Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Geweldige dagen om zo even door het Drents-Friese Wold te rijden. Bizar dat je in deze tijd in je zomeroutfit kunt rijden.
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

No Biker schreef: wo 27 februari 2019, 23:48 Ook ik ben gisteren bij de bijeenkomst in Villa Nova in Zorgvlied geweest. In eerste aanleg ziet de voorlopig ingetekende blauwe route er niet eens zo gek uit..

Dit was even in het kort wat ik gisteren heb kunnen aanschouwen.
Thx voor de info! Wel een interessante ontwikkeling. Ja zonde dat die delen na de klinkerweg eruit gaan maar er zal wel genoeg voor terug komen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

No Biker schreef: wo 27 februari 2019, 23:48 Moet je wel de Canadaweg oversteken. Dit zou nog wel eens tot gevaarlijke situaties kunnen leiden
Combineer dat met Stravaridders die iedere keer hun rondje twee tellen sneller willen doen, en het is wachten op ongelukken.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Als er wat snelheidsremmende maatregelen genomen worden op de route ter plaatse van de oversteek, dan zullen de ongevallen wel meevallen denk ik.

Bij Hellendoorn en Nijverdal gaat de oversteek ook prima.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

No Biker schreef: wo 27 februari 2019, 23:48 Ook ik ben gisteren bij de bijeenkomst in Villa Nova in Zorgvlied geweest. In eerste aanleg ziet de voorlopig ingetekende blauwe route er niet eens zo gek uit.
Het huidige parcours bedraagt zo'n 17 km, waar, uitgaande van de wens van de vertegenwoordigende routebeheerders, de route zal uitbreiden tot zo'n 34 km. Omdat het stiltegebied in het deel van de Oude Willem komt te liggen wordt het deel van Diever ook verlegd en daardoor ingekort. Hierdoor verdwijnt de huidige verbindingsroute naar Hoogersmilde. Daarvoor in de plaats zou wel een nieuwe aansluiting komen.
Als de vernieuwde blauwe route wordt verlegd, dan komen ook de klinkerweg en het deel van de Vledder AA te vervallen. Omdat de route meer aan de randen komt te liggen was de route als een soort U-vormig parcours op de kaart van het Drents-Friese Wold uitgelegd. Ook was er een lus rond het Canadameer getekend. Hierop kan ook de verbinding naar de nieuw aan te leggen route van Vledder worden aangesloten. Moet je wel de Canadaweg oversteken. Dit zou nog wel eens tot gevaarlijke situaties kunnen leiden
Op de kaart werden ook plannen voor routes bij Oosterwolde (Weperbult) en de Compagnonsbossen bij Ravenswoud, eigendom van Natuurmonumenten, aangegeven. Zelfs voor het Koepelbos in Oldeberkoop was er een labeltje op de kaart.

Dit was even in het kort wat ik gisteren heb kunnen aanschouwen.
Wat ik hier vermeldde, is wel afhankelijk van de mening van SBB. Mochten de de routebeheerders iets willen, wat SBB niet ziet zitten, dan moeten ze wel met een heel erg overtuigend verhaal komen. Anders gaat het niet door. De wil van SBB is altijd leidend.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Iemand afgelopen dagen nog Appelscha gereden?

Morgenmiddag met de vriendin een rondje doen daar, maar we zijn wel even benieuwd hoe de route er op dit moment bij ligt.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

In het Beetsterzwaag topic las ik dat het vlak na de regenperiode het alweer goed te doen was, met een paar plassen. Zal nu nog stukken beter zijn gok ik.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Afgelopen zondag een enkele plas inderdaad. Verder geen problemen :-q
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Dinsdagmiddag lag er op rood 1 plas en op blauw niks. Ik verwacht dus dat het er inmiddels zeer goed bij ligt!
Vond zelf blauw wel erg hobbelig, maar wellicht heeft dat meer met mijn zwakke rug te maken ;).
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Bedankt voor de antwoorden! Dan durf ik het morgen ook wel aan.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag Appelscha en Diever gereden de banen liggen er goed bij. Tevens was er weer behoorlijk wat onderhoud gepleegd aan beide banen :-q
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

April Skies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Beetje regenachtig vanmiddag om 18.33 uur
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Het DFW begint wel erg droog en stoffig te worden. Een periode van regen zou wel gewenst zijn.
Niet alleen voor de beide routes, maar ook voor het bos in het algemeen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Eerder vanmiddag ook nog een rondje gedaan. Aangenaam zonnig, maar in de wind best fris.
Opmerkelijk: Vlak na de laatste afdaling bij de bocht aan de Appelschaseweg kwam ik een man tegen die het parcours op blote voeten rennend aflegde. Zijn voetsporen kwam ik ook tegen in het deel van het waterwingebied. Best grappig eigenlijk, maar heb er ook wel respect voor.
DvrD
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 18:57

Hoi,

Vandaag op de blauwe route van Appelscha een apparaat gevonden.

Degene die iets mist en mij een beschrijving kan geven van welk merk en type kan ik misschien weer gelukkig maken.

Met vriendelijke groet.
Plaats reactie