Bar End Bikeweekend powered by Merida 9 en 10 maart 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef: vr 8 maart 2019, 21:54 Ik ben gister hard gevallen op de mtb met gekneusde ribben als gevolg. Gaat m morgen niet worden dus, jammer had er zij in, vorig jaar goed gereden. Maar ondanks diclofenac en een FOX34 vork was de impact van de stoeprand zojuist al te veel. Mocht iemand de 70 willen rijden stuur dan maar een pb of mail nielsvanrijn@outlook.com.
Prutser :winkie: 't is maar pijn Niels
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Dit mag geen marathon als naam hebben. Het is drie rondjes boscrossen. Had meer verwacht van zo'n mtbvereniging.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

ze hadden wel echt hun best gedaan om er een mtb rondje van te maken, :evil: manmanman. de gemiddelde toertocht is spannender. waarschijnlijk hebben de wielrenners zich vermaakt.

als het maar enn beetje op iets van een trail leek ging het verrassend langzaam.
en op die lange saaie zandpaden verrassend hard.

en er ligt toch echt wel wat beters dan dit.

Orga was verderr prima, duidelijk uitgepijld en uiteindelijk mazzel met het weer. weinig modder en voor de regen weer binnen .wel jammer dat die friettent bij de finish stond en mn auto met de muntjess niet.

weet niet of ik deze nog een keer ga rijden, maar iig weer een goede training gehad
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tja, wel/geen MTB marathon? Het is Nederland, je hebt te maken met vergunningen. Denk dat Bar End een compliment verdient met het willen organiseren van een (trainings)wedstrijd in maart. :-q
Mooie marathons, dan iets langer in de auto?
Zelf een aantal stukjes gereden van het parcours om plekjes uit te zoeken voor wat plaatjes te schieten. Deze volgen later vandaag.
Vond het leuk om eea vanaf de zijkant te bekijken en antwoord is en blijft NEE op de vraag: Doe je ook mee?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Idd niet echt een spannend rondje. Wat me opviel was dat als je als langzamere rijder veel opmerkingen krijgt van de zogenaamde snelle jongens. Als je niet op tijd aan de kant gaat dan drukken ze je wel aan de kant......
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gewoon "per ongeluk" even iets teveel naar links sturen als ze passeren... ;-)
Het is bijna zomer...dan keert de juiste mentaliteit weer terug op de tracks. :-)
Zitten de aso's weer op het asfalt en gaan ze daar weer ruzie maken met de andere weggebruikers... :(
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

awinkel schreef: za 9 maart 2019, 16:40 Gewoon "per ongeluk" even iets teveel naar links sturen als ze passeren... ;-)
Het is bijna zomer...dan keert de juiste mentaliteit weer terug op de tracks. :-)
Zitten de aso's weer op het asfalt en gaan ze daar weer ruzie maken met de andere weggebruikers... :(
ja viel mij ook wel wat metaliteit verschil op, maar ik ben er steeds netjes voorbij gelaten, als ik het vroeg. zelfs als het voor eenpositie ging.
masr als je het bovenstaande doet ben je net zo n aso, dat soort acties hoor je niet te doen.
ik heb vandaag ook wel eens iemand licht aangetikt of net gesneden. je moet altijd maar gokken of je goed uitkomt en bij inhalen moet je meestal de weg vd meeste weerstand nemen. je kent de route niet en de snelheid ligt hoog.

dit soort dingen vallen mij trouwens vooral bij de nl marathons op

die afsnijders waren trouwens ook irritant zeg. had ik mij net naar voren geworsteld kon ik 100 man opnieuw inhalen omdat zw vonden dat ze het trailtje niet hoefden te nemen
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Fred, voor leukere marathons hoef ik nog geeneens zoveel verder te rijden. Amerongen bijv is al vele malen beter en leuker. Het is zonde dat ze de singletracks vaak links hebben laten liggen.

Je merkt al aan de mentaliteit met de start en eerste ronde dat zo'n boscrosrondje wat dan als marathon wordt bestempeld voor vele haantjes al een prestatieverplichting geeft. Ik had beter minder ver moeten autorijden en in Zeist moeten gaan mtb'en.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gewoon pas vanaf april/mei marathons gaan rijden. Is dat asociale stoempvolk ook weer op de weg bezig.
De laatste cyclo in Amerongen ben ik vaak ingehaald. Amper een onvertogen woord. Maar dat was dus in juni. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rondje was iets beter dan vorig jaar, maar het leek nu wel of ze alle slechte paden van de Apeldoorn route erin hadden gegooid.
Helaas ook bijna geen klimmen.

Afsnijdend viel mij ook op, kwam een groepje vanaf het spoor de route weer op die ik toch echt al een keer ingehaald had (huh??)

Verder ging iedereen gewoon aan de kant zonder vragen.
Behalve op die lange singletrack was er geen mogelijkheid, en precies daar reed men stapvoets.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wel grappig, eigenlijk diep triest al ik lees over afsnijden en dergelijk gedrag.
Voorafgaand aan de start stond ik bij de 70 km en iedereen netjes achteraan sluiten, alleen dat rijder (lees tokkie) met nummer 559 daar anders over.
Hij vond het onzin om achteraan te sluiten en zijn begeleider liet dat gedrag ook toe. De rijder in kwestie "Achteraan sluit onzin, is toch geen belangrijk evenement". Ik zeg nog: Nou dan kan je zeker naar achteren, maar geen antwoord alleen vuile blik.
Maar de dame van de organisatie hield voet bij stuk en gaf ook aan dat hij niet in de uitslag zou komen.
Ben toen weg gegaan, maar dit soort lui ergerde ik me al toen ik nog reed en nog steeds bloedhekel aan dat tokkiegedrag.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

awinkel schreef: za 9 maart 2019, 16:40
die afsnijders waren trouwens ook irritant zeg. had ik mij net naar voren geworsteld kon ik 100 man opnieuw inhalen omdat zw vonden dat ze het trailtje niet hoefden te nemen

Hier heb ik me ook wel serieus aan gestoord doe dan gewoon niet mee.

Voor de rest prima organisatie.

Stoemp gehalte was idd wel erg hoog. Maar met zoveel deelnemers zijn (hele) lange single tracks ook niet aan te raden. Zoals je vandaag ook weer zag was de langste single track file rijden.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Na ja, zo veel deelnemers? Ik zie 41 op de lange afstand en 251 of de 72 km; dat is toch niet veel?.
Laatst gewijzigd door rokl op za 9 maart 2019, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
voske76
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 20:46

Waar kunnen we fotootjes vinden? Iemand een linkje
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Nou ik zal wel wat gemist hebben. Geen enkele afsnijder gezien, ook geen enkel probleem gehad met inhalen. Inhalen op de lange single track was wel lastig idd, lees: onmogelijk. mooi stukje herstel :D :D Wist je dat je met jezelf opwinden enorm veel energie verspilt ? stel je voor dat je je bij de start al gaat opwinden zoals die koekebakker die 1 cm voor het gezicht van die arme vrijwilligster ging staan om haar een beetje te bedreigen.... wat een koekwaus

Volgens mij maken mensen zich veel te druk om niets.

En als je het parcours ook niets vind, dan weet je het voor volgend jaar, gewoon thuisblijven :-q :-q

Sorry voor mijn reactie hoor, maar je weet toch wel ongeveer wat je kan verwachten in Apeldoorn ? tis lekker rammen. Hoogte meters zijn vooral vals plat. Maar ik vond het vandaag niet onaardig, had heel anders kunnen zijn met de omstandigheden. We hebben droog gereden, over een mooi stukje Veluwe over een redelijk droog parcours...

Volgend jaar ben ik er weer bij, organisatie was prima :-q
MTBArnhem
Plaats reactie