int echie :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi man :-q
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Dank allen!
Ik vond het ook wel een beetje spannend om voor paars te gaan, het oorspronkelijke idee was gewoon zwart. Nu de fiets klaar is, vind ik het erg geslaagd!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Mooi! :-q

Heb zelf ook wel interesse in de Patrol (hoewel in een andere kleur :wink: ) en ben benieuwd hoe lang jij bent en hoe je de L vind aanvoelen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Gaaf! Goeie mix in de kleuren gevonden, hou ik van. Inderdaad een niet standaard keuze in remmen, heb wel met Hayes Stroker Trail gereden en die waren niet onaardig.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

:-q felgroen en paars blijft een gave combi
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

nielsvk schreef: ma 4 februari 2019, 22:08 Mooi! :-q

Heb zelf ook wel interesse in de Patrol (hoewel in een andere kleur :wink: ) en ben benieuwd hoe lang jij bent en hoe je de L vind aanvoelen.
Ik ben 1.80m. Heb er enkel nog maar even in de straat op gereden, onderstaand m'n eerste indruk.
Direct merkbaar is de behoorlijk slacke head angle, zeker bij lage snelheden.
De fiets is best wel lang, maar voelt niet enorm log. De demping is best een beetje poppy en geeft genoeg terug om prima een bunny hop the kunnen doen bijvoorbeeld.

Kan er verder nog niet zoveel zinnigs over zeggen. Hopelijk binnenkort een dagje naar de Ardennen :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Hele mooie fiets.
Paarse accenten zijn ook precies goed.
Denk dat als je bv de naven ook paars had gedaan dit net te veel paars zou zijn.
Echt mooi zo. :-q :-q
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Kabookie schreef: zo 3 februari 2019, 20:48 Klopt Victor, de remmen zijn voor mij ook nog een beetje een vraagteken.
Kon het toch niet helemaal vinden met de Hope remmen en toen deze voorbij kwamen voor de prijs die ik tweedehands terugkreeg voor de Hopes, kon ik het niet laten. Eerste indruk is in ieder geval erg positief! Korte en heel lichte vrije slag met vervolgens een duidelijk bijtpunt.
De remmen hebben ook een aantal bijzondere, maar erg handige features.
  • Als eerste de kleine inbusjes die je ziet op de foto van de remklauw. Hiermee wordt het kinderlijk eenvoudig om de remklauw perfect sleepvrij te monteren. Door ze in te draaien raak je op den duur de bout, waardoor de remklauw beweegt. Je monteert dus net als normaal de remklauw met de bouten lichtjes aangedraaid en stelt het vervolgens verder af door de inbusjes in te draaien.
  • Het andere mooie is dat er twee bleedports zitten in elke remklauw. Je kunt dus bleeden vanaf de remhendel naar remklauw, maar ook enkel de remklauw met twee spuiten op elke bleedport aangesloten.
De Bardino zal nog steeds de meeste kilometers maken hoor :-q
Zitten er nu aan 1 kant van die draadbusjes? Misschien ook wel een leuk hobby projectje op mijn remset :)
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

wamske schreef: di 5 februari 2019, 17:15
Zitten er nu aan 1 kant van die draadbusjes? Misschien ook wel een leuk hobby projectje op mijn remset :)
Nee enkel aan de kant zoals je op de foto kunt zien.
Het werkt als volgt:

  • 1. Bouten een slag los draaien
  • 2. Inbusstiftjes uitdraaien zodat ze niet meer uitsteken aan de binnenkant waar de bouten doorheen gaan
  • 3. Caliper lichtjes tegen de remschijf duwen en de bouten licht aandraaien (bij het draaien van het wiel loopt de schijf nu tegen de remblokken aan.
  • 4. Inbusjes indraaien totdat je voelt dat ze de bouten raken
  • 5. Per inbus telkens een bepaalde hoeveelheid indraaien zodat de caliper vrij gaat lopen van de remschijf
  • 6. Als de remschijf vrijloopt kun je de bouten verder vastdraaien, begin met de onderste/achterste
Hayes gebruikt 3mm inbusstiftjes. Als je remklauw op die punten dik genoeg is denk ik dat het wel moet kunnen :-q
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooie bak Kabookie! Die kan wel tegen een stevig pak slaag :)
Ik denk dat groene decals (met evt een stukje paars) op de vork ook mooi had gestaan. Moet toch iets te zeiken hebben ;p
'BUILT not Bought '
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Herman de Biker schreef: wo 6 februari 2019, 21:58 Mooie bak Kabookie! Die kan wel tegen een stevig pak slaag :)
Ik denk dat groene decals (met evt een stukje paars) op de vork ook mooi had gestaan. Moet toch iets te zeiken hebben ;p
Je zou bijna denken dat het zonde is dat er geen DVO Diamond op zit!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Makkelijk schreef: do 7 februari 2019, 10:24
Herman de Biker schreef: wo 6 februari 2019, 21:58 Mooie bak Kabookie! Die kan wel tegen een stevig pak slaag :)
Ik denk dat groene decals (met evt een stukje paars) op de vork ook mooi had gestaan. Moet toch iets te zeiken hebben ;p
Je zou bijna denken dat het zonde is dat er geen DVO Diamond op zit!
Dat was precies het plan toen ik begon met de opbouw: een groene DVO Diamond erin.
Zo gezegd, zo gedaan, besteld bij Probikeshop. Gemonteerd en dat leek qua kleur behoorlijk goed te passen in kunstlicht. Toen ik op een zaterdagmorgen het frame met vork in het daglicht zag schrok ik nogal, de kleuren groen waren toen behoorlijk verschillend. Het DVO groen was feller en heeft een soort flakes in de lak. Ik vond het niet mooi en heb besloten de vork terug te sturen en op zoek te gaan naar een 37mm offset Fox die bij de shock past 8)

Maar inderdaad @HdB, iets groens aan de voorkant zou niet verkeerd zijn.
Plaats reactie