Bar End Bikeweekend powered by Merida 9 en 10 maart 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Helmuth schreef: ma 11 maart 2019, 13:56 Dus omdat er wielrenners meerijden komen er opstoppingen?
Uhhh, jazeker. Er is een duidelijk verschil in rijders als je bijvoorbeeld kijkt naar zomer of winter toertochten.
Zo heb ik me ooit met de CFTC in Oosterhout (februari) hooglijk verbaasd dat ik op de lange stoempstukken voorbij werd gereden door groepen toerclubrijders die vervolgens bij de eerste de beste technische sectie állemaal in de remmen knepen.
Het ergste waren nog de klimmetjes op Dorst, die écht niet zo zwaar zijn. Kwestie van druk op achterwiel houden en op licht verzet naar boven rijden. Ik stond perplex dat veel van die gasten moesten afstappen (zwaar verzet, staan op de pedalen). Voor mij was dat de eerste en de laatste TT in de winter. Geen lol aan, veel ergernis ook aan de mentaliteit van veel stoempers. Ik vermoed dat veel wielrenners in maart kiezen voor een marathon, wat overigens hun goed recht is. Dan is dit parcours misschien ook wel goed gekozen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nog even ontspoort dit topic. Wielrenners die zo nodig MTB marathon moeten rijden.
Ben van menig dat opstoppingen puur gevolg zijn van te veel verkeer op singletrack na een korte afstand. In La Reid (alleen echte MTB'ers?) was het ook het geval voor zover ik me kan herinneren.
Mooiste is een startklim van 1.000 hm over breed schotterpad en "probleem" opgelost. :winkie:
Om van opstoppingen bepaalde groepen min of meer de schuld van te geven :-{ lijkt me niet van toepassing.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Men mag graag een zwart schaap hebben.
Of dat er dan 1 is of gelijk de hele kudde maakt ze niet zoveel uit.

Ik heb er in elk geval geen last van gehad. Behalve de file bij de beek na de start. En de kop van de 105 heeft mij geloof ik 2x ingehaald. Netjes gecommuniceerd en zelfs regelmatig bedankt voor mijn medewerking.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Giant-E schreef: ma 11 maart 2019, 14:32
Helmuth schreef: ma 11 maart 2019, 13:56 Dus omdat er wielrenners meerijden komen er opstoppingen?
Uhhh, jazeker. Er is een duidelijk verschil in rijders als je bijvoorbeeld kijkt naar zomer of winter toertochten.
Zo heb ik me ooit met de CFTC in Oosterhout (februari) hooglijk verbaasd dat ik op de lange stoempstukken voorbij werd gereden door groepen toerclubrijders die vervolgens bij de eerste de beste technische sectie állemaal in de remmen knepen.
Het ergste waren nog de klimmetjes op Dorst, die écht niet zo zwaar zijn. Kwestie van druk op achterwiel houden en op licht verzet naar boven rijden. Ik stond perplex dat veel van die gasten moesten afstappen (zwaar verzet, staan op de pedalen). Voor mij was dat de eerste en de laatste TT in de winter. Geen lol aan, veel ergernis ook aan de mentaliteit van veel stoempers. Ik vermoed dat veel wielrenners in maart kiezen voor een marathon, wat overigens hun goed recht is. Dan is dit parcours misschien ook wel goed gekozen.
Jij was in Apeldoorn ? Toch heel veel bekende mannen (en vrouwen) die specifiek marathons rijden. Zelf ook MTB'er en toch rijd ik met mijn club geregeld TT in de winter als training waar we inderdaad 'vlot' met man of 4/5 doorstoempen (wel netjes blijven). Zomers ken ik geen TT, wel wedstrijden. Klinkt een beetje als de standaarddiscussie wat betreft TT, wielrenners etc. en is hier zeker niet aan de orde. Ik ken de omgeving (en organisatie) vrij goed en er is het maximale uitgehaald wat betreft parcours, zoals Helmuth ook aangeeft.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ho ho, no offence hoor maar simpelweg mijn constatering. Waarom dan in de zomer zelden problemen, zowel qua mentaliteit als techniek?

Die feiten liggen er toch? En ik heb al helemaal geen kritiek op de organisatie, zei zelfs nog dat dit parcours nu juist goed gekozen is.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik heb inmiddels de foto's van Fred gezien, maar hij heeft volgens mij alleen de snelle mannen en vrouwen vastgelegd. Nu ben ik ook ergens wel op de foto gezet, maar heb nog geen plaatjes van mijzelf gezien.

Iemand al meer locaties gezien waar foto's te vinden zijn, en dan met name van de langzamere deelnemers?? :tong
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Veel nieuwe en mooie kiekjes op de facebook pagina van de marathon !!
MTBArnhem
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Freekenstein schreef: ma 11 maart 2019, 21:01 Ik heb inmiddels de foto's van Fred gezien, maar hij heeft volgens mij alleen de snelle mannen en vrouwen vastgelegd.
Niet bewust keuze voor langzaam/snel gemaakt. Begin idd eerst kopgroep en daarna wat gezworven en gewacht tot er groepjes langs kwamen. Geen idee wie/wat/welke positie rond reed.
Mocht ik naar Groesbeek gaan zal ik proberen mijn leven te beteren. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Fred (mtb-sport) schreef: vr 15 maart 2019, 09:57
Freekenstein schreef: ma 11 maart 2019, 21:01 Ik heb inmiddels de foto's van Fred gezien, maar hij heeft volgens mij alleen de snelle mannen en vrouwen vastgelegd.
Niet bewust keuze voor langzaam/snel gemaakt. Begin idd eerst kopgroep en daarna wat gezworven en gewacht tot er groepjes langs kwamen. Geen idee wie/wat/welke positie rond reed.
Mocht ik naar Groesbeek gaan zal ik proberen mijn leven te beteren. :-q
Nou, daar was ik bij de inschrijving al te langzaam, dus mij zul je daar niet op de foto kunnen zetten :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top! Op deze foto's zat ik te wachten.
Plaats reactie