Turbo Levo has left the building

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:38, 13 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Fan van Specialized en plusbanden? ;-)

Leuke bikes, heb je ze al lang? Waar laat je de Levo zoal uit? Wat vind je van het e-mtb-en? (allemaal vragen sorry).
En mag ik vragen waar je fysiek last van hebt? Niet dat je geen e-mtb zou mogen kopen als je fit bent trouwens, al is dat (nog?) wel een beetje de gangbare gedachte...

Mijn Merida e-mtb kwam met Maxxis Minion 2.8 rubbers. Tot nu toe over grip niet te klagen al heb ik er nog geen echte modderritten mee gereden (als ik teveel bagger verwacht in het bos ga ik meestal op straat fietsen :)).

Met de ondersteuning erbij hoef je je over rolweerstand niet zo druk te maken. Desondanks heb ik wel de achterband vervangen door een iets minder grof exemplaar (een Rekon 2.8 ), maar ik denk dat ik de originele Minion er weer terug op leg als ik dit voorjaar toch de latex ga verversen. Vorig jaar in de Alpen gemerkt dat de combinatie van de extra power met losse ondergrond op steile stukken teveel werd voor de Rekon. Daardoor stukjes moeten lopen die ik misschien met meer grip nog had kunnen fietsen, dat moeten we komend jaar voorkomen natuurlijk :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In theorie heeft natuurlijk alles wat extra vermogen vraagt gevolgen voor de actieradius, dus ook rolweerstand. Maar tenzij je elke rit aan de limiet van je accu komt zal het in de praktijk niet zoveel uitmaken.

Ik vind een Rekon best een prima bandje (heb de 29 x 2.6 op mijn Snowdon), maar niet echt iets voor in de modder. Een Minion is voor NL wellicht wat overkill, maar ze lagen er bij mij af fabriek op en ik heb er geen klachten over, integendeel. Maar je kunt natuurlijk bij alle bekende merken wel iets vergelijkbaars vinden, net waar jij je goed bij voelt.

Schwalbe heeft nu zelfs de e-mtb specifieke Eddy Current, maar die zijn echt aan het gewicht (zeg maar gerust lomp :D ) en lijken mij pas te overwegen als je regelmatig in rotsachtig terrein komt. Aan een Minion, Muddy Mary, Conti Baron etc. zou je (meer dan) genoeg moeten hebben in NL.
Ik ken die Specialized bandjes niet, maar ik neem aan dat ook de grote S wel iets lekker grippigs in het assortiment heeft...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mooi setje bikes heb je daar! Die e-bikes is echt een uitvinding geweest zeg.. gaaf dat je gewoon altijd lekker kan biken nu.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Houd er wel rekening mee dat die bredere banden in de modder sowieso wat minder grip hebben. Een grovere band is wat je dan nodig hebt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Dikke fietsen.. :D
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

OneUp of crankbrothers highline
⛧⛧⛧
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

xRemcox schreef: vr 12 april 2019, 11:01 OneUp of crankbrothers highline
De Highline kan ik ter harte aanbevelen. Werkt tot nog toe feilloos in welke omstandigheid dan ook.
“Old, not obsolete”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bikeyoke Revive. Duur, maar hyperbetrouwbaar en makkelijk te servicen.


Highline heb ik al 2x terug moeten sturen, 1e maal nieuw uit de doos... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Neem niet die van specialized... Zoek maar op reviews van de stumpjumper expert. Alleen maar ellende
⛧⛧⛧
Plaats reactie